29.07.2019
Σε έναν αγώνα που θα μείνει στην ιστορία εξαιτίας του επεισοδιακού του φινάλε, οι «πράσινοι» κέρδισαν για πρώτη φορά μετά το 1993
Όμως το αποτέλεσμα αρχικά ήταν διαφορετικό. Η Yamaha Factory Racing Team είχε πανηγυρίσει την πέμπτη συνεχομένη νίκη της, όμως αυτό δεν κράτησε για πολύ. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Λίγους γύρους πριν το «πέσιμο» της καρό σημαίας η ομάδας της Red Bull Honda με λάθος στρατηγική pit stop βγήκε στην ουσία εκτός αγώνα. Την ίδια στιγμή την ZX-10RR είχε στα χέρια του ο Jonathan Rea που είχε σημαντικό προβάδισμα έναντι του Alex Lowes με την R1. Όλα έδειχναν πως η Ninja θα κατακτούσαν την κορυφή του θρυλικού αγώνα μετά από 26 χρόνια.
Όμως οι αγώνες αντοχής έχουν συχνά απρόβλεπτη εξέλιξη. Μόλις έναν γύρο πριν το τέλος ο κινητήρας του GSX-R1000 της Suzuki Endurance Racing Team «έσπασε» γεμίζοντας λάδια την πίστα και στερώντας το δικαίωμα στην γαλλική ομάδα να κερδίσει τον τίτλο του 2019.
Τα λάδια σε συνδυασμό με την βροχή οδήγησαν τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή WorldSBK σε πτώση που αρχικά φαινόταν να κόστιζε στην ομάδα την πολυπόθητη νίκη, αφού δεν κατάφερε να γυρίσει στα pits της ομάδας σε πέντε λεπτά όπως προβλέπεται από τον κανονισμό. Ο αγώνας αμέσως μετά διακόπηκε.
Το συμβάν έδωσε τη νίκη στην ομάδα της Yamaha (Alex Lowes. Katsuyuki Nakasuga, Michael van der Mark) για πέμπτη συνεχόμενη φορά, με την ομάδα της Honda (Stefan Bradl, Takumi Takahashi, Ryuichi Kiyonari) να τερματίζει δεύτερη, παρ’ ότι όπως και αυτή της Kawasaki έτρεξαν σε όλο τον αγώνα με δύο αναβάτες. Τρίτη ήταν η F.C.C. TSR Honda France (Josh Hook, Feddy Foray, Mike Di Meglio).
Αμέσως μετά η KRT (Kawasaki Racing Team) υπέβαλε ένσταση στους αγωνοδικές και το θρίλερ συνεχίστηκε. Η Kawasaki υποστήριξε πως αφού βγήκε κόκκινη σημαία και ο αγώνας τελείωσε θα πρέπει να μετρήσουν τα αποτελέσματα του τελευταίο ολοκληρωμένου γύρου πριν την οριστική διακοπή. Οι ιθύνοντες της FIM συμφώνησαν ότι σε μια τέτοια περίπτωση ο αναβάτη δεν υποχρεούται να επιστρέψει στα pits μέσα σε πέντε λεπτά και έτσι η Kawasaki ανακηρύχτηκε νικήτρια του 42ου 8ωρου αγώνα της Suzuka. Oι Jonathan Rea και Leon Haslam ήταν οι δύο αναβάτες που αγώνιστηκαν καθ΄όλη την διάρκεια του αγώνα, ενώ ο Toprak Razgatlioglu βρισκόταν σε πλήρη ετοιμότητα για να αντικαταστήσει έναν από τους.
H χαρά για την Kawasaki ήταν διπλή. Η γαλλική ομάδα SRC Kawasaki ανακηρύχτηκε Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Αντοχής 2019, αφού μετά την εγκατάλειψη της Suzuki Endurance Racing Team πήρε τον τίτλο με πέντε βαθμούς διαφορά.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.