29.06.2018
Εμείς θα πρωτοτυπήσουμε μιας και ήμασταν εκεί. Εν όψει του αγώνα στο Assen, θα πάμε όχι ένα αλλά δύο χρόνια πίσω για να σας θυμίσουμε τι έγινε σε έναν αγώνα που έμεινε στην ιστορία για πολλούς λόγους
Στο ναό
Στον «καθεδρικό της ταχύτητας». Στην πίστα του Assen. Ήταν ένα όνειρο. Πραγματοποιήθηκε και αυτό όπως και πολλά άλλα εξαιτίας αυτής της «δουλειάς» παρότι δεν την βλέπω έτσι
Κυριακάτικα στο Assen;
Φέτος ο αγώνας δεν θα γινόταν το Σάββατο όπως συνέβαινε από το 1925 στην πίστα που έχουν γίνει οι περισσότεροι αγώνες GP στην ιστορία. Από το 1949 έως σήμερα ο αγώνας στο Assen δεν λείπει ποτέ από το ημερολόγιο του κορυφαίου Πρωταθλήματος και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά event στην Ολλανδία.
Φτάσαμε πρωί για να αποφύγουμε το κυκλοφοριακό κομφούζιο. Φοβερή οργάνωση παντού. Ακόμα και στο parking. Παρέλαβα τη διαπίστευση και μαζί με την εκλεκτή παρέα της Motul μπήκαμε στην πίστα. Έξω από το υπόγειο τούνελ δεσπόζει η πινακίδα «Welcome to the Cathedral of Speed» ενώ μέσα σε αυτό υπάρχουν τα ονόματα όλων των νικητών της κατηγορίας GP500/MotoGP από το 1949 έως το 2015.
Του χρόνου στα ονόματα θα προστεθεί και αυτό του Αυστραλού Jack Miller, που έκανε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στην ιστορία του Πρωταθλήματος. Στο VIP lounge της Motul έχεις θέα σε ευθεία και κεντρική κερκίδα αλλά και στο S πριν από αυτή. Σε εκείνο το σημείο έχουν γίνει μυθικά προσπεράσματα και πτώσεις.
Να θυμίσω την περσινή προσπέραση μέσα από την αμμοπαγίδα του Rossi στον Marquez και το 2006 την επική μάχη των δύο Αμερικάνων Nicky Hayden - Colin Edwards. Φύγαμε από την Ελλάδα με 40 βαθμούς και στην πίστα δεν ξεπέρασε τους 15.
Όλο το Σαββατοκύριακο οι εναλλαγές του καιρού ήταν έντονες. Το ψιλόβροχο διαδεχόταν τον ήλιο με αποκορύφωμα την απίστευτη σε ένταση νεροποντή της Κυριακής κατά τη διάρκεια του αγώνα MotoGP, που οδήγησε στη διακοπή του και σε πολλές πτώσεις. Ως γνήσιοι Έλληνες δεν είχαμε ομπρέλα ούτε αδιάβροχα.
Ευτυχώς που η Motul είχε φροντίσει και γι αυτό και έτσι δεν έγινα εντελώς μούσκεμα, αφού η νεροποντή με «έπιασε» μέσα στην πίστα «πάνω» στο S που είχα πάει με την ταπεινή φωτογραφική μου μηχανή να αποθανατίσω όσα περισσότερα μπορούσα. Οι Ολλανδοί θεατές από την άλλη, συνηθισμένοι σε αυτόν τον καιρό, ήταν απόλυτα προετοιμασμένοι. Χαρακτηριστική η εικόνα με τις γεμάτες κερκίδες που δεν «αραίωσαν» παρά τη νεροποντή.
Η λατρεία
Οι μετρ του είδους Ολλανδοί, έχουν σχεδιάσει και κατασκευάσει κατά τέτοιο τρόπο την πίστα ώστε να στεγνώνει σε χρόνο ρεκόρ. Οι αναβάτες ξαναστήθηκαν στη γραμμή εκκίνησης και ο αγώνας ξανάρχισε με απώλειες φυσικά, αφού κάποιοι είχαν ήδη εγκαταλείψει από πτώσεις. Ο αγαπημένος της εξέδρας Valentino Rossi προηγείται και το πλήθος ζητωκραυγάζει.
Το 95% όσων βρίσκονταν εκεί ήταν μαζί του και σε κάθε του προσπέραση γινότανι κυριολεκτικά χαμός. Όμως ο Vale μας άφησε στα κρύα του λουτρού, όταν ένα λάθος του -όπως είπε και ο ίδιος– τον οδήγησε σε πτώση. Τότε ένα επιφώνημα απογοήτευσης ακούστηκε από τους 100.000 θεατές που παρ’ όλα αυτά απόλαυσαν στην κυριολεξία 26 απρόβλεπτους γύρους, αλλά και θέαμα που έκοβε την ανάσα και στις υπόλοιπες κατηγορίες Moto3 και Moto2.
Η ιστορία έγραψε
Βρεθήκαμε σε έναν αγώνα που θα μείνει στην ιστορία για πολλούς λόγους. Στην 86η εκδοχή του πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά Κυριακή. Είχαμε τρεις αναβάτες στις τρεις κατηγορίες που ανέβηκαν πρώτη φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και προέρχονταν από τρεις διαφορετικές ηπείρους. Η νίκη του Miller ήταν η πρώτη μη εργοστασιακού αναβάτη από το 2006. Συναρπαστικός, απρόβλεπτος, όπως και να τον χαρακτηρίσουμε θα μείνει χαραγμένος στη μνήμη μας για όλα αυτά που διαδραματίστηκαν μπροστά στα μάτια μας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.