WorldSBK 2019: Οι ομάδες, οι αναβάτες, οι κανονισμοί και το πρόγραμμα
5 εργοστασιακές ομάδες
21.02.2019
Το πιο ανταγωνιστικό Πρωτάθλημα των τελευταίων ετών με πέντε εργοστασιακές ομάδες αρχίζει στις 22 Φεβρουαρίου
Ένας «μαραθώνιος» 13 αγώνων που θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο στην Αυστραλία και θα τελειώσει τον Οκτώβριο με τον νυχτερινό αγώνα του Κατάρ.
Φέτος το Πρωτάθλημα θα διεξαχθεί με νέο format. Πιο συγκεκριμένα
- Tο νέο πρόγραμμα επηρεάζει τόσο τις χρονομετρημένες δοκιμές όσο και τους αγώνες. Η διαδικασία με τις δύο Superpole καταργείτε και αντικαταστάθηκε με ένα session για το WorldSBK και το WorldSSP
- Οι δοκιμές θα καθορίσουν τις θέσεις στο grid του αγώνα του WorldSSP της Κυριακής και του Α΄ σκέλους του WorldSBK που θα γίνει το Σάββατο και του αγώνα sprint που θα γίνει την Κυριακή
- Ο αγώνας sprint θα έχει διάρκεια 10 γύρους και θα ονομάζεται Tissot Superpole. Θα καθορίσει τις εννέα πρώτες θέσεις του grid του Β΄ σκέλους της Κυριακής.
- Οι θέσεις από το 10 και πίσω καθορίζονται από τους χρόνους της Superpole του Σαββάτου
- Η κατηγορία WSBK "χάνει" ένα session ελεύθερων δοκιμών.
- Ο αγώνας Tissot Superpole θα μετράει κανονικά στο πρωτάθλημα, αλλά θα βαθμολογείται με λιγότερους βαθμούς καθώς πρόκειται για μικρότερης διάρκειας αγώνα.
- Ο νικητής θα παίρνει 12 βαθμούς, ο δεύτερος 9, ο τρίτος 7, ενώ από τις θέσεις 4 έως 9 οι βαθμοί θα είναι 6, 5, 4, 3, 2 και 1 αντίστοιχα.
- Τα δύο κανονικά σκέλη θα συνεχίσουν να βαθμολογούνται σύμφωνα με το υπάρχον σύστημα.
- Η νίκη στην Tissot Superpole δεν θα υπολογίζεται στα στατιστικά του αναβάτη. Στο τέλος της σεζόν του 2019, στο WSBK θα έχουν διεξαχθεί 26 σκέλη σε 13 αγώνες.
- Ο αγώνας Superpole σύμφωνα με τους διοργανωτές, είναι ένας προκριματικός, που αλλάζει τις θέσεις στο grid και προσθέτει νέο ενδιαφέρον στους θεατές της Κυριακής.
Ας δούμε τους μονομάχους ξεκινώντας από τους Πρωταθλητές
Kawasaki Racing Team WorldSBK
Με το Νο1 του Jonathan Rea και το 91 του Leon Haslam, παρουσιάστηκε η ομάδα του 2019. Στόχος μόνο ο τίτλος!
Το νέο Kawasaki Ninja ZX-10R θα είναι το όπλο στα χέρια δύο Βρετανών. Του Jonathan Rea, που ξεκινά και πάλι ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου και τον Leon Haslam που επιστρέφει στο WorldSBK, έχοντας στο παλμαρέ του, τον τίτλο του Βρετανικού Πρωταθλήματος Superbike (BSB) 2018.
To Kawasaki Ninja ZX-10R του 2019, έχει πολλές ομοιτότητες με τον προκάτοχό του. Το πράσινο και το μαύρο χρώμα κυριαρχούν. Η καρίνα παρέμεινε κόκκινη, ενώ τα λευκού χρώματος πλαστικά είναι πλέον περισσότερα.
Aruba.it Racing – Ducati
Η ομάδα ενισχύθηκε με την άφιξη του Álvaro Bautista που μαζί με τον Chaz Davies, που βρίσκεται για έκτη διαδοχική σεζόν με την Ducati, θα προσπαθήσουν να φέρουν το τετρακύλινδρο superbike στην κορυφή
Υπάρχουν δύο σημαντικές αλλαγές για την ιταλική ομάδα, που θα βρίσκεται για 32η σεζόν στο Παγκόσμιο Superbike. To 2019 σηματοδοτεί μια ιστορική καμπή για τον κατασκευαστή του Borgo Panigale. Συμμετέχοντας από την πρώτη σεζόν του θεσμού το 1988 έχει στο ενεργητικό της 17 τίτλους κατασκευαστών και 14 αναβατών, η Ducati θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα τετρακύλινδρο Superbike - το Panigale V4 R - που παρουσιάστηκε στην EICMA τον περασμένο Νοέμβριο. Το Panigale V4 R - που εξελίχθηκε με βάση την εμπειρία από το MotoGP - παρουσιάζει πολλές αλλαγές από το προηγούμενο μοντέλο, όχι μόνο από άποψη κινητήρα, αλλά και από πλευράς πλαισίου, ηλεκτρονικών και αεροδυναμικής. Ως απόδειξη αυτής της ιστορικής στιγμής για τις Ducati και Aruba, η παρουσίαση του Panigale V4 R στη σκηνή πραγματοποιήθηκε προσωπικά από τους δύο διευθύνοντες συμβούλους των αντίστοιχων εταιρειών.
Όσον αφορά τους αναβάτες, η άφιξη του Álvaro Bautista είναι εξίσου σημαντική. Ο Ισπανός δηλώνει ενθουσιασμένος και είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει μια νέα επαγγελματική πρόκληση στο WorldSBK μετά από εννέα χρόνια στο MotoGP. Ο 34χρονος από την Talavera de la Reina είναι ένας αναβάτης με σημαντική εμπειρία, έχοντας επίσης αγωνιστεί σε GP250 και σε GP125, την κατηγορία στην οποία κέρδισε τον τίτλο το 2006.
Μαζί του ο 31χρονος Chaz Davies, τον τρίτο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος τις τελευταίες τέσσερις σεζόν, ο οποίος άφησε πίσω του τους άσχημους τραυματισμούς και θα συμμετέχει για έκτη διαδοχική σεζόν στο WorldSBK με την Ducati.
Pata Yamaha WorldSBK team – GRT Yamaha
Η Yamaha διατήρησε στις τάξεις της του van der Mark και Lowes για το WorldSBK του 2019
Η σεζόν του 2019 θα είναι η τρίτη του van der Mark με τα χρώματα της Yamaha. Ο πρώην πρωταθλητής Superstock και Παγκόσμιος Πρωταθλητής WorldSSP ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο την πρώτη του χρονιά το με το R1 το 2017, ενώ το 2018 ήταν η καλύτερη χρονιά στο WorldSBK.
Ο 25χρονος Ολλανδός αναβάτης ανέβηκε στο βάθρο δέκα φορές, με δύο νίκες – η πρώτη στην καριέρα του στο ‘Α σκέλος του Donington Park – πέντε δεύτερες και τρεις τρίτες. Τελείωσε το Πρωτάθλημα στην τρίτη θέση.
Για τον Lowes θα είναι η τέταρτη σεζόν με την Yamaha, της οποίας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι από τότε που η εταιρεία επέστρεψε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike το 2016. Ο 27χρονος Βρετανός αναβάτης είχε μία νίκη και τρεις τρίτες θέσεις του 2018 και κατετάγει έκτος.
Οι Ιάπωνες έχουν βάλει τον πήχη πολύ ψηλά το 2019, μιας και κατεβάζουν και δεύτερη εργοστασιακή ομάδα, με τον Marco Melandri, που άφησε την Ducati και τον Sandro Cortese. Η GRT Yamaha θα προσπαθήσει να διεκδικήσει νίκες και καλά πλασαρίσματα ώστε να δώσει στην Yamaha τον τίτλο των κατασκευαστών.
BMW Motorrad WorldSBK team
Η BMW Motorrad Motorsport ρίχνει στη μάχη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike της FIM (WorldSBK) τη νέα S 1000 RR
Η νέα ομάδα ονομάζεται BMW Motorrad WorldSBK και θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα σε συνεργασία με τη Shaun Muir Racing, έχοντας στις τάξεις της ένα πολύ γνωστό δίδυμο αναβατών: τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Superbikes του 2013, Βρετανό Tom Sykes, και τον φετινό Πρωταθλητή Ευρώπης στα Superstock 1000 και τρεις φορές του Πρωταθλήματος IDM Γερμανό Markus Reiterberger.
Με τη νέα ομάδα της BMW Motorrad WorldSBK Team και τη συνεργασία της με την Shaun Muir Racing, η BMW Motorrad ενισχύει σημαντικά την εμπλοκή της στο Πρωτάθλημα WorldSBK.
Η ομάδα παρουσιάστηκε στην πίστα του Portimao στα πλαίσια των χειμερινών δοκιμών. Το αγωνιστικό BMW S1000RR φέρει την χαρακτηριστική racing τριχρωμία του γερμανικού εργοστασίου, με το λευκό να κυριαρχεί και να συνδυάζεται με αποχρώσεις του κόκκινου και του μπλε.
Moriwaki Althea Honda Team
To HRC με επίσημη συμμετοχή, επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά από 17 ολόκληρα χρόνια
Η ομάδα όλο αυτό το διάστημα προετοιμασίας ήταν απούσα από τις επίσημες και ανεπίσημες δοκιμές του WorldSBK. Οι πληροφορίες ανέφεραν πως διεξάγει τεστ πίσω από κλειστές πόρτες στην πίστα Chang της Ταϋλάνδης. Όπως καταλαβαίνετε η εργοστασιακή ομάδα της Honda αποτελεί τον μεγαλύτερο ερωτηματικό, εν όψει του νέου Πρωταθλήματος, μεγαλύτερο και από την Ducati Panigale V4R, την πρώτη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα των Ιταλών.
Τελευταία χρόνια, που συνοδεύτηκε με την κατάκτηση του τίτλου ήταν το 2002, όταν στον τελευταίο αγώνα της Imola, o Colin Edwards με το δικύλινδρο VTR 1000 κατάφερε να “κλέψει” το Πρωτάθλημα από τον Troy Bayliss και την Ducati. Από τότε η Honda έχει πανηγυρίσει μόνο μία φορά. Το 2007 με τον James Toseland και την Honda CBR1000RR της Ten Kate Racing.
Η μοτοσυκλέτα του 2019 έχει εντελώς νέα εμφάνιση. Τα κλασσικό κόκκινο και λευκό της Honda, έχει συνδυαστεί με το μπλε και το κίτρινο της Moriwaki και της Althea, που αποτελούν τους υποστηρικτές του φιλόδοξου εγχειρήματος. Το #2 του Leon Camier και το #23 του Ryuichi Kiyonari είναι μαύρα σε λευκό φόντο. Η μοτοσυκλέτα θυμίζει αυτές που «τρέχουν» στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα και αυτό μας αρέσει.
Ο Βρετανός ήταν αναβάτης της Honda (Ten Kate Racing) και το 2018 καταλαμβάνοντας την δωδέκατη θέση. Ο Camier συμμετέχει στο Πρωτάθλημα από το 2009 και η καλύτερη χρονιά του ήταν το 2011 όταν τερμάτισε στην 7η θέση του Πρωταθλήματος.
Ο Ιάπωνας είχε δύο «γεμάτες» χρονιές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα τις σεζόν 2008 και 2009 και επιστρέφει μετά από 10 χρόνια, με την καριέρα του να περιλαμβάνει πολλές επιτυχίες με την Honda στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Superbike και στον οχτάωρο αγώνα αντοχής της Suzuka, αλλά και συμμετοχή στο MotoGP.
To grid ολοκληρώνεται με τους αναβάτες
#17 Troy Herfoss (Αυστραλία) – Honda CBR1000RR (Penrite Honda Racing)
#21 Michael Ruben Rinaldo (Ιταλία) – Ducati Panigale V4R (Barni Racing Team)
#36 Leandro Marcado (Αργεντινή) – Kawasaki ZX-10R (Orelac Racing Verdnatura)
#50 Eugene Laverty (Ιρλανδία) - Ducati Panigale V4R (Team GoEleven)
#52 Alessandro Delbianco (Ιταλία) – Honda CBR1000RR (Althea MIE Racing Team)
#54 Toprak Razgatlioglu (Τουρκία) – Kawasaki ZX-10RR (Turkish Puccetti Racing)
#81 Jordi Torres (Ισπανία) – Kawasaki ZX-10RR (Team Padercini Racing)
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.