MotoGP: Η Michelin επιστρέφει στην Ασία και την πίστα του Motegi
Μία πίστα που είναι η πιο απαιτητική για τα ελαστικά από οποιαδήποτε άλλη
18.10.2018
Έπειτα από ένα σύντομο διάλειμμα μιας εβδομάδος από το Grand Prix της Ταϊλάνδης, η Michelin επιστρέφει στην Ασία και την Ωκεανία για το σερί τριών αγώνων της Ιαπωνίας, Αυστραλίας και της Μαλαισίας
Ο πρώτος από τους τρεις αγώνες είναι ο γύρος της Ιαπωνίας που θα διεξαχθεί στην πίστα Twin Ring Motegi. Η πίστα των 4.801μ αποτελεί τον επίσημο αγώνα Grand Prix της χώρας από το 1999 και φέτος κλείνει την επέτειο των 20 χρόνων διεξαγωγής του αγώνα. Μία πίστα που είναι η πιο απαιτητική για τα ελαστικά από οποιαδήποτε άλλη.
Η συγκεκριμένη πίστα διακρίνεται για τα κρίσιμα σημεία που απαιτούν πολύ έντονη επιβράδυνση και τη σχεδίασή της, που περιλαμβάνει έξι αριστερές και οχτώ δεξιές στροφές, όπου μεταξύ όλων η πιο απαιτητική είναι η στροφή των 90 μοιρών. Στην συγκεκριμένη στροφή κατευθύνονται οι αναβάτες μέσω μίας κατηφορικής με ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα πλησιάζοντας στην δεξιά στροφή που είναι πολύ ισχυρή στην επιβράδυνση. Κατά συνέπεια, φορτίζεται σε μεγάλο βαθμό το μπροστινό ελαστικό, που με τη σειρά του πρέπει να είναι κατάλληλα σχεδιασμένο, ώστε να παρέχει σταθερότητα και καλή πρόσφυση, καθώς η μοτοσικλέτα πλασάρεται μέσα στη στροφή.
Η πίστα έχει μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά της μοτοσικλέτας λόγω της ξεχωριστής σχεδίασής της, καθώς, επίσης, λόγω της ασφάλτου που έχει πολύ καλή πρόσφυση. Αυτό συνεπάγεται ότι τα MICHELIN Power Slicks ελαστικά θα έχουν πολλή δουλειά να κάνουν στη διάρκεια των 24 γύρων του αγώνα. Έχοντας λάβει υπόψη όλα αυτά, στόχος της Michelin θα παρέχει σε κάθε αναβάτη, ομάδα και κατασκευαστή την επιλογή που θα του δώσει τις καλύτερες επιδόσεις όλο το σαββατοκύριακο, για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες που θα επικρατούν αυτή την εποχή τις πρωινές ώρες στο Motegi. Τα μείγματα γομών έχουν ειδικά επιλεχτεί στις αρχές της σεζόν για να ταιριάξουν με τις απαιτήσεις της πίστας, κι έτσι τα μπροστινά slicks θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό, μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας, όλα σε συμμετρική σχεδίαση. Τα πίσω με τη σειρά τους, θα έχουν μεν τα ίδια μείγματα γομών, αλλά θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης όπου η δεξιά πλευρά του πέλματος θα φέρει πιο σκληρό μείγμα γόμας για να ανταπεξέλθει στις οχτώ δεξιές στροφές.
Η πίστα βρίσκεται σε απόσταση περίπου τριών ωρών από το Tokyo, ανάμεσα στις πόλεις Mito και Utsunomiya. Βρίσκεται μέσα σε μία δασική έκταση στη νότια περιοχή του Kantō της επαρχίας Haga που υπάγεται στη Νομαρχία Tochigi, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει πιθανότητα βροχής. Το σκηνικό αυτό είχαν ζήσει όλοι το 2017, όπου κάθε σκέλος του αγώνα είχε διεξαχθεί σε συνθήκες βροχής. Οι περσινές συνθήκες έδωσαν την ευκαιρία στη Michelin να συλλέξει πολύτιμα δεδομένα, όπως κατάφερε να εξελίξει και τα MICHELIN Power Rain ελαστικά, έπειτα από την τριήμερη χρήση τους σε βρόχινες συνθήκες. Ωστόσο, όλες οι ομάδες ελπίζουν πως αυτό το σκηνικό της βροχής δεν θα επαναληφθεί φέτος. Τα ελαστικά βροχής που θα παρέχει η Michelin σε αυτόν τον αγώνα θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας για τον εμπρός και τον πίσω τροχό. Τα μπροστινά θα είναι συμμετρικής σχεδίασης, ενώ τα πίσω θα είναι ασύμμετρης έχοντας σκληρότερο μείγμα γόμας στη δεξιά πλευρά του πέλματος.
Ο πρώτος από το σερί των τριών αγώνων θα αρχίσει την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου καθώς η Michelin και όλες οι ομάδες του MotoGP θα βρίσκονται εκεί για τα δύο σκέλη των ελεύθερων δοκιμών. Την επόμενη ημέρα θα ακολουθήσουν οι κατατακτήριες δοκιμές που θα καθορίσουν τις θέσεις των αναβατών στη σχάρα της εκκίνησης για τον αγώνα των 24 γύρων. Η εκκίνηση του 16ου γύρου της σεζόν θα γίνει στις 14:00 το μεσημέρι (τοπική ώρα) την Κυριακή 21 Οκτωβρίου.
Piero Taramasso – Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:
«Ο αγώνας της Ιαπωνίας σημαίνει την έναρξη του σερί των τριών συνεχόμενων αγώνων που θα γίνουν έπειτα από τον γύρο της Ταϊλάνδης, κι αυτή αποτελεί μία πολύ πιεστική περίοδο στη σεζόν των αγώνων. Το Motegi είναι μία πίστα που φέρει σημεία πολύ απαιτητικά στην επιβράδυνση, συνεπώς οι οδηγοί απαιτούν καλή ευστάθεια από το μπροστινό ελαστικό για να μπορούν να πιέσουν βαθιά μέσα στη στροφή. Επιπλέον, χρειάζονται ένα καλό πίσω ελαστικό για να μπορούν να βάλουν την ισχύ στην άσφαλτο όποτε την χρειάζονται, συνεπώς θα πρέπει να τους παρέχουμε μία γκάμα ελαστικών που να καλύπτει όλες τους τις ανάγκες. Πέρυσι είχαμε συνθήκες βροχής όλο το τριήμερο του αγώνα κι αυτό δεν θα θέλαμε να επαναληφθεί ξανά. Ωστόσο, επωφεληθήκαμε πλήρως της ευκαιρίας στη Michelin, μιας και είχαμε τόσο χρόνο σε βροχερές συνθήκες κι έτσι συλλέξαμε και αναλύσαμε πλούσια δεδομένα για τις επιδόσεις των MICHELIN Power Rain ελαστικών».
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.