MotoGP 20ος αγώνας Μαλαισία: O Alex Marquez νικητής στο GP, o Bagnaia εγκαταλείπει
Ο Ιταλός μετά τον θρίαμβο στον αγώνα Sprint δεν κατάφερε να τερματίσει στο GP
26.10.2025
Η Sepang φιλοξένησε έναν δραματικό 20ό αγώνα MotoGP, με τον Francesco Bagnaia να επιστρέφει δυναμικά στις νίκες και τον Alex Marquez να σφραγίζει ιστορική επιτυχία για την Gresini Racing
Sprint Race
Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) επέστρεψε στις νίκες το Σάββατο στο, κατακτώντας την pole position και τη νίκη στο Tissot Sprint, σε μια εμφάνιση που θύμισε τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP των τελευταίων ετών. Με απόλυτο έλεγχο του αγώνα, ο Ιταλός άφησε πίσω του τον Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) με διαφορά 2,2 δευτερολέπτων, ενώ το αποτέλεσμα αυτό χάρισε επίσημα στον μικρότερο αδερφό Marquez τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα, ολοκληρώνοντας ένα ιστορικό Marquez 1-2 στην γενική κατάταξη συνολική βαθμολογία.
Η ομάδα της Gresini Racing είχε διπλό λόγο να πανηγυρίζει, καθώς ο Fermin Aldeguer εξασφάλισε τον τίτλο του Rookie of the Year 2025, χάρη στην τρίτη θέση του στο Sprint — αν και μια ποινή για χαμηλή πίεση ελαστικών τον υποβίβασε τελικά στην έβδομη. Παρ’ όλα αυτά, το επίτευγμά του δεν επηρεάστηκε.

Ο Bagnaia έκανε ιδανική εκκίνηση από την pole, ενώ ο Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) ξεκίνησε σαν «πύραυλος», ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) δεν είχε καλό ξεκίνημα, αλλά ανέκαμψε γρήγορα και μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου βρισκόταν στην τέταρτη θέση, παλεύοντας σώμα με σώμα με τον πρώην teammate του, Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP).
Ο Joan Mir (Honda HRC Castrol) και ο Aldeguer πρόσφεραν μάχη στον πρώτο γύρο, με τον Mir να ολοκληρώνει τον γύρο στην τέταρτη θέση και να βρίσκει ρυθμό. Ωστόσο, η ελπίδα του Ισπανού για ένα βάθρο έσβησε γρήγορα.
Στον τρίτο γύρο, ο Bagnaia είχε ήδη ανοίξει διαφορά ενός δευτερολέπτου από τους Alex Marquez και Acosta, ενώ ο Mir βρισκόταν μισό δευτερόλεπτο πίσω από την τριάδα. Ο ρυθμός του Pecco ήταν ασταμάτητος – μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από οποιονδήποτε άλλον – και η διαφορά του έφτασε σύντομα τα δύο δευτερόλεπτα. Λίγο αργότερα, ο Mir έχασε το μπροστινό στη στροφή 9, εγκαταλείποντας τη μάχη για το βάθρο.
Από εκεί και πέρα, ο Aldeguer επικεντρώθηκε στον Acosta και άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά. Ήταν πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος στους γύρους 6 και 7 και με τρεις γύρους να απομένουν, πραγματοποίησε μια καθαρή προσπέραση από την εσωτερική στη στροφή 9, εξασφαλίζοντας προσωρινά την τρίτη θέση.

Η ημέρα δεν ήταν καλή για τη Honda HRC Castrol, καθώς λίγο αργότερα ο Luca Marini είχε την πρώτη του πτώση στη σεζόν, μετά από αποτυχημένη προσπάθεια προσπέρασης στον Pol Espargaro (Red Bull KTM Tech3) στη στροφή 14, παρασύροντας και τον Ισπανό.
Ο Aldeguer δεν πρόλαβε να πλησιάσει τον teammate του, Alex Marquez, για τη δεύτερη θέση, ενώ ο Bagnaia έδειξε δεν απειλήθηκε μέχρι το τέλος, κερδίζοντας με στιλ το Sprint της Sepang. Η Gresini Racing κατέκτησε τις θέσεις 2 και 3 στο βάθρο – ένα ιστορικό αποτέλεσμα που σφραγίζει μια εξαιρετική σεζόν για την ομάδα και τους Marquez αδερφούς.
Ο Acosta τερμάτισε τέταρτος, αλλά μετά την ποινή του Aldeguer ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Morbidelli κατέλαβε την πέμπτη θέση, μπροστά από τον Quartararo, ενώ ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της RS-GP στην έκτη θέση. Η ποινή των οκτώ δευτερ ολέπτων έριξε τον Aldeguer στην έβδομη θέση, ενώ οι Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) και Enea Bastianini (Red Bull KTM Tech3) συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
Λίγο μετά τη λήξη του Sprint, ανακοινώθηκε ότι ο Fermin Aldeguer ήταν υπό διερεύνηση για παραβίαση κανονισμών πίεσης ελαστικών. Η ποινή των οκτώ δευτερολέπτων επιβεβαιώθηκε σύντομα, ρίχνοντάς τον πίσω από τον Bezzecchi. Ωστόσο, η επίδοσή του και η συνολική διαφορά του στη βαθμολογία εξασφάλισαν τον τίτλο του Rookie of the Year 2025, με 113 βαθμούς διαφορά από τον Ai Ogura (Trackhouse Racing MotoGP).
Grand Prix
Ο Alex Marquez απέδειξε για ακόμη μία φορά πως η δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP δεν ήταν τυχαία, καθώς κυριάρχησε στον αγώνα του Grand Prix στη Μαλαισία. Ο Ισπανός της Gresini Racing εκμεταλλεύτηκε κάθε ευκαιρία, έλεγξε τον ρυθμό από νωρίς και δεν απειλήθηκε ουσιαστικά μέχρι την καρό σημαία, καταγράφοντας έναν από τους πιο επιβλητικούς θριάμβους της σεζόν.
Οι Francesco Bagnaia και Pedro Acosta ξεκίνησαν δυναμικά, όμως μόλις λίγες στροφές μετά την εκκίνηση ο Alex Marquez πέρασε στη δεύτερη θέση, δείχνοντας τις προθέσεις του. Πίσω τους σχηματίστηκε ένα ανταγωνιστικό γκρουπ με τους Fabio Quartararo, Fermin Aldeguer, Franco Morbidelli και Joan Mir να δίνουν σκληρές μάχες.
Στην αρχή του δεύτερου γύρου ο Marquez πέρασε στην πρωτοπορία, επιβάλλοντας τον ρυθμό του. Την ίδια στιγμή, ο Mir με την εργοστασιακή Honda ξεκινούσε έναν εντυπωσιακό αγώνα ανόδου, προσπερνώντας τον Aldeguer, ενώ ο Acosta εξαπέλυε συνεχείς επιθέσεις στον Bagnaia. Ήταν ξεκάθαρο πως ο Ισπανός της KTM είχε καλύτερο ρυθμό, με τον Ιταλό να μην μπορεί να ανταποκριθεί, κρατώντας πίσω του τον Acosta και επιτρέποντας στον Marquez να ανοίξει τη διαφορά στα 0,8 δευτερόλεπτα.
Μέχρι τον δέκατο γύρο η κατάσταση σταθεροποιήθηκε. O Marquez διατηρούσε προβάδισμα κοντά στο ένα δευτερόλεπτο, ενώ ο Mir πέρασε τον Quartararo για την τέταρτη θέση. Ωστόσο, η διαφορά του από τον Acosta παρέμενε πάνω από 2,5 δευτερόλεπτα, την ώρα που ο rookie της KTM παρέμενε «κλειδωμένος» πίσω από τον Bagnaia.
Η εικόνα για την Aprilia ήταν απογοητευτική. Ο Marco Bezzecchi δεν μπόρεσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 11η θέση. Ο Raul Fernandez εγκατέλειψε μετά από πτώση, ενώ ο Ai Ogura τερμάτισε δέκατος, όντας ο ταχύτερος αναβάτης της ιταλικής εργοστασιακής ομάδας, κάτι που αποτύπωνε τη δύσκολη ημέρα της Aprilia στη Sepang.
Στον 13ο γύρο ο Acosta πέρασε αποφασιστικά τον Bagnaia, ενώ ο Morbidelli προσπέρασε τον Quartararo και έθεσε ως στόχο τον Mir για την τέταρτη θέση. Ο Acosta άρχισε να απομακρύνεται γρήγορα από τη Ducati, μειώνοντας τη διαφορά του από τον Marquez στα 2,5 δευτερόλεπτα με πέντε γύρους να απομένουν.
Τρεις γύρους πριν το τέλος ήρθε η καταστροφή για τον Bagnaia. Ένα πιθανό πρόβλημα στο πίσω ελαστικό τον ανάγκασε να εγκαταλείψει, χάνοντας όχι μόνο το βάθρο αλλά και προσωρινά την τρίτη θέση στη βαθμολογία από τον Bezzecchi.
Ο Alex Marquez παρέμεινε απτόητος, κερδίζοντας με άνεση έναν αγώνα που έλεγξε απόλυτα. Ο Acosta ολοκλήρωσε δεύτερος, επιβεβαιώνοντας την εκπληκτική του φόρμα, ενώ ο Joan Mir χάρισε στη Honda το δεύτερο βάθρο της χρονιάς του, σε μια από τις πιο δυνατές εμφανίσεις του Ισπανού τα τελευταία δύο χρόνια.
Το πρωτάθλημα μπαίνει στην τελική του ευθεία. Ο προτελευταίος γύρος της σεζόν θα διεξαχθεί από τις 7 έως τις 9 Νοεμβρίου στην πίστα Algarve της Πορτογαλίας, όπου όλα είναι ανοικτά για τη μάχη της τρίτης θέσης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Αποτελέσματα
| Θέση | Αναβάτης | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
| 1 | Alex Marquez | BK8 Gresini Ducati (GP24) | 40m 9.249s |
| 2 | Pedro Acosta | Red Bull KTM (RC16) | +2.676s |
| 3 | Joan Mir | Honda HRC Castrol (RC213V) | +8.048s |
| 4 | Franco Morbidelli | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | +8.580s |
| 5 | Fabio Quartararo | Monster Yamaha (YZR-M1) | +11.556s |
| 6 | Fabio Di Giannantonio | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | +13.060s |
| 7 | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +15.299s |
| 8 | Luca Marini | Honda HRC Castrol (RC213V) | +18.738s |
| 9 | Brad Binder | Red Bull KTM (RC16) | +18.932s |
| 10 | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* | +19.256s |
| 11 | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing (RS-GP25) | +19.824s |
| 12 | Johann Zarco | Castrol Honda LCR (RC213V) | +22.234s |
| 13 | Alex Rins | Monster Yamaha (YZR-M1) | +23.509s |
| 14 | Jack Miller | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +25.201s |
| 15 | Somkiat Chantra | Idemitsu Honda LCR (RC213V)* | +34.110s |
| 16 | Lorenzo Savadori | Aprilia Factory (RS-GP25) | +36.115s |
| 17 | Michele Pirro | Ducati Test Rider (GP25) | +43.914s |
| 18 | Augusto Fernandez | Yamaha Factory Racing (YZR-M1 V4) | +47.060s |
| 19 | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +77.942s |
| Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo (GP25) | DNF | |
| Fermin Aldeguer | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | DNF | |
| Raul Fernandez | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | DNF | |
| Pol Espargaro | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | DNF |

Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.




