09.05.2018
Η Michelin γράφει ιστορία με την 400η νίκη της στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP™, καθώς ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez (Repsol Honda Team) νίκησε στον αγώνα του Gran Premio Red Bull de España στην Jerez της Ισπανίας
Η πίστα Circuito de Jerez – Angel Nieto προσέφερε μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα με τον εορταστικό της χαρακτήρα καθώς το ενθουσιώδες κοινό γέμισε τους λόφους της πίστας των 4.423μ. Τα ελαστικά Power Slicks της Michelin είχαν εξαιρετικές επιδόσεις στη νέα άσφαλτο της πίστας όλο το Σαββατοκύριακο, γεγονός που οδήγησε τον Cal Crutchlow (LCR Honda) στο να γράψει άλλο ένα κομμάτι ιστορίας στην Ισπανική πίστα στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο που έχει γίνει ποτέ με μοτοσικλέτα, γεγονός που του εξασφάλισε την Pole Position για τον αγώνα των 25 γύρων της Κυριακής.
Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε κάτω από ηλιόλουστες συνθήκες, με τη θερμοκρασία της πίστας να αγγίζει τους 45°C. Με την αλλαγή των φώτων της εκκίνησης, πέρασε μπροστά ο Jorge Lorenzo (Ducati Team) και τέθηκε επικεφαλής στην αρχή του αγώνα, μία θέση που την κράτησε για οχτώ γύρους μέχρι που τον πέρασε ο Marquez, κίνηση που οδήγησε τον Ισπανό αναβάτη στη νίκη.
Ο ζεστός καιρός και η νέα άσφαλτος ήταν οι κύριοι παράγοντες που συντέλεσαν στις αλλαγές των ελαστικών που έγιναν την τελευταία στιγμή, καθώς οι οδηγοί και οι τεχνικοί της Michelin προσπάθησαν να αποφασίσουν την πιο κατάλληλη επιλογή για τον κάθε οδηγό. Από τα έξι διαφορετικά μείγματα γόμας των MICHELIN Power Slicks που ήταν διαθέσιμα για τους 25 οδηγούς, χρησιμοποιήθηκαν πέντε από αυτά σε διάφορους συνδυασμούς και μόνο το μαλακό μείγμα γόμας του πίσω ελαστικού δεν χρησιμοποιήθηκε, γεγονός που αποδεικνύει για άλλη μία φορά το μεγάλο εύρος της αγωνιστικής χρήσης όλων των μειγμάτων γόμας. Καθώς ο αγώνας προχωρούσε προς το τέλος του, ο Marquez ξεχώρισε με άνεση μπροστά, ωστόσο έγινε έντονη μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, με τους Lorenzo, Andrea Dovizioso (Ducati Team) και Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) να αλλάζουν συνεχώς θέσεις μεταξύ τους.
Δυστυχώς, αυτή η εντυπωσιακή μάχη τέλειωσε πρόωρα αφού οι τρεις αναβάτες συγκρούστηκαν μεταξύ τους στο 18ο γύρο, έπεσαν και για καλή τους τύχη κανείς δεν τραυματίστηκε. Κατά συνέπεια ο Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) πέρασε στη δεύτερη θέση και κατάφερε να τη διατηρήσει μέχρι την πτώση της καρό σημαίας, κερδίζοντας τον τίτλο του πρώτου Independent Rider. Η τρίτη θέση πήγε τελικά στον Andrea Iannone (Team SUZUKI ECSTAR), έπειτα από μία συναρπαστική μάχη που είχε με τον Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing). Οι τρεις οδηγοί του βάθρου εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τα ελαστικά MICHELIN Power Slicks, με το Marquez να έχει επιλέξει μεσαίο μείγμα εμπρός και σκληρό πίσω, ο Zarco προτίμησε μεσαίο μείγμα και στους δύο τροχούς και ο Iannone διάλεξε μεσαίο μείγμα για τον εμπρός τροχό και σκληρό για τον πίσω, στοιχεία που επιβεβαιώνουν τις επιλογές που είναι κατάλληλες για όλους τους αναβάτες και τα στυλ οδήγησης. Είναι σημαντικό ότι δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους οδηγούς να κάνουν την ιδανική επιλογή ελαστικών κι αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι τέσσερις διαφορετικοί κατασκευαστές – Honda, Yamaha, Suzuki and Ducati – τερμάτισαν στην πρώτη τετράδα.
Αυτή ήταν πρώτη φορά που η Michelin επισκέφτηκε την πίστα της Jerez έπειτα από τη νέα ασφαλτόστρωσή της, ωστόσο δύο σημαντικές δοκιμές που είχαν προηγηθεί παρείχαν αξιοσημείωτα δεδομένα. Έτσι, η γαλλική εταιρεία σχεδίασε και παρείχε ελαστικά με κορυφαίο επίπεδο επιδόσεων, ακόμη κι όταν η θερμοκρασία αυξήθηκε πολύ, στοιχείο που μειώνει την πρόσφυση της ασφάλτου. Αυτά τα χαρακτηριστικά οδήγησαν σε συναρπαστικές μάχες μεταξύ των αναβατών σε όλες τις θέσεις, με το Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) που ήταν στην πέμπτη θέση και προσπαθούσε να κρατήσει πίσω του τον Jack Miller (Alma Pramac Racing) και τον Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) που έπειτα από μία δύσκολη εκκίνηση κατάφερε να ανέβει στην έβδομη θέση. Ο Alvaro Bautista (Angel Nieto Team) σημείωσε τον καλύτερο τερματισμό του μέχρι στιγμής στην όγδοη θέση, όπως και ο Franco Morbidelli (EG 0,0 Marc VDS) που τερμάτισε πίσω του, αλλά ήταν ο πρώτος από τους rookie αναβάτες. Ο αναβάτης Έρευνας & Ανάπτυξης της ΚΤΜ, Mika Kallio (Red Bull KTM Factory Racing), που θα συμμετέχει ως έκτακτος αναβάτης για μόνο έξι εμφανίσεις, κατάφερε να κλείσει τη δεκάδα.
Οι πανηγυρισμοί για την 400η νίκη της Michelin, ξεκίνησαν με την άφιξη ενός απρόσμενου επισκέπτη που δώρισε ένα ανάγλυφο αναμνηστικό καπέλο της Michelin στο Marquez. Ο Bibendum, το «Ανθρωπάκι της Michelin», εμφανίστηκε πίσω από τη σκηνή των απονομών για να χαιρετίσει τους τρεις αναβάτες του βάθρου και να συμμετάσχει στους εορτασμούς, γεγονός που καθιστά την εμφάνισή του ως μοναδική για πρώτη φορά στο MotoGP. Η Michelin παρέμεινε τη Δευτέρα στην πίστα της Jerez για τις επίσημες δοκιμές της IRTA, προτού ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής στον «εντός έδρας» αγώνα στη Γαλλία και το Grand Prix στο Le Mans την Κυριακή στις 20 Μαΐου.
Marc Marquez – Respol Honda Team:
«Ήταν εκπληκτικό αυτό το Σαββατοκύριακο για μας εδώ στη Jerez. Η επιλογή του πίσω ελαστικού ήταν πολύ σημαντική σήμερα, ήταν το κλειδί του αγώνα. Στη σχάρα της εκκίνησης όλοι έπαιζαν με το πίσω ελαστικό κάνοντας αλλαγές προσπαθώντας κατά αυτό τον τρόπο να προβληματίσουν τον ανταγωνισμό. Επιλέξαμε το κατάλληλο ελαστικό έπειτα από το ζέσταμα, αφού πλέον είχαμε κατασταλάξει στο τι θέλαμε. Είχαμε πολύ καλό ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και ήμασταν ικανοί να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες, κι έτσι είμαι πολύ χαρούμενος που πήρα αυτή τη νίκη στην πίστα Angel Nieto. Είμαι επιπλέον χαρούμενος που κέρδισα την 400η νίκη για τη Michelin και όταν είδα το Ανθρωπάκι της Michelin στο βάθρο των απονομών διαπίστωσα ότι ήταν η 400η νίκη και ήταν ευχάριστο το γεγονός που το συνάντησα και πανηγύρισα μαζί του».
Piero Taramasso – Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:
«Αυτό το Σαββατοκύριακο κάναμε άλλο ένα βήμα μπροστά, μιας και η Jerez υπήρξε πάντοτε μια πίστα όπου χάνεις πρόσφυση με την άνοδο της θερμοκρασίας και παρόλο που φέτος υπήρχε νέα άσφαλτος, αυτό ήταν πρόβλημα και πάλι, ωστόσο φέραμε μία γκάμα ελαστικών που γνωρίζαμε ότι θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε αυτό το πρόβλημα και τελικά αυτό αποδείχτηκε στη διάρκεια του αγώνα. Είχαμε ένα πολύ καλό αγώνα και για άλλη μία φορά χρησιμοποιήθηκε η πλειοψηφία των ελαστικών που είχαμε διαθέσιμα, με τους τρεις πρώτους οδηγούς να χρησιμοποιούν διαφορετικούς συνδυασμούς και να έχουμε τέσσερις διαφορετικούς κατασκευαστές στην πρώτη τετράδα. Πολύ σημαντική ήταν επίσης η ημέρα του Σαββάτου καθώς καταρρίφθηκε άλλο ένα ρεκόρ γύρου, γεγονός που επαληθεύει ότι τα ελαστικά αγώνα λειτουργούν επιπλέον και ως ελαστικά κατατακτήριων δοκιμών, γεγονός που δίνει στους αναβάτες την δυνατότητα να κάνουν την ιδανική επιλογή. Τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθούν δοκιμές στην ίδια πίστα, όπου έχουμε κάτι καινούργιο να δοκιμάσουμε προτού ξεκινήσουμε να επιστρέψουμε στη Γαλλία για τον εντός έδρας αγώνα στην πίστα του Le Mans.
Επιπλέον, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις ομάδες του παρελθόντος και τους πρώην συνάδελφους που συντέλεσαν στο να κερδίσουμε την 400η νίκη στην κορυφαία κατηγορία των Grand Prix. Αυτό είναι ένα μοναδικό κατόρθωμα και είμαι υπερήφανος που είμαι μέρος αυτού, όσο είναι και η Michelin για την επίτευξη του.»
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.