WorldSBK 7ος αγώνας Misano: Θρίλερ (Video)
Στους 16 βαθμούς η διαφορά μεταξύ Bautista και Rea
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 23.06.2019
O Bautista πήγε με προβάδισμα 41 βαθμών έναντι του Rea στο Misano και «έφυγε» με 16 κάνοντας ντέρμπι ένα Πρωτάθλημα που στην αρχή του φαινόταν και πάλι μονότονο
O Βρετανός, τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής συγκέντρωση 55 βαθμούς έναντι 30 του Ισπανού
Α΄σκέλος
Οι περισσότερες συμμετοχές σε αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος, αν και υπήρχε και μια απώλεια. Ο Michael van den Mark μετά από τρομακτικό highsiding στις ελεύθερες δοκιμές δεν πήρε μέρος στο πρώτο σκέλος.
Η δυνατή βροχή ανάγκασε τους διοργανωτές να διακόψουν τον αγώνα πριν αυτός αρχίσει. Στον γύρο προθέρμανσης βγήκε η κόκκινη σημαία και οι αναβάτες μπήκαν ξανά στα pits. Το ίδιο έγινε και τρεις γύρους μετά την επανέρναρξη του αγώνα και ενώ ο Alex Lowes ήταν πρώτος με τον Rea δεύτερο και τον Sykes τρίτο. «Οι ουρανοί άνοιξαν» με αποτέλεσμα να ξαναμπούν όλοι στα pits και να περιμένουν τις οδηγίες των κριτών. Κάτω από αυτές τις συνθήκες ήταν πολύ δύσκολο οι αναβάτες να συγκεντρωθούν.
Αυτός που φάνηκε να μην επηρεάζεται ήταν ο αναβάτης της Yamaha, Alex Lowes. Αν και ο Rea έκανε συνεχώς τον ταχύτερο γύρο ο Lowes ήταν κολλημένος πίσω του. Ο Sykes στην τρίτη θέση άντεξε τις επιθέσεις του Bautista και του Davies. Κοντά τους και ο Leon Haslam.
12 γύρους πριν το τέλος ο Lowes περνάει τον Rea και αμέσως ανοίγει την διαφορά. Έναν γύρο αργότερα οι μάχες τον Davies και Haslam στο βρεγμένο κόβουν την ανάσα. Ωστόσο ο αναβατής της Kawasaki δείχνει ότι έχει ταχύτερο ρυθμό από αυτόν την Ducati, αλλά δεν ρισκάρει να προσπεράσει στο βρεγμένο.
Αυτός που ρίσκαρε μάλλον περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε ήταν ο Lowes ο οποίος ενώ προηγούνταν με 1,5 δευτ. διαφορά έπεσε 10 γύρους πριν το τέλος. Πλέον ο Rea με 5 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Sykes θα έχανε μόνο με θαύμα τη νίκη. Εν τω μεταξύ και ο Haslam είχε προσπεράσει τον Davies, τον οποίο περνάει και ο Bautista αλλά και ο Loris Baz (Ten Kate Yamaha).
Ο Haslam έχασε την ευκαιρία να ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο για φέτος, όταν εφτά γύρους πριν το τέλος έπεσε θύμα και αυτός των συνθηκών που επικρατούσαν στην πίστα. Προσπάθησε να συνεχίσει αλλά είχε σπάσει ο λεβιές των ταχυτήτων.
Ο Sykes όμως ήταν αλάνθαστος και έφερε την BMW S1000RR για πρώτη φορά στο βάθρο. Ο Βρετανός έχει πλέον ανέβει με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στο βάθρο των νικητών. Η πρώτη φορά ήταν με την Suzuki το 2008 στο Donington ως wild card συμμετοχής. Ακολούθησαν άλλες 107 εμφανίσεις με την Kawasaki και τώρα με την BMW.
Ο Bautista στον πρώτο του αγώνα με την Panigale V4R σε βρεγμένο τερέν βρέθηκε τρίτος με τον Baz τέταρτο (είχε ξεκινήσεις 14ος), τον Davies πέμπτο και τον Melandri έκτο. Πιο πίσω έξι αναβάτες ήθελαν να μπουν στην δεκάδα. Μετά από πολλές μάχες στους δύο τελευταίους γύρους ο Cοrtese τερμάτισε έβδομος, ο Yukio Takahashi, ο αντικαταστάτης του Leon Camier στην εργοστασιακή ομάδα της Honda, όγδοος στον καλύτερο τερματισμό της ομάδας φέτος, ο Zanetti της Ducati GoEleven ένατος και ο Mercado της Kawasaki Orelac έκλεισε την δεκάδα.
Αγώνας Superpole
Τα σύννεφα έφυγαν και ένας λαμπρός ήλιος έκανε την εμφάνιση του πάνω από την πίστα του Σαν Μαρίνο . Ο Bautista στον αγώνα sprint των 10 γύρων σε στεγνή άσφαλτο έδειξε να νοιώθει πολύ καλύτερα πάνω στην Panigale V4R. O Ισπανός της Ducati ξεκινώντας από την πρώτη θέση του grid είχε σαφέστατο προβάδισμα έναντι του Rea που ξεκινούσε πέμπτος.
Αρχικά ήταν ο Rea με τον Cortese που προηγήθηκαν με τον Bautista να ξεπερνά εύκολα το εμπόδιο του Sykes. Στον δεύτερο γύρο και αφού είχε προσπεράσει τον Cortsese ο Bautista εκμεταλλεύθηκε την δύναμη της Ducati και προσπέρασε τον Rea στην ευθεία. Από εκείνη την στιγμή δεν απειλήθηκε από κανέναν αυξάνοντας την διαφορά από τους υπόλοιπους.
Ο Cortese (GRT Yamaha) βγήκε εκτός μάχης με τρεις γύρους να απομένουν. Μετά από μισό γύρο ο Rea χάνοντας το μπροστινό βρέθηκε στο έδαφος, κράτησε την μοτοσυκλέτα του και με μια παλαιστική λαβή αναποδογύρισε μαζί της στην ασφαλτό καβάλησε και συνέχισε τον αγώνα τερματίζοντας στην πέμπτη θέση. Τέτοια επιμονή είχαμε να δούμε από τότε που ο Bayliss δεν άφηνε την Ducati 996 να του σβήσει κρατώντας το συμπλέκτη πεσμένος στο έδαφος.
Πίσω από τον Bautista που σημείωσε την 30η νίκη της Ducati στο Misano, δεύτερος ήταν ο Alex Lowes. Ότι δεν κατάφερε στο Α΄σκέλος το πέτυχε ο Leon Haslam στον αγώνα superpole. Ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά φέτος και παράλληλα ανέβασε την Kawasaki για 400η φορά στο βάθρο.
Μπροστά από τον Rea, τέταρτος την σημαία τερματισμού είδε ο Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Pucceti). O Marco Melandri από 19ος στο grid ανέβηκε ως την έκτη θέση.
Β΄ Σκέλος
Με τον Bautista να βγαίνει νωρίς εκτός διεκδίκησης πρώτη θέσης, εξαιτίας λάθους στον δεύτερο γύρο με αποτέλέσμα να πέσει, ο Rea έπρεπε να πάρει μια ακόμη νίκη για να πλησιάσει ακόμη περισσότερο τον Ισπανό στην βαθμολογία. Αυτός που τον δυσκόλεψε δεν ήταν ούτε ο Lowes, ούτε ο van den Mark, ούτε καν ο team mate στην ομάδα της Kawasaki, Leon Haslam. O αναβάτης που τόλμησε να τον αμφισβητήσει ήταν ο Τούρκος Toprak Razgatlioglu, της Kawasaki Puccetti Racing.
Οι δυο τους έμειναν «κολλημένοι» μεταξύ τους καθ’ όλη την διάρκεια του σκέλους, αλλά στο τέλος μίλησε η εμπειρία του Rea, ο οποίο κατέκτησε την 75η νίκη της καριέρας του, σπάζοντας ένα ακόμη ρεκόρ. Είναι πλέον ο αναβάτης με την μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών όλων των εποχών στο World SBK.
O Leon Haslam έκανε το τρία στα τρία για την Kawasaki. O Βρετανός ήταν μπροστά από τους Lowes (Yamaha), Rinaldi (Ducati), Sykes (BMW), Davies (Ducati), Pirro (Ducati), Zanetti (Ducati) και Torres (Kawasaki)
Αποτελέσματα Β΄ Σκέλος Βαθμολογία (7 από 13 αγώνες)
Επόμενο αγωνιστικό ραντεβού από τις 5 έως τις 7 Ιουλίου στο Donington Park της Μ. Βρετανίας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.