29.10.2018
Μόνο ακραία καιρικά φαινόμενα θα μπορούσαν να στερήσουν από τον Jonathan Rea την 18η φετινή νίκη και την 12η συνεχόμενη στο Πρωτάθλημα που τελείωσε κάτω από τους αναμμένους προβολείς της πίστας του Κατάρ
Ο αναβάτης της Kawasaki «πρόλαβε» να σπάσει ένα ακόμη ρεκόρ. Με τη νίκη του στο Α’ σκέλος «έπιασε» στην κορυφή του σχετικού πίνακα τον Doug Polen, που είχε τις περισσότερες (17) σε μία σεζόν ως τώρα, από το μακρινό 1991!
Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, επικράτησε του team mate του Tom Sykes, κατά 1,4 δευτ. διαφορά. Ο Βρετανός που πήρε τον τίτλο για τους Ninja το 2013 και είναι ο αναβάτης με τις περισσότερες pole position στην ιστορία του θεσμού, αποχαιρέτησε με αυτόν τον τρόπο την ομάδα που τον ανέδειξε, μιας και στο νέο Πρωτάθλημα θα είναι μέλος της BMW, που επιστρέφει στο WSBK με το ολοκαίνουργιο S1000RR.
Πίσω από τα δύο ZX-10R, ο Eugene Laverty (Aprilia) με τον Alex Lowes (Yamaha) έδωσαν επικές μάχες για την κατάκτηση της τρίτης θέσης. Ο Laverty, που προς το παρόν δεν έχει ομάδα για το 2019, έμεινε μπροστά από το R1 του Lowes, για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Στον τελευταίο γύρο ο Lowes προσπέρασε, ο Laverty αντεπιτέθηκε, αλλά ο αναβάτης της Yamaha βρέθηκε και πάλι μπροστά του στη στροφή 12. Όλα έδειχναν πως θα κριθούν στην ευθεία, όμως ο Laverty «έχασε» το μπροστινό στην τελευταία στροφή και τελικά έμεινε τέταρτος πίσω από τον συμπατριώτη του.
Marco Melandri και Xavi Fores, ανταγωνίζονταν πιο Ducati V2 θα ήταν εκείνο που θα τερμάτιζε ψηλότερα στον τελευταίο αγώνα του στην ιστορία του Πρωταθλήματος (το 2019 η Ducati θα αγωνίζετε με το Panigale V4). Ο «ιδιώτης» Fores, είχε το προβάδισμα, προτού ένα λάθος τον «ρίξει» στην 13η θέση.
Με δεδομένο πως ο τίτλος είχε καταλήξει στα χέρια του Rea, το ενδιαφέρον είχε στραφεί στη μάχη της δεύτερης θέσης. Chaz Davies (Ducati) και Michael van der Mark (Yamaha) βρέθηκαν ο ένας πίσω από τον άλλον, καθ’ όλη τη διάρκεια του σκέλους. Τελικά ο Ολλανδός επικράτησε όμως οι βαθμοί της 7ης θέσης δεν του έφταναν να πλησιάσει αρχικά και στο δεύτερο σκέλος που ακυρώθηκε, να διεκδικήσει το Νο2. Ο Davies ήταν 8ος ενώ ο Loris Baz (BMW), είχε καταφέρει στους τελευταίους γύρους να προσπεράσει και τους δύο.
Μετά το τέλος του αγώνα αποκαλύφθηκε πως τόσο ο Davies όσο και άλλοι αναβάτες, εξαιτίας λάθους ειδοποίησης από τους ανθρώπους της πίστας, ενημερώθηκαν πως το σκέλος τελείωνε έναν γύρο νωρίτερα από το κανονικό. Παρ’ όλα αυτά επειδή δεν είδαν την καρό σημαία συνέχισαν τον αγώνα.
Την δεκάδα έκλεισε ο Jake Gagne (Honda) και Toprak Razgatlioglu (Kawasaki).
To Β΄ σκέλος της Κυριακής, ακυρώθηκε μετά από απόφαση των διοργανωτών, ξαιτίας τον επικίνδυνων καιρικών συνθηκών που εκδηλώθηκαν το Σάββατο. Η βροχή σε συνδυασμό με την αμμοθύελλα του Σαββάτου, έκαναν την πίστα ακατάλληλη για αγώνα με μοτοσυκλέτες superbike.
Βαθμολογία WorldSBK 2018 (pdf)
Το Πρωτάθλημα WSBK, τελείωσε. Αν και ξεκίνησε με ελπίδες για μεγαλύτερο ανταγωνισμό και καλύτερο θέαμα, εξαιτίας και της αλλαγής των κανονισμών, τίποτα από τα δύο δεν συνέβη. Ο «μονόλογος» της Kawasaki και του Rea συνεχίστηκε, αναγκάζοντας σε ρόλο κομπάρσου αναβάτες και ομάδες.
Το 2019 τα σκέλη από δύο θα γίνουν τρία. Όμως ούτε και αυτό θα φέρει τα αποτελέσματα που προσδοκούν οι ιθύνοντες της Dorna. Η έλευση του Panigale V4 και του νέου BMW S1000RR αφήνουν κάποιες ελπίδες. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για να πρωταγωνιστήσει μια μοτοσυκλέτα σε «σκληρό» αγωνιστικό περιβάλλον χρειάζεται χρόνο. Η Ducati μπορεί να διακρίθηκε σε «τοπικά» πρωταθλήματα, αλλά σίγουρα δεν θα είναι 100% από τον πρώτο αγώνα. Θυμηθείτε το νέο Yamaha R1, που σάρωνε τα εθνικά Πρωταθλήματα αλλά στα WSBK χρειάστηκαν δύο χρόνια για να πρωταγωνιστήσει. Για το νέο S1000RR δεν το έχουμε δει ούτε σε «πολιτική» έκδοση, οπότε και αυτό θα χρειάζεται χρόνο για να καταστεί ανταγωνιστικό.
Ραντεβού στις 22 Φεβρουαρίου 2019 στην πίστα του Phillip Island της Αυστραλίας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.