13.03.2019
Οι λόγοι που προκάλεσαν την αντίδραση της Aprilia, της Honda, της KTM και της Suzuki για την χρήση του εξαρτήματος στο κάτω μέρος των Ducati
Η Ducati έχει υπερασπιστεί τη νομιμότητα της πτέρυγας ως μέθοδο μείωσης θερμοκρασίας του ελαστικού, αλλά οι ομάδες έχουν πολλούς λόγους να υποστηρίζουν πως το εξάρτημα είναι ένα ακόμη αεροδυναμικό βοήθημα - κάτι που θα το καθιστούσε παράνομο σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα winglets.
Ο κύριος υποκινητής των καταγγελιών ήταν ο Massimo Rivola, ο οποίος προσλήφθηκε πρόσφατα ως επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Aprilia και είναι ένας άνθρωπος με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στο paddock της Formula 1, ο οποίος εργάστηκε για την Minardi και την Toro Rosso πριν καταλήξει στη Ferrari.
Στις αρχές Μαρτίου, λίγες μέρες πριν την έναρξη της σεζόν, ο τεχνικός διευθυντής του MotoGP Danny Aldridge έστειλε οδηγία στις ομάδες που κάλυπτε τη χρήση εξαρτημάτων όπως αυτό που χρησιμοποίησε η Ducati στο Κατάρ.
Στους κανονισμούς που ίσχυαν στο παρελθόν ήταν σαφές ότι μια τέτοια πτέρυγα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μόνο σε βρεγμένους αγώνες, καθώς η κύρια λειτουργία του ήταν η εκτροπή νερού από το ελαστικό για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του αναβάτη.
Οι νέοι κανονισμοί άνοιξαν την πόρτα για τη χρήση του σε στεγνούς αγώνες, αφού η Ducati αποφάνθηκε ότι στην περίπτωση αυτή ένα τέτοιο κομμάτι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να ρίχνει την θερμοκρασία του πίσω ελαστικού.
Στα μάτια των υπόλοιπων κατασκευαστών (η Yamaha αποφάσισε να μείνει μακριά από αυτό, καθώς χρησιμοποίησε ένα παρόμοιο εξάρτημα στον βρόχινο αγώνα στη Βαλένθια πέρυσι), είναι ξεκάθαρο ότι η συγκεκριμένη πτέρυγα προσδίδει αεροδυναμικά οφέλη.
Αυτές οι ενστάσεις κατατέθηκαν στην αγωνιστική επιτροπή μέσω τεχνικής μελέτης που συνέταξε ο Rivola, στην οποία έδωσε έμφαση στην κάθετη δύναμη (downforce) που δημιουργείται από το εξάρτημα της Ducati.
"Πριν από μερικές εβδομάδες, η Ducati κατέθεσε στον τεχνικό διευθυντή ένα εξάρτημα για το ψαλίδι καθώς και ένα κάλυμμα για το μπροστινό ελαστικό", δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Suzuki Davide Brivio.
"Υποστήριξε ότι η κύρια λειτουργία του ήταν να μειώσει τη θερμοκρασία του πίσω ελαστικού".
"Ο τεχνικός διευθυντής έδωσε την έγκριση του και γνωστοποίησε στις ομάδες τους νέους κανονισμούς στις 4 Μαρτίου."
Ο Rivola και ο Brivio ήρθαν σε επαφή με τον διευθυντή της Ducati, Gigi Dall'Igna, για να τον ενημερώσουν ότι, σε περίπτωση που στις μοτοσυκλέτες χρησιμοποιηθεί το εξάρτημα θα προχωρήσουν σε ένσταση σύμφωνα με το πρωτόκολλο (δηλαδή μετά την έναρξη του αγώνα).
Γνώριζαν πως οι αγωνοδίκες θα απέρριπταν την ένσταση σε πρώτο βαθμό αλλά πεπεισμένοι ότι η τελική απόφαση θα παρθεί από την επιτροπή εφέσεων της FIM στην οποία κατέφυγαν.
"Η Ducati χρησιμοποίησε το εξάρτημα στις μοτοσυκλέτες της και για αυτό αντιδράσαμε", πρόσθεσε ο Brivio. "Το κάναμε γιατί θέλουμε να ξεκαθαρίσει η κατάσταση μια για πάντα."
Για την Aprilia, την Suzuki, την Honda και την KTM, οι λόγοι που η Ducati χρησιμοποίησε την πτέρυγα δεν είναι μόνο ψευδείς αλλά και γεμάτοι αντιφάσεις.
Βλέπουν με καχυποψία τους ισχυρισμούς της Ducati ότι η κύρια λειτουργία του «εκτροπέα» είναι η μείωση θερμοκρασίας του πίσω ελαστικού, επειδή η θερμοκρασία στην πίστα ήταν κάτω από 25 ° C, οπότε η κύρια πρόκληση ήταν να ζεσταθούν επαρκώς τα ελαστικά και όχι να διατηρηθεί χαμηλά η θερμοκρασία τους.
Kαι δεδομένου ότι, όπως και στην F1, η ελαχιστοποίηση του βάρους είναι ζωτικής σημασίας για μια μοτοσικλέτα MotoGP, είναι επίσης πεπεισμένοι ότι η πτέρυγα πρέπει να δίνει πλεονέκτημα απόδοσης για να αξίζει το επιπλέον βάρος που προσθέτει.
Η ετυμηγορία από το FIM αναμένεται μέσα σε λίγες μέρες.
Πηγή: motosport.com
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.