MotoGP test Qatar: Το πρωτάθλημα του 2020 θα είναι συναρπαστικό
H “ψαλίδα” μεταξύ των ομάδων είναι κλείσει
25.02.2020
Μισό δευτερόλεπτο μεταξύ έξι κατασκευαστών στο τέλος των δοκιμών στην πίστα του Qαtar που θα γίνει και ο πρώτος αγώνας της σεζόν
Οι χρόνοι των δοκιμών πριν από την έναρξη της σεζόν δεν λένε πάντα την αλήθεια. Στον πρώτο αγώνα έχουμε δει αναβάτες να διαλύουν τον ανταγωνισμό ενώ στα preseason test είχαν μέτρια απόδοση. Αυτό συμβαίνει διότι οι συνθήκες σε έναν αγώνα είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές των δοκιμών. Οι ομάδες δοκιμάζουν συνεχώς νέα εξαρτήματα και λύσεις που θα τους δώσουν το προβάδισμα έναντι των υπολοίπων. Μεγάλο ρόλο παίζουν επίσης τα ελαστικά. Υπάρχουν επίσης και οι λόγοι τακτικής και τα mind games που παίζουν κάποιες ομάδες και αναβάτες για να αποπροσανατολίσουν τους αντιπάλους τους. Οπότε “ας κρατάμε μικρό καλάθι” και ας περιμένουμε να “σβήσουν τα κόκκινα φανάρια” στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Που και αυτός έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες, μιας και πραγματοποιείται υπό το φως των προβολέων και σε μια πίστα που βρίσκεται μέσα στην έρημο, με ότι συνεπάγεται αυτό. Ασφαλή συμπεράσματα λοιπόν θα αργήσουμε να βγάλουμε για την νέα σεζόν.
Τα δεδομένα που έχουμε ως τώρα στην διάθεση μας μεταφράζονται ως εξής: Η ψαλίδα μεταξύ της Honda και της Ducati με τις υπόλοιπες ομάδες και ειδικά με την Yamaha αλλά και την Suzuki έχει κλείσει αρκετά. Ο Marquez δεν δείχνει να νοιώθει άνετα πάνω στην RCV του 2020. Δεν το λέμε εμείς, αλλά ο ίδιος σε δηλώσεις του. Ως γνωστόν μετά από αυτόν το χάος. Κανείς άλλος αναβάτης με Honda δεν αναμένεται να είναι πρωταγωνιστής στο φετινό πρωτάθλημα.
Στην Ducati υπάρχει ηρεμία Οι εργοστασιακοί αναβάτες βρίσκονται πιο πίσω από τον Jack Miller της δορυφορικής Pramac. Αλλά σίγουρα δεν βγαίνει η αβεβαιότητα που υπάρχει στην Honda και οι χρόνοι σε προσημείωση αγώνα είναι εξαιρετικοί.
Στην Yamaha όλοι είναι χαρούμενοι. Η M1 δείχνει να βρίσκεται σε καλό δρόμο, Vinales και Quartararo βρίσκονται μέσα τους τρεις πρώτους ταχύτερους όλων των δοκιμών. Ο Morbidelli δείχνει και αυτός πιο δυνατός από πέρσι με τον Rossi να βρίσκεται πιο πίσω αλλά να είναι πιο αισιόδοξος από άλλες χρονιές.
Στην Suzuki έχουν τον Rins που πλέον είναι σταθερά μέσα στους πρώτους πέντε ταχύτερους αναβάτες και τον Mir που δείχνει πιο έτοιμος στην δεύτερη του χρονιά στο MotoGP.
KTM και Aprilia με νέες μοτοσυκλέτες βασίζονται σε δύο αδέλφια. Aleix (Aprilia) και Pol (KTM) Espargaro είναι πιο κοντά από κάθε άλλη χρονιά στους πρωτοκλασάτους των υπόλοιπων ομάδων.
H κατάταξη στο τέλος και της τρίτης ημέρας των δοκιμών έδειξε πως έξι κατασκευαστές έχουν διαφορά μισού δευτερολέπτου μεταξύ τους. Επίσης ο ταχύτερος Maverick Vinales (Yamaha) με τον Cal Crutchlow (LCR Honda) που σημείωσε τον 18ο χρόνο, είχαν διαφορά μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο.
Ο πιο έμπειρος όλων Valentino Rossi, σημείωσε τον 12ο χρόνο και δήλωσε πως είναι φανταστικό που 15 αναβάτες χωρίζει μισό δευτερόλεπτο. “Είναι σαν την Moto2” δήλωσε χαρακτηριστικά. “Το γεγονός αυτό είναι πολύ καλό για τους λάτρεις του αθλήματος που παρακολουθούν τους αγώνες διότι υπάρχει ισορροπία μεταξύ πολλών αναβατών με διαφορετικές μοτοσυκλέτες.”
Yamaha και Suzuki επιβεβαίωσαν πως βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση. Ο μοναδικός που έσπασε το ιαπωνικό δίπολο ήταν ο Jack Miller με την Pramac Ducati που έκανε τον 5ο καλύτερο χρόνο. Αν και έχει προβλήματα ο Marc Marquez έκανε τον 7ο χρόνο, μπροστά από ένα ακόμη Honda του Takaaki Nakagami. Όπως επιβεβαίωσε η LCR Honda o Παγκόσμιος Πρωταθλητής δανείστηκε την μοτοσυκλέτα του Ιάπωνα και έκανε γύρους με αυτήν.
Ο Brad Binder με την KTM RC 16 έκανε την καλύτερη εμφάνισή του έως τώρα, αφού ήταν μόλις 0,425’’ πιο αργός από τον Vinales. Ο Andrea Dovizioso ήταν το πρώτο εργοστασιακό Ducati στην 10η θέση.
Περισσότερες απαντήσεις στις 8 Μαρτίου που το Πρωτάθλημα του 2020 θα αρχίσει από την πίστα του Qatar.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.