Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP: Ποιος έχει κατακτήσει πρωταθλήματα με διαφορετικούς κατασκευαστές

Ο Lawson και ο Rossi οι μοναδικοί με διαδοχικούς τίτλους


11.05.2020

Μόνο ο Rossi και ο Lawson έχουν καταφέρει να κατακτήσουν δύο συνεχόμενους τίτλους με διαφορετικές μοτοσυκλέτες, ενώ ο Stoner ήταν ο τελευταίος που κατάφερε να πανηγυρίσει με αγωνιστικά πρωτότυπα δύο κατασκευαστών

Η ανανέωση του συμβολαίου του Joan Mir με την Suzuki ήταν η τέταρτη έως τώρα, αφού ο Vinales, ο Marquez και ο Rins επέκτειναν τη συνεργασία τους με τις ομάδες τους. Εάν προσθέσετε και τον Quartararo, που δεν αλλάζει μοτοσυκλέτα, απλά θα αγωνίζεται με τα χρώματα της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha, αντί της δορυφορικής, οι αναβάτες προτιμούν τη σιγουριά από το ρίσκο της αποτυχίας, που ίσως να έρθει με την διαφορετική μοτοσυκλέτα στην οποία πρέπει να προσαρμοστούν μέσα σε λίγους μήνες. Την εξαίρεση αποτέλεσε τα τελευταία χρόνια ο Jorge Lorenzo που από την Yamaha πήγε στην Ducati το 2017 και από εκεί στη Honda. O Vinales επίσης άφησε την Suzuki για την Yamaha, ο Zarco ήθελε να γίνει εργοστασιακός και προτίμησε να αφήσει την Yamaha Tec3 για την KTM, ενώ και ο “γυρολόγος” του MotoGP, Andrea Iannone, έχει αλλάξει τρεις ομάδες μέσα σε λίγα χρόνια (Suzuki, Ducati, Aprilia).

Jorge Lorenzo

Σήμερα υπάρχουν έξι αναβάτες που έχουν κερδίσει τουλάχιστον έναν αγώνα MotoGP και δεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο για το 2021. Rossi, Dovizioso, Petrucci, Iannone, Crutchlow και Miller. Δύσκολο να αλλάξουν “στρατόπεδο” οι περισσότεροι με μια εξαίρεση. Ο Andrea Dovizioso είναι δύσκολο, αλλά όχι απίθανο να πάει στην KTM.
Παρά την συμμετοχή έξι κατασκευαστών στο Πρωτάθλημα, τη μεγαλύτερη έως τώρα, οι αναβάτες παραμένουν “πιστοί” στις ομάδες τους και οι μεγάλες μεταγραφές είναι σπάνιες, γιατί είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστούν, ακόμη και οι καλύτεροι, σε διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Γι αυτό το λόγο άλλωστε τα συμβόλαια έχουν ελάχιστη ισχύ δύο χρόνια. Κανένας σχεδόν δεν μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα τον πρώτο χρόνο, προερχόμενος από ένα διαφορετικό περιβάλλον. Χρειάζεται χρόνος για να προσαρμόσει στα μέτρα του, μια τόσο απαιτητική μοτοσυκλέτα, ακόμη και ο καλύτερος.

Kenny Roberts

Οι πιστοί

Οι αναβάτες που δεν “πρόδωσαν την μάρκα του” ήταν οι καλύτεροι που έχει βγάλει η Αμερική. Roberts, Rainey, Swantz ακόμη και ο Spencer εκτός των τελευταίων ετών της καριέρας του, οδήγησαν μόνο μοτοσυκλέτες μίας εταιρείας. Όπως και οι Αυστραλοί, Gardner και Doohan, που έγραψαν ιστορία με την Hona. Η μόνη εξαίρεση αναβάτη όμως που μπορούσε να κερδίσει τίτλους ήταν ο Eddie Lawson. Ο Καλιφορνέζος άφησε την Yamaha ως πρωταθλητής και κέρδισε τον τίτλος στην πρώτη του χρονιά στη Honda (1988 – 1989). Ο μοναδικός που μπόρεσε να επαναλάβει κάτι αντίστοιχο ήταν ο Rossi, όταν ακολούθησε αντίστροφη πορεία από τον Lawson και πήρε δύο σερί πρωταθλήματα (2003-2004), με Honda και Yamaha αντίστοιχα.

valentino rossi yamaha ii 2003

Ο GOAT

Ο “γιατρός” μετέτρεψε μέσα σε λίγους μήνες την Yamaha M1, από μια μοτοσυκλέτα κομπάρσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, σε πρωταγωνίστρια και κάτοχο του τίτλου το 2004. Η αλλαγή ήταν πιο επιτυχημένη και από αυτήν του συμπατριώτη του, Giacomo Agostini, ο οποίος κατόρθωσε να πάρει διαδοχικά πρωταθλήματα με διαφορετικούς κατασκευαστές (MV Agusta – Yamaha) μόνο στα GP350 (1973-1974).

casey stoner

Οι τολμηροί

Μετά τον Rossi, μόνο ο Stoner και ο Lorenzo, άλλαξαν μοτοσυκλέτες, τουλάχιστον μεταξ;y των παγκόσμιων πρωταθλητών. Ο Αυστραλός μετά τον θρίαμβο με την Ducati το 2007, πήρε τίτλο και με την Honda το 2011. O Lorenzo το 2015 πήρε το τελευταίο του πρωτάθλημα με τη Yamaha και μετά από δύο χρόνια πήγε στη Ducati. Οι χρονιές του με την ιταλική εταιρεία ήταν απογοητευτικές. Οι 3 νίκες σε δύο χρόνια κόστισαν στους Ιταλούς 25 εκατομμύρια ευρώ!

MotoGP Marc Marquez Repsol Honda Team Michelin triomphe a Sepang

Οι άλλοι

Το συμβόλαιο του Marc Marquez με τη Honda λήγει το 2024, οπότε εκτός απροόπτου τότε θα δούμε αν προσπαθήσει να επαναλάβει το επίτευγμα των Lawson και Rossi. Όσον αφορά τον Dovizioso, μπορεί να μην διαθέτει το εκτόπισμα όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, αλλά σίγουρα είναι ένας πολύ έμπειρος και ικανός αναβάτης, που θα συνεχίσει την καριέρα του και μετά την ολοκλήρωση της περίεργης, λόγω κορονοϊού, σεζόν που διανύουμε. H ΚΤΜ ίσως προσεγγίσει τον Ιταλό και αν τα “βρουν στα λεφτά”, ίσως μπορέσουν μαζί με τους “πιτσιρικάδες” που βγάζει από τα σπλάχνα της η αυστριακή εταιρεία, να εξελίξουν το MotoGP project, στο οποίο ήδη συμμετέχει και ο πολύπειρος Dani Pedrosa.

andrea dovizioso

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ομάδες και αναβάτες παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα γραφής τους στις πρώτες δοκιμές εν όψει του πρωταθλήματος 2025
Η εξαιρετική γκάμα ελαστικών MICHELIN επέτρεψε στους αναβάτες να βρουν την καλύτερη ισορροπία σε μια πίστα με χαμηλή πρόσφυση
Ο Jorge Martín και η Desmosedici GP είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές για το 2024 σε άλλη μια σεζόν ρεκόρ για τον Ιταλό κατασκευαστή
Το MotoGP άλλαξε λογότυπο μετά από περισσότερα από είκοσι χρόνια. Πως σας φαίνεται;

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.