MotoGP Αυστρία: Austria is Lorenzo's Land
Άλλη μια νίκη για τις Ducati αυτή τη φορά από τα χέρια του Jorge
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 13.08.2018
Εξαιρετικός για άλλο ένα αγώνα ο Jorge Lorenzo που κέρδισε κατά κράτος τον Marc Marquez στην Αυστρία
Με τον καιρό να αλλάζει συνεχώς οι αναβάτες δυσκολεύτηκαν να πραγματοποιήσουν ''καθαρές'' δοκιμές σε στεγνή άσφαλτο ώστε να κατανοήσουν πλήρως τη λειτουργία των ελαστικών. Στην πρώτη σειρά του οι τρεις συνήθεις ύποπτοι.. Ο Marc Marquez κατάφερε να ''κλέψει'' την pole position από τον Andrea Dovizioso μόλις για δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σαράντα εννέα pole position σε εκατόν ένα συμμετοχές στην μεγάλη κατηγορία. Καθόλου άσχημα για τον Ισπανός της Honda! Σε μία πίστα που βολεύει κατεξοχήν τις Ducati, με τη ροή και τις γρήγορες στροφές, τρίτος δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον ανανεωμένο Jorge Lorenzo.
Στην Yamaha δίνετε η εντύπωση πως κυριαρχεί χάος Οι δοκιμές στο Brno μετά τον αγώνα δεν βοήθησαν. Έτσι ο Valentino Rossi έμεινε εκτός Q2 και κατετάγη δέκατος τέταρτος συνολικά. Εκτός αυτού την Παρασκευή και κατά τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, τα μόνα που πραγματοποιήθηκαν σε τελείως στεγνή άσφαλτο μόλις στον τρίτο γύρο αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του, με αποτέλεσμα να χάσει το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών.
Ο Maverick Vinales αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα με έναν αισθητήρα και κατετάγη ενδέκατος, αφήνοντας τον Johann Zarco να αποτελεί την πρώτη Yamaha στην έκτη θέση. Ο Ισπανός ενώ έδειξε πολύ θετικά στοιχεία στους πρώτους του αγώνες με τη Yamaha όταν τα πράγματα ''στράβωσαν'', μοιάζει με κακομαθημένο παιδί και αδικεί το πραγματικά μεγάλο του ταλέντο.
Επίσης να σημειώσουμε πως άλλαξε και αρχιμηχανικό μιάς και τσακώθηκε με τον Ramon Forcada. Η κατάσταση στη Yamaha έχει φτάσει στο απροχώρητο. Έτσι το Σάββατο και μετά τις κατατακτήριες δοκιμές ο project leader της ομάδας, Kouji Tsuya, ζήτησε δημοσίως συγνώμη από τους αναβάτες και τους φίλους της Ιαπωνικής εταιρείας για την κατάσταση που επικρατεί υποσχόμενος για κάτι καλύτερο τις επόμενες ημέρες. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό έχουν οργανωθεί ομάδες δοκιμών με έδρα την Ευρώπη που θα αναλάβουν αποκλειστικά την επίλυση των προβλημάτων.
Την Κυριακή οι μικρότερες κατηγορίες μας ζέσταναν για τα καλά με μοναδικές στιγμές και εικόνες από την πίστα του Spielberg.
Στη μικρή κατηγορία ο Jorge Martin, που μπήκε χειρουργείο την προηγούμενη Παρασκευή στην Τσεχία, μετά από ένα τρομακτικό highsiding κατάφερε όχι μόνο να αγωνιστεί άλλα και να τερματίσει τρίτος. Έτσι δεν επέτρεψε σε έναν από τους «μαθητές» του Rossi και της ακαδημίας VR46, Marco Bezzecchi να ''ανοίξει'' πολύ τη βαθμολογική διαφορά στο πρωτάθλημα.
Η μάχη στη μεσαία κατηγορία Moto2 μεταξύ του πολλά υποσχόμενου και επίσης μέλους της ακαδημίας VR46, Francesco Bagnaia και του αναβάτη της KTM Miguel Oliveira. κρατάει αμείωτο.
Οι δύο αναβάτες σε μια αναπαράσταση της περσινής μονομαχίας μεταξύ του Andrea Dovizioso και του Marc Marquez, έδωσαν ένα μοναδικό show στον τελευταίο γύρο με τον Ιταλό να κερδίζει νίκη και ψυχολογία στον «εντός έδρας» αγώνα του Πορτογάλου.
Ο Ετεροθαλής αδερφός του Valentino Rossi που διανύει τον πιο φορμαρισμένο μήνα της καριέρας του τερμάτισε τρίτος ενώ ο αδερφός του Marquez, Alex παρά τις συνεχείς προσπάθειες να περάσει μπροστά είχε μια πτώση στην τελευταία στροφή.
Στο κυρίως πιάτο της ημέρας όμως τα πράγματα έδειχναν από το Σάββατο πως ο αγώνας θα είχε τρεις πρωταγωνιστές. Τον Andrea Dovizioso, τον Jorge Lorenzo και φυσικά του Marc Marquez.
Ο Marc δήλωσε πως θα οδηγήσει συνετά και συντηρητικά και αν δεν μπορέσει δεν θα προσπαθήσει να ''χτυπήσει'' τις δύο Ducati σε μια πίστα που βολεύει τους κόκκινους ''διαβόλους'' από τη Μπολόνια.
Ναι καλά…
Καλή εκκίνηση είχε ο Andrea Dovizioso που πέρασε μπροστά, όμως ο Jorge Lorenzo ήταν αυτός που κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ''αναμπουμπούλα'' που επικράτησε στον πρώτο γύρο με τον Marquez να κρατάει τη δεύτερη θέση και τον Dovi να μένει τρίτος τελικά.
Ο Ισπανός δεν άργησε να περάσει μπροστά και να προσπαθεί να ανοίξει μια διαφορά από τις δύο Ducati. Ο Jorge Lorenzo έδειχνε να ακολουθεί μια πιο συντηρητική στρατηγική. Ο Dovi προσπαθούσε να προσπεράσει αλλά μάταια. Η επιλογή μαλακής γόμας ελαστικών από τον Lorenzo ήταν η σωστότερη όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος. Ο Dovizioso επέλεξε τη μεσαία και οMarquez, μεσαία μπροστά και σκληρή πίσω. Έτσι όλοι πιστέψαμε πώς ο Ισπανός καθυστερεί τον DesmoDovi στην προσπάθεια του να ''πιάσει'' τον Marquez και βάση των ελαστικών τους να έχουν την αναμενόμενη μάχη των τελευταίων γύρων.
Όμως όπως πολλές φορές έχουν δηλώσει οι αναβάτες τα τελευταία χρόνια, οι γόμες των ελαστικών της Michelin δεν διαφέρουν πολύ μεταξύ τους.
Ο Jorge λοιπόν με δέκα γύρους αν απομένουν ''μάζεψε'' τη διαφορά με τον Marquez έχοντας όπως πάντα ''κολλημένο'' πίσω του τον Andrea Dovizioso και κατάφερε μάλιστα να τον περάσει. Ο Ιταλός έφτασε οριακά στο να παρασύρει τον Marquez τη στιγμή της προσπέρασης και μετά το λάθος του έχασε την επαφή με το ισπανικό δίδυμο.
Η λάθος επιλογή ελαστικών, ''βγήκε'' κατά τους τελευταίους γύρους.
Και τότε ήρε η στιγμή που για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ο ''παλιός'' είχε να παραδώσει μερικά μαθήματα στο ''νέο''. Ο Lorenzo μετά από μονομαχία για αρκετούς γύρους που είχε με τον Marquez έδειξε νεύρο και δυναμική πέραν από κάθε άλλη φορά και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον ατίθασο νεαρό Ισπανό που έδειχνε ανίκητος στα πρώτα μισά του πρωταθλήματος.
Στις πιο πίσω θέσεις αξιοθαύμαστη ήταν η προσπάθεια του Valentino Rossi που κατάφερε από την δέκατη τέταρτη θέση να τερματίσει στην έκτη, γεγονός που τον κράτησε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας. Επίσης ο «γιατρός» ήταν για άλλη μια φορά η πρώτη Yamaha, με τον Johann Zarco να τερματίζει στην ένατη θέση και τον Maverick Vinales στην δωδέκατη.
Σίγουρα η διαφορά ''άνοιξε'' μεταξύ του πρωτοπόρου Marquez και του Valentino Rossi που μοιάζει αφύσικο πως παραμένει δεύτερος. Σίγουρα ο ΜΜ93 δεν είναι και πολύ χαρούμενος αφού έχει χάσει στα ίσια δύο φορές από τον μελλοντικό σου team-mate. Ήταν κάτι που φάνηκε στο πρόσωπο του Marquez στις δηλώσεις του. Απογοητευμένος ήταν και ο Andrea Dovizioso που περίμενε σίγουρα κάτι περισσότερο από τον αγώνα της Αυστρίας.
Ο «βασιλιάς» τελικά μπορεί να ματώσει και έστω και αν το πρωτάθλημα δείχνει να έχει κριθεί σε μεγάλο βαθμό το χρώμα που παίρνει πλέον είναι… κόκκινο!
Ραντεβού σε δύο εβδομάδες στη βροχερή Αγγλία και στην πίστα του Silverstone.
Μήν ξεχάσετε να λάβετε μέρος στο διαγωνισμό μας
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.