MotoGP Silverstone: Br - Italia!!!!
Ο Andrea Dovizioso κέρδισε και τις Yamaha σημειώνοντας την τέταρτη φετινή του νίκη!
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 28.08.2017
Σταθερός, ψύχραιμος, νικητής και πρωτοπόρος στη βαθμολογία έφυγε από το Silverstone ο «Desmodovi» εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την εγκατάλειψη του Marc Marquez
Η βελτίωση της Ducati είναι πλέον πασιφανής. Ο σταθερός, αλάνθαστος και ιδιαίτερα ψύχραιμος Dovizioso έχει μετατραπεί από το απόλυτο αουτσάιντερ σε έναν από τους βασικότερους διεκδικητές του τίτλου. Αυτό δείχνουν οι τέσσερις φετινές νίκες που, σημειωτέον, είναι και οι περισσότερες που έχει κατακτήσει αναβάτης στο φετινό Πρωτάθλημα. Στον αντίποδα, ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος Marc Marquez δεν κατάφερε να τερματίσει για τέταρτη φορά φέτος, αφού η Honda τον “πρόδωσε” στο Silverstone.
Την pole position πήρε ο εκπληκτικός Marc Marquez που “δάμασε” τα σαμαράκια της πίστας του Silverstone, δίχως να επηρεαστεί από το τρομακτικό highsiding που είχε την Παρασκευή, καταρρίπτοντας μάλιστα το ρεκόρ της πίστας με επίδοση 1'59.941.
Δεύτερος και με διαφορά μόλις ογδόντα τεσσάρων χιλιοστών του δευτερολέπτου βρέθηκε ο Valentino Rossi με τον Cal Crutchlow να κατακτά την τρίτη θέση ολοκληρώνοντας την πρώτη σειρά του grid.
Ο ασυνήθιστα καλός καιρός για Βρετανία την Κυριακή σε συνδυασμό με την αλλαγή της ώρας διεξαγωγής του αγώνα (λόγω κοινής ώρας με τον αγώνα της F1 στο Spa) έστησαν το τέλειο σκηνικό για έναν πολύ καλό αγώνα.
Ο Valentino Rossi στην τριακοσιοστή του εκκίνηση στη μεγάλη κατηγορία έστριψε πρώτος αφήνοντας πίσω του το γκρουπ των Marc Marquez (Repsol Honda), Cal Crutchlow (LCR Honda), Maverick Viñales (Movistar Yamaha), Jorge Lorenzo (Ducati Team) και Andrea Dovizioso (Ducati Team).
Εκείνος που περίμεναν όλοι να κινηθεί πολύ επιθετικά στους πρώτους γύρους ήταν ο Maverick Viñales. Αυτό γιατί η επιλογή των ελαστικών του ήταν “σκληρό” μπροστινό και “μαλακό” πίσω εν αντιθέσει με τα “σκληρά” μπρος και πίσω για τους υπόλοιπους αναβάτες της δεκάδας.
Όμως, ο Rossi άνοιξε γρήγορα μικρή διαφορά κρατώντας τη σταθερή, βοηθούμενος παράλληλα από τις συνεχείς αλληλοπροσπεράσεις στο γκρουπ των αναβατών Viñales, Dovizioso, Marquez και Crutchlow που είχε διαμορφωθεί πίσω του.
Οι αναβάτες καθόριζαν τη στρατηγική τους σύμφωνα με την εξέλιξη του αγώνα, τακτική που διήρκεσε αρκετούς γύρους.
Ξαφνικά το γκαράζ της Honda πάγωσε. Η πρώτη ατυχία για τον Marc Marquez στο φετινό πρωτάθλημα ήταν γεγονός. Σπασμένος κινητήρας και εγκατάλειψη με εννέα γύρους να απομένουν. “Φωτιά” πήρε και το πρωτάθλημα!
Ο Valentino Rossi, παρότι πρώτος, δεν έδειχνε πλέον να ελέγχει τη διαφορά και τον αγώνα. Όπως δήλωσε και ο ίδιος μετά το τέλος, αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με τη διαχείριση των ελαστικών του στο τελευταίο μέρος του αγώνα.
Έτσι, και με τρεις γύρους να απομένουν, δεχόταν τη μία προσπέραση μετά την άλλη. Ο σταθερός και πάντα ψύχραιμος σε θέμα στρατηγικής Andrea Dovizioso πέρασε μπροστά και «άνοιξε» αμέσως τη διαφορά. Ο Vinales ακολούθησε και πέρασε δεύτερος. Διατήρησε άψογα το μαλακό πίσω ελαστικό και (όπως ανέφερε στις δηλώσεις του, ήξερε πολύ καλά τη λειτουργία του, αφού δούλεψε με αυτό καθ΄όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου) σε κατάσταση τέτοια που του επέτρεψε να τερματίσει άνετα μπροστά από τον Ιταλό ομόσταυλό του και τη δεύτερη θέση.
Πολύ καλός τερματισμός για τον Jorge Lorenzo που κατέκτησε την πέμπτη θέση. Σταθερά καλός και στην έκτη θέση ο Johann Zarco που υπόσχεται πολλά για το μέλλον αναφορικά με το πώς διαχειρίζεται τους αγώνες. Scott Redding και Alex Rins τερμάτισαν μέσα στη δεκάδα, στην όγδοη και ένατη θέση αντίστοιχα, κάτι σπάνιο για αυτούς στο φετινό πρωτάθλημα.
Άσχημη πτώση είχε ο Pol ESpargaro στην πρώτη στροφή, αμέσως μετά τον τερματισμό του, ο οποίος δεν κατάφερε να κρατηθεί μέσα στη δεκάδα παρά μόνο στο πρώτο μισό του αγώνα.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σταθώ σε τρία πράγματα που διαφαίνονται στο φετινό πρωτάθλημα:
-Την πολύ σταθερή πορεία της Ducati. Οι Ιταλοί φαίνεται να βρήκαν εκφραστή της πολύ καλής δουλειάς που πραγματοποίησε τα τελευταία χρόνια ο Luigi Dall'Igna, τον αναγεννημένο και ιδιαίτερα ψύχραιμο... «δεν σκέφτομαι ακόμα το πρωτάθλημα» (όπως δήλωνε ακόμα και σήμερα) Andrea Dovizioso.
-Το comeback των δύο Yamaha που, παρόλο που έκαναν λάθη στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια της σεζόν, έδειξαν να εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο τις δοκιμές που πραγματοποίησαν πρόσφατα στο Misano και να ανακάμπτουν.
-Την κατ΄ επανάληψη ανεξήγητη λειτουργία των ελαστικών της Michelin.
Είναι κάτι που αναφέρουν με κάθε ευκαιρία όλοι οι αναβάτες. Οι διαφορές μεταξύ των τριών γομών που έχουν στη διάθεσή τους είναι μικρές, περιπλέκοντας ακόμη περισσότερο τα πράγματα στο φετινό πρωτάθλημα. Όπως δήλωσε ο Valentino Rossi δίνοντας μια πιο εύθυμη νότα στο πρόβλημα αυτό, «ίσως ούτε στην ίδια τη Michelin να ξέρουν πώς γίνεται αυτό».
Ο Marc Marqez είναι πολύ γρήγορος και το έχει δείξει επανειλημμένα. Φτάνει να δούμε πώς θα διαχειριστεί αυτήν την ατυχία που προέκυψε και το «σπάσιμο» του μομέντουμ των πολύ καλών αποτελεσμάτων που είχε στους τελευταίους αγώνες.
Ραντεβού σε δύο εβδομάδες στην πίστα του San Marino. Ιταλικό έδαφος, με Ιταλό αναβάτη πρωτοπόρο με ιταλική μοτοσυκλέτα. Κάτι ιδιαίτερο και σπάνιο στην ιστορία των MotoGP. Για να δούμε τι μας επιφυλάσσει εκεί το απρόβλεπτο φετινό πρωτάθλημα...
Αποτελέσματα αγώνα MotoGP Silverstone Βαθμολογία MotoGP
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.