Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 03.11.2019
Ο Maverick πήρε το όπλο του και έδειξε σε όλους ποιος είναι το μέγαλο αφεντικό στην πίστα της Μαλαισίας
Τρία Yamaha στην πρώτη γραμμή εκκίνησης. Τα “Μαλαισιανά” Petronas Yamaha SRT έβαλαν στη μέση το εργοστασιακό του Vinales
Τρεις μοτοσυκλέτες με το σήμα των τριών διαπασών στο ρεζερβουάρ στην πρώτη γραμμή του grid είχαμε να δούμε από το Le Mans το 2017, ενώ για νίκη αναβάτη Yamaha, πρέπει να πάμε πίσω στο 2010, όταν ο Rossi μεσουρανούσε.
Ο ρυθμός των Yamaha είχε θορυβήσει τους πάντες στο grid. Οι μοναδικοί που μπόρεσαν να βρίσκονται κοντά τους ήταν ο Cal Crutchlow και o Jack Miller που ξεκίνησε καλύτερα από όλους. Όσο για τον poleman Quartararo έμεινε πίσω από τους Vinales, Dovizioso και Marquez. Και ενώ ο αγώνας εξελισσόταν “ομαλά” ένας Rossi από το πουθενά εμφανίζεται στην πέμπτη θέση και στο γκρουπ των πρωτοπόρων.
Ο Vinales εν τω μεταξύ είχε καταφέρει ν απομακρυνθεί από τους Miller και Marquez, όμως 10 αναβάτες βρίσκονταν ακόμη πολύ κοντά.
Ο Rossi “γράφει” ταχύτερο χρόνο με 1:59.6 με κολλημένους πίσω του τους Rins και Morbidelli, ενώ ο Marquez και ο Desmodovi προσπερνoύν τον Miller. O Vinales είναι πραγματικά άπιαστος και στον τέταρτο γύρο έχει κάνει ήδη διαφορά 1,5 δευτερολέπτων.
Με 14 γύρους να απομένουν ο Rossi περνάει από εσωτερική τον Miller, που στιγμιαία χάνει τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας. To highlight του αγώνα έρχεται λίγα δευτερόλεπτα αργότερα. Ο Rins προσπαθεί να προσπεράσει τον Miller από εσωτερική. Οι μοτοσυκλέτες ακουμπούν μεταξύ τους με αποτελέσματα το δεξί winglet της GSX-RR να σπάσει. Ο Ισπανός δεν πτοήθηκε και συνέχισε να “κυνηγά” τον Αυστραλό.
Με 12 γύρους να απομένουν ο Valentino είναι κολλημένος πίσω από τον Dovizioso, αλλά η Desmosedici έχει σαφέστατο πλεονέκτημα στα “ανοιχτά” κομμάτια της πίστας. Ο Rins με “κομμένο φτερό” προσπέρασε τον Miller και απ’ ότι φάνηκε η Ducati είχε μεγαλύτερο πρόβλημα από την Suzuki μετά την σύγκρουση. Ο Morbidelli προσπερνά και αυτός τον αναβάτη της Pramac Ducati, ενώ ο Zarco στην δεύτερη εμφάνιση του με την RCV είναι ένατος, ο Crutchlow εντέκατος και ο Lorenzo δέκατος όγδοος. Είναι το δεύτερο καλύτερο Honda.
Εννέα γύρους πριν το τέλος ο Maverick έχει αυξήσει την διαφορά του από τον Marc στα 1,9 δευτερόλεπτα. Ο team mate του συνεχίζει να πιέζει τον Dovizioso. O “γιατρός” ρίχνει μια “προειδοποιητική” στην Κ9, οχτώ γύρους πριν το τέλος, όμως ο Dovi “δεν μασάει”. Οι δύο “γερόλυκοι” του grid προσφέρουν θέαμα.
Η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων έχει αυξηθεί στα 2,8 δευτερόλεπτα. Οι κάμερες στρέφονται στην μάχη μεταξύ των Miller και Zarco για την όγδοη θέση και εκείνη την στιγμή ένα κομμάτι από την Ducati του Αυστραλού εκσφενδονίζεται προς τον Γάλλο, που θέλει να τερματίσει σε ακόμη καλύτερη θέση.
Με έξι γύρους πριν το τέλος ο Rins έχει πλησιάσει τους Dovizioso και Rossi και η μάχη για την τρίτη θέση κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον. Τώρα πια παίζει ρόλο και η κατάσταση των ελαστικών . Tην στιγμή που ο Rossi ρίχνει την δεύτερη προειδοποιητική ο Zarco δυστυχώς πέφτει τρεις γύρους πριν το τέλος, μετά από επαφή που είχε με τον Joan Mir. Όταν κάτι στραβώσει, δύσκολα στρώνει. Το περιστατικό βρίσκεται βέβαια υπό εξέταση, αλλά ο Γάλλος είναι εκτός αγώνα. Ο αναβάτης της Suzuki τελικά τιμωρείται με long lap penalty.
Η μάχη για την τρίτη θέση συνεχίζει με αμείωτη ένταση, αλλά τίποτα δεν αλλάζει ως το τέλος. Ο Vinales κατακτά μια εμφατική νίκη, με τον Πρωταθλητή να τερματίζει δεύτερος και τον Dovizioso τρίτο. Rossi και Rins έκλεισαν την πεντάδα και από εκεί και πέρα οι Morbidelli, Quartararo, Miller, Petrucci και Mir έκλεισαν την δεκάδα.
O Marquez καταρίπτωντας ένα ακόμη ρεκόρ γίνεται ο αναβάτης με τους περισσότερους βαθμούς σε ένα πρωτάθλημα. Έχει 395 και ξεπέρασε τον Lorenzo που το 2010 είχε κατακτήσει 383 και τον Rossi που το 2008 είχε 373.
Επόμενος και τελευταίος αγώνας για το 2019, στην πίστα της Valencia στις 17 Νοεμβρίου.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.