MotoGP: Οι μπροστινές αναρτήσεις από ανθρακόνιμα της Ducati
Οι Ιταλοί προσπαθούν να βελτιώσουν την GP17 με κάθε τρόπο
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 20.09.2017
Ένα από τα εξαρτήματα που πειραματίστηκε η Ducati είναι η κατασκευή από ανθρακόνημα του περιβλήματος των «καλαμιών» της μπροστινής ανάρτηση
Οι αναβάτες έχουν δηλώσει επανειλημμένα πώς δεν έχουν επαρκή πληροφόρηση από το μπροστινό της Ducati GP17. Έτσι για να οδηγηθεί στο όριο απαιτείται εμπειρία και μεγάλη αυτοπεποίθηση από τον αναβάτη.
Είναι επίσης γνωστό πώς ο Jorge Lorenzo χρειάζεται μια μοτοσυκλέτα γρήγορη και ευέλικτη στις στροφές, ώστε να φέρει καλά αποτελέσματα και να την εμπιστευθεί . Άλλωστε ο Ισπανός αποκτήθηκε από την Ducati με ένα αμύθητο ποσό για να μπορέσει να ξαναφέρει το Ιταλικό εργοστάσιο στην κορυφή.
Αυτό που έχει συμβεί (κάτι που δεν αποτέλεσε έκπληξη για κανέναν) είναι ότι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2015 δεν έχει «δέσει» ακόμα με τον κόκκινο διάβολο που κλήθηκε να δαμάσει, με αποτέλεσμα το εργοστάσιο να σκεφτεί νέες καινοτόμες λύσεις που θα βοηθήσουν τον Ισπανό στο έργο του.
Ένα από εξαρτήματα που πειραματίστηκε η Ducati είναι η κατασκευή από ανθρακόνημα του περιβλήματος των «καλαμιών» του πιρουνιού. Ο λόγος που επιλέχθηκε το συγκεκριμένο υλικό δεν ήταν μόνο η μείωση βάρους όπως θα σκεφτεί κάποιος. Με το ανθρακόνημα το μπροστινό μέρος γίνεται πιο εύκαμπτο και δίνεται μεγαλύτερη δυνατότητα να «παίξεις» με την ανακατανομή του βάρους στο σύνολο της.
Αίσθηση και ευκαμψία
Η τεχνολογία και οι τεχνικές διαμόρφωσης και χρήσης των ινών άνθρακα έχουν προχωρήσει πολύ, από το να τις χαρακτηρίζουν απλά ως ένα ελαφρύ υλικό. Κύρια χρήση στο παρελθόν ήταν τα κράνη ή μέρη των μοτοσυκλετών με σκοπό την αυξημένη αντοχή και την καλύτερη εμφάνιση. Η τεχνολογία γύρω από διαφορετικές υφαντικές διεργασίες και τεχνικές κατασκευής έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σημείο που η ευλυγισία, η κίνηση και η πληροφόρηση που λαμβάνει κάποιος είναι μεγάλη.
Η μπροστινή ανάρτηση λειτουργεί απροβλημάτιστα όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται όρθια στις μεγάλες ευθείες. Κατά το φρενάρισμα και εντός των στροφών, σε μια μοτοσυκλέτα επιπέδου MotoGP, ασκούνται πολύ μεγάλες δυνάμεις με αποτέλεσμα να δημιουργείτε η ανάγκη χρήσης αυτής της ευλυγισίας που παρέχουν οι αναρτήσεις αυτής της κατασκευής.
Ανακατανομή του βάρους
Ένα άλλο πολύ χρήσιμο πλεονέκτημα του περιβλήματος των ινών άνθρακα είναι το μικρότερο βάρος. Ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές προσπαθούν συνεχώς να μειώσουν το βάρος των μοτοσυκλετών, η αλήθεια είναι πώς η GP17 είχε ήδη «πιάσει» το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος που ορίζουν οι κανονισμοί, πολύ πριν η Ducati σκεφτεί για τα πλεονεκτήματα των ελαφριών «καλαμιών».
Παρόλα αυτά, με την αφαίρεση του βάρους από το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, επέτρεψε στην ομάδα να «παίξει» με την κατανομή βάρους αλλού, για να επιτύχει την καλύτερη αίσθηση του μπροστινού που διακαώς επιζητεί.
Όταν η διαφορά μεταξύ του πρώτου και του 10ου στους χρόνους του MotoGP μπορεί να είναι μόνο ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, τότε κάθε γραμμάριο βάρους μετράει.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.