MotoGP Assen: Ο «γιατρός» μίλησε
Για πρώτη φορά από το 1993 πέντε αναβάτες βρίσκονται τόσο κοντά στη βαθμολογία
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 26.06.2017
Ο καιρός δεν πτόησε τον πολύ δυνατό στην Ολλανδία Valentino Rossi φτάνοντας έτσι μια ανάσα από την κορυφή του πρωταθλήματος
Στον καθεδρικό ναό της ταχύτητας, όπως αλλιώς ονομάζεται το Assen, πραγματοποιήθηκε ο έβδομος αγώνας για το πρωτάθλημα MotoGP. Μετά από αυτόν, για πρώτη φορά πέντε αναβάτες είναι τόσο κοντά στη βαθμολογία των αναβατών από το 1993 που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το τρέχον σύστημα βαθμολόγησης.
Το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές ο Johann Zarco πέτυχε την παρθενική του pole position στη μεγάλη κατηγορία πάνω στη σέλα της δορυφορικής ομάδας της Yamaha, Monster Tech 3. Όμως, σε μια πίστα όπου τίποτα δεν είναι σίγουρο, όλοι είχαν από την Κυριακή το πρωί τα μάτια τους καρφωμένα στον ουρανό.
Ο αγώνας ξεκίνησε με μία συνήθη τακτική για το φετινό πρωτάθλημα από πλευράς αναβατών. Το γκρουπ των πρωτοπόρων ξεχώρισε από τους υπόλοιπους στους πρώτους γύρους και στη συνέχεια ακολουθήθηκε η τακτική της αναμονής από όλους, ανάλογα βέβαια και με την επιλογή του ελαστικού τους. Εκεί πιθανώς έκανε το λάθος και ο Zohann Zarco, όντας ο μόνος με μαλακή γόμα στο μπροστινό και πίσω ελαστικό. Με το γκρουπ να αποτελείται από τους Zarco, Marquez, Rossi, Petrucci και όλους να κινούνταν σε συντηρητικό ρυθμό. Καθώς όμως απέμεναν δεκαπέντε γύροι πριν από το τέλος, ο “γιατρός” αποφάσισε να επιτεθεί και πέρασε μπροστά οδηγώντας τον αγώνα.
Ύστερα έπεσε ο Viñales
Ξεκινώντας από την ενδέκατη θέση ο Maverick Vinales ήξερε πως θα ήταν δύσκολο να ακολουθήσει τους πρωτοπόρους. «Πνιγμένος» από τις Ducati του Alvaro Bautista, Andrea Dovizioso, Scott Redding και τη μεγάλη πίεση που δεχόταν, παρότι κατάφερε να τους περάσει, ενώ ήταν στην πέμπτη θέση. Ένας Vinales που μετά τα απανωτά αρνητικά για αυτόν αποτελέσματα, χάνει εκτός από την πρώτη θέση στον βαθμολογικό πίνακα και την ψυχραιμία που τον διακατείχε στους πρώτους αγώνες.
Και ύστερα άρχισε να ψιχαλίζει
Και εκεί που ο Valentino Rossi έμοιαζε ακλόνητος από την πρωτοπορία του αγώνα (πέραν μιας επαφής που είχε... με ποιον άλλο... τον Zohann Zarco) και άρχιζε να χτίζει μια μικρή διαφορά από τον δεύτερο Danilo Petrucci, μερικές ψιχάλες βροχής έκαναν την εμφάνισή τους. Η λευκή σημαία βγήκε, δίνοντας τη δυνατότητα στους αναβάτες να μπουν στα pit και να αλλάξουν μοτοσυκλέτα. Είναι το σημείο του αγώνα στο οποίο κάθε αναβάτης θα μπορούσε να κερδίσει τον αγώνα ή και να πέσει.
Από αυτήν την αλλαγή του καιρού περισσότερο επωφελήθηκαν οι Andrea Dovizioso και Cal Crutchlow. Έμοιαζαν ασταμάτητοι «μαζεύοντας» γρήγορα την όποια διαφορά είχαν από το γκρουπ των πρωτοπόρων, με τον πρώτο μάλιστα να φτάνει μέχρι και τη δεύτερη θέση χαρίζοντάς μας φοβερές μάχες με τον Danilo Petrucci. Ο Crutchlow έδειχνε επίσης έτοιμος να κατακτήσει την τρίτη θέση, ωστόσο μερικές στροφές πριν από το τέλος ο Marc Marquez ήταν εκεί τερματίζοντας ελάχιστα χιλιοστά μπροστά του.
Ο Danilo Petrucci (του οποίου τα πολύ καλά αποτελέσματα έχουν βάλει σε σκέψεις την Aprilia και την εργοστασιακή Ducati) εκμεταλλεύτηκε το ότι ο Valenino Rossi ως πρώτος αναβάτης θα έπρεπε να «εξετάσει» πόση βροχή έχει η πίστα. Πέρασε μπροστά πέντε γύρους από το τέλος του αγώνα, όμως ο Rossi δεν θα έχανε με τίποτα τη δέκατη νίκη του σε όλες τις κατηγορίες στη συγκεκριμένη πίστα. Έτσι πέρασε στον επόμενο κιόλας γύρο μπροστά και επωφελούμενος τα ντουμπλαρίσματα στους τελευταίους Hector Barbera και Alex Rins (με τον οποίον μάλιστα ο Petrucci είχε και επαφή) απέκτησε μια μικρή διαφορά και κατέκτησε τη νίκη.
Ο Valentino Rossi έδειξε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις αλλαγές που ζήτησε ο ίδιος στο πλαίσιο της Movistar Yamaha του και κέρδισε έναν πολύ σημαντικό αγώνα για αυτόν, ανεβαίνοντας τρίτος στο πρωτάθλημα των οδηγών σε απόσταση επτά βαθμών από τον πρωτοπόρο Andrea Dovizioso.
Θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να τον χαρακτηρίσει και ως «γιατρό» των νικών, μιας και με αυτή του τη νίκη αποτελεί τον μόνο αγωνιζόμενο στην ιστορία του αθλήματος που εξακολουθεί να κερδίζει στα είκοσι χρόνια και 313 ημέρες που αγωνίζεται σε όλες τις κατηγορίες.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Vale προέβη σε μια δήλωση που μας άρεσε και για αυτό παραθέτουμε αυτούσια.
«Με ρωτάτε συχνά πώς καταφέρνω να αγωνίζομαι ακόμα και σε τόσο υψηλό επίπεδο μάλιστα. Σήμερα θα σας απαντήσω λέγοντάς σας το εξής, τα συναισθήματα και αυτό που ζω μετά από κάθε νίκη είναι ανεπανάληπτα. Αυτές οι στιγμές με παρακινούν να αγωνίζομαι ακόμα…»
Ραντεβού την άλλη εβδομάδα στη Γερμανία και την πίστα του Sachsenring
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.