Milena Koerner: Η πρώτη γυναίκα team manager στα MotoGP
"Όταν είσαι γυναίκα στο πάντοκ των MotoGP δεν σου επιτρέπονται λάθη"
23.03.2021
Σε έναν μέχρι πρότινος καθαρά ανδροκρατούμενο χώρο, η Milena Koerner έρχεται να ανατρέψει τα στερεότυπα, όντας η πρώτη και η μοναδική μέχρι σήμερα team manager ομάδας στο πάντοκ των MotoGP
Κείμενο: Μένιος Κατής
Γλωσσομαθής (μιλά πέντε γλώσσες - γερμανικά, ιταλικά, αγγλικά, ισπανικά και γαλλικά), με σπουδές στον τομέα της οικονομίας και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας η Milena Koerner ηγείται από το 2019 του Team Forward MV Agusta που αγωνίζεται στη Moto2.
«Όταν είσαι γυναίκα στο πάντοκ των MotoGP δεν σου επιτρέπονται λάθη. Έχω κερδίσει το σεβασμό και την εμπιστοσύνη με σκληρή δουλειά. Όταν όμως σου παρουσιάζεται μια νέα πρόκληση, αισθάνεσαι ότι πρέπει να αποδείξεις ότι το αξίζεις», λέει σε συνέντευξή της στο ιταλικό MOW.
Πριν λίγο καιρό είχαμε δημοσιεύσει στο 2wo ένα σχετικό θέμα για μια άλλη γυναίκα που βρίσκεται στο πάντοκ, την μετρ των ηλεκτρονικών Jenny Anderson που εντάχθηκε φέτος στο team μηχανικών του Marc Marquez. Η παρουσία δυναμικών και ιδιαίτερα καταρτισμένων γυναικών στο πάντοκ είναι η νέα πραγματικότητα και για να πούμε την αλήθεια μας αρέσει πολύ.
«Ο αριθμός των γυναικών στο πάντοκ αυξάνεται και αυτό είναι καλό. Ωστόσο ακόμα εξακολουθεί να είναι δύσκολο το να σε αποδεχθούν», σημειώνει η 36χρονη team manager η οποία ηγείται μιας ομάδας που αποτελείται συνολικά από 22 άνδρες συμπεριλαμβανομένων των αναβατών, Simone Corsi και Stefano Manzi. Όπως και να το κάνουμε δεν το λες και εύκολη υπόθεση για μια γυναίκα να κρατήσει τις ισορροπίες στην ομάδα, να εμπνεύσει τους συναδέλφους της και να κερδίσει το σεβασμό τους.
«Το πιο δύσκολο πράγμα για έναν team manager είναι να δημιουργήσει μια ομάδα ενωμένη που δουλεύει αρμονικά. Στη σχέση με τον αναβάτη είναι σημαντικό να καταλαβαίνεις πότε πρέπει να είσαι σκληρός ώστε να τον πιέσεις να φτάσει στα όριά του και πότε χρειάζεται να ακούσει μια καλή κουβέντα. O Stefano (Manzi) μου εξηγεί λεπτομερώς όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες και αυτό μου δίνει τρομερή ικανοποίηση ιδιαίτερα όταν ακολουθεί τις συμβουλές μου. Το ίδιο ισχύει και για τον Simone (Corsi). Τόσο γι' αυτούς όσο και για τους μηχανικούς, είμαι μια από αυτούς. Το ότι είμαι γυναίκα δεν αποτελεί πρόβλημα».
Υπάρχει όμως εξήγηση πίσω από την απόφασή της να ασχοληθεί με ένα τόσο απαιτητικό επάγγελμα. «Γεννήθηκα 17 Γενάρη, την ίδια μέρα που γεννήθηκε ο Μοχάμεντ Άλι και ο Αλ Καπόνε. Προφανώς αυτός είναι ο λόγος που έχω αποκτήσει σκληρότητα και τέτοιο πάθος για τις δύσκολες δουλειές», δηλώνει με χιούμορ.
Η ζωή για την «φυλή» των MotoGP κάθε άλλο παρά εύκολη είναι. Απαιτεί ατελείωτες ώρες δουλειάς και συνεχόμενα ταξίδια. Οπότε ο χρόνος για προσωπική ζωή είναι περιορισμένος. «Προς το παρόν δεν έχω μετανιώσει καθόλου, αν και γνωρίζω καλά πως αυτό το επάγγελμα δεν σου αφήνει πολλά περιθώρια για να δημιουργήσεις οικογένεια. Είναι μια δύσκολη ζωή καθώς για 220 ήμερες το χρόνο βρίσκεσαι μακριά από το σπίτι σου. Ξεκίνησα να εργάζομαι στο πάντοκ πριν μπω στο πανεπιστήμιο. Τότε σκεφτόμουν πως αυτός είναι ένας καλός τρόπος ζωής αλλά για λίγο και πως με τον καιρό θα έβρισκα μια πιο σοβαρή δουλειά. Να όμως που βρήκα αυτή τη δουλειά εδώ!».
Η πανέμορφη Γερμανίδα με τα γαλάζια μάτια και το εντυπωσιακό παρουσιαστικό, γεννήθηκε στην πόλη Gera, που βρίσκεται 20 χιλιόμετρα μακρυά από την πίστα του Sachsenring. «Από πιτσιρίκα μου άρεσε πολύ να παρακολουθώ αγώνες και μετά να περιγράφω στον πατέρα μου που συχνά έλειπε για δουλειά, τι έγινε. Η πρώτη φορά που πήγα σε πίστα ήταν στα 13 μου χρόνια. Με πήγε η γιαγιά μου με ένα sidecar. Θυμάμαι μου πήρε δύο ώρες μέχρι να πείσω έναν άνθρωπο της ασφάλειας να μου επιτρέψει να μπω στο πάντοκ καθώς δεν είχα πάσο», θυμάται.
Όταν ενηλικιώθηκε, της δόθηκε η ευκαιρία να μπει στο χώρο των αγώνων ως grid girl. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με τις δημόσιες σχέσεις και το 2012 ανάλαβε υπεύθυνη Τύπου της Tech 3, θέση την οποία διατήρησε για σχεδόν πέντε χρόνια. Στο δυναμικό της MV Agusta εντάχθηκε τον Νοέμβριο του 2016 και από το 2019 ανέλαβε καθήκοντα team manager της ομάδας που έχει η εταιρεία στη Moto2.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.