Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP: Αλλαγές σε ηλεκτρονικά και αεροδυναμικά βοηθήματα το 2019

Με ίδια ηλεκτρονικά όλες οι ομάδες


06.09.2018

Με αυστηρότερους κανονισμούς στα ηλεκτρονικά και αεροδυναμικά βοηθήματα οι διοργανωτές του MotoGP παρουσίασαν τους κανόνες για το 2019

Νωρίτερα από την ανακοίνωση του αγωνιστικού ημερολογίου για το 2019, οι διοργανωτές του MotoGP ανακοίνωσαν τους νέους κανονισμούς που θα εφαρμοστούν την επόμενη σεζόν. Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στο να γίνουν πιο αυστηροί στους τομείς των αεροδυναμικών βοηθημάτων και στην χρησιμοποίηση ίδιων ηλεκτρονικών συστημάτων από τις ομάδες.

IMU 7

Ο τεχνικός διευθυντής για τους κανονισμούς του MotoGP, Danny Aldridge ανέφερε χαρακτηριστικά:

"Πλέον οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιούν ένα τύπο αεροδυναμικού βοηθήματος. Θα είναι αυτός που θα έχει αξιολογηθεί κατάλληλα και εγκριθεί από εμάς. Θα είναι κοινός και θα χρησιμοποιείται από όλες τις ομάδες μέχρι να μας φέρουν κάποια καινούργια πρόταση για αξιολόγηση. Δεν θα μπορούν να αλλάζουν και να δοκιμάζουν διάφορα σχέδια κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών υποχρεώσεων.''

"Επίσης θέσαμε νέους περιορισμούς στο μέγεθος τους. Ουσιαστικά έχουμε ορίσει ένα φανταστικό ''κουτί'' που μέσα σε αυτό θα πρέπει να χωρούν τα fairing. Όλα τα βοηθήματα πρέπει να απέχουν τουλάχιστον 550 χιλιοστά από το έδαφος. ''

IMU 6

Η πιο σημαντική αλλαγή όμως για το 2019 είναι η ενιαία IMU (Inertial Measurement Unit) για όλες τις ομάδες. Η μονάδα αυτή είναι ο κύριος λόγος που η Yamaha έμεινε πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές και δεν εκμεταλλεύτηκε το ''παραθυράκι'' που άφησε η Dorna μετά την ανακοίνωσης για κοινή ECU από την Magneti Marelli για όλες τις ομάδες. Η IMU είναι ουσιαστικά μια υπολογιστική μονάδα που συλλέγει δεδομένα από ένα σύνολο αισθητήρων που βρίσκονται στη μοτοσυκλέτα και τα αναλύει. Παρότι αρχικά η IMU έδειχνε «αθώα» και δεν τέθηκαν περιορισμοί γι αυτή, αρκετές ομάδες εκμεταλλεύτηκαν τον επεξεργαστή της και δημιούργησαν ουσιαστικά μια κρυφή ECU με τα αποτελέσματα να είναι ιδιαίτερα εμφανή στις διαφορές των μοτοσυκλετών των Honda και Ducati με αυτές της Yamaha (που πήγε ουσιαστικά με το σταυρό στο χέρι).

IMU 4

Έτσι η Dorna θέλοντας να ''κλείσει'' το παραθυράκι αυτό προχώρησε σε μία πολύ σημαντική αλλαγή για το 2019 θεσμοθετώντας ενιαία IMU. Ήταν δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο αποδεκτό από όλες τις ομάδες αλλά τελικά μετά τον κανονισμό για ενιαία ECU το 2016, το 2019 θα είναι η πρώτη χρονιά με ίδια ηλεκτρονικά για όλες τις ομάδες.

Πέραν λοιπόν των αρκετών μεταγραφών, τη νέα χρονιά, οι νέοι κανονισμοί δείχνουν πως το πρωτάθλημα θα γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό.

Η ιαπωνική εταιρεία κατακατά τους τίτλους αναβατών, κατασκευαστών και ομάδων στο MotoGP του 2018
O 15χρονος Τούρκος έγινε ο νεότερος αναβάτης στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος που κερδίζει στον πρώτο του αγώνα
Είναι από αυτές τις στιγμές που όλοι θα το παραδεχθούν. Το MotoGP δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο motorsport  
Η Michelin κατευθύνεται στη Valencia όπου πέφτει η αυλαία της αγωνιστικής σεζόν