Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP 2025: Νέες προκλήσεις και ολοένα πιο ευέλικτα ελαστικά μοτοσυκλετών αιχμής

Με 22 αγώνες σε πέντε ηπείρους, και δύο νέες πίστες στο ημερολόγιο αγώνων του 2025


12.02.2025

Η γκάμα ελαστικών νέας γενιάς, που παρουσιάστηκε την περασμένη σεζόν, θα συνεχίσει να προσφέρει επιδόσεις και ευελιξία σε όλο το πρωτάθλημα του 2025

• Τα ελαστικά MICHELIN Power Slick, που κυκλοφόρησαν το 2024 με νέα μείγματα γόμας, επιστρέφουν δυναμικά για το πρωτάθλημα του 2025.
• Με 22 αγώνες σε πέντε ηπείρους, και δύο νέες πίστες στο ημερολόγιο αγώνων του 2025: Brno (Τσεχία) και Balaton Park (Ουγγαρία). Η Michelin έχει ήδη αναλύσει αυτές τις πίστες χρησιμοποιώντας προσομοιωτές για να παρέχει στους συνεργάτες της τα πιο κατάλληλα μείγματα γόμας ελαστικών.
•Η Michelin δεσμεύεται για τη προστασία του περιβάλλοντος και τη διάθεση των απαραίτητων πόρων. Σε λιγότερο από μια δεκαετία, ο Γάλλος κατασκευαστής μείωσε στο μισό τον αριθμό των διαθέσιμων μειγμάτων γόμας και μείωσε τον αριθμό των ελαστικών που χρησιμοποιούνται σε αγώνες, βελτιώνοντας συνεχώς τις επιδόσεις τους.

Η γκάμα ελαστικών MICHELIN Power Slick 2025

Η γκάμα ελαστικών νέας γενιάς, που παρουσιάστηκε την περασμένη σεζόν, θα συνεχίσει να προσφέρει επιδόσεις και ευελιξία σε όλο το πρωτάθλημα του 2025. Αυτά τα ελαστικά διαθέτουν μείγματα γόμας εχουν αναπτυχθεί ξανά και ξανά, σε συνεργασία με αναβάτες, σε πολλαπλά sessions. Αυτή η νέα γενιά γόμας έχει ήδη καταρρίψει πολλά ρεκόρ, μερικά από τα οποία υπήρχαν εδώ και χρόνια. Για να υποστηρίξουν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες στο υψηλότερο επίπεδο τους, οι μηχανικοί της Michelin Motorsport δουλεύουν βάζοντας διαφορετικούς στόχους για τα μπροστινά και τα πίσω ελαστικά.

Μπροστινό ελαστικό

Για να ανταποκριθεί στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις του μπροστινού τροχού, η Michelin ενίσχυσε την ακαμψία των μειγμάτων γόμας της. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα μεσαία μείγματα γόμας έχουν πλέον μετονομαστεί ως μαλακά, με παρόμοια αναταξινόμηση μεταξύ σκληρού και μεσαίου μείγματος γόμας. Αυτά τα μείγματα γόμας είναι το αποτέλεσμα μιας καινοτόμου νέας διαδικασίας ανάμειξης και έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τις επιδόσεις το 2025, με στόχο νέα ρεκόρ.

Πίσω ελαστικό

Η Michelin έχει επίσης ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής τόσο στα μείγματα γόμας όσο και στις τεχνικές ανάμειξης των υλικών των πίσω ελαστικών. Ο στόχος ήταν να βελτιωθεί η διάρκεια των επιδόσεων τους και να μειωθεί η φθορά στις αποστάσεις του αγώνα. Αυτός ο στόχος έχει επιτευχθεί με επιτυχία, ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά φθοράς της πίστας.
«Το πρωτάθλημα του 2024 απέδειξε ότι τα νέα μείγματα γόμας ελαστικών μας ανταποκρίθηκαν πλήρως στις προσδοκίες όλων των ομάδων», δήλωσε ο Piero Taramasso, Διευθυντής Motorsport Two-Wheel Michelin. «Χάρη στην εξαιρετική σταθερότητα και την ευελιξία των ελαστικών μας, οι αναβάτες πέτυχαν πρωτόγνωρα επίπεδα επιδόσεων. Για το 2025, καθώς οι μοτοσυκλέτες θα δουν μόνο μικρές τεχνικές αλλαγές, αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε στην τεχνολογική σταθερότητα. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους συνεργάτες μας να στηρίζονται σε αποδεδειγμένες βάσεις, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις ρυθμίσεις τους και να κυνηγήσουν αυτά τα τελευταία δέκατα του δευτερολέπτου στην πίστα. Με αυτή τη στρατηγική, προσεγγίζουμε τη σεζόν του 2025 τόσο με αυτοπεποίθηση όσο και με ταπεινότητα, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η προσέγγισή μας».

Η Michelin μειώνει τα μείγματα γόμας των ελαστικών αυξάνοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα

Όπως σε όλους τους κλάδους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στους οποίους συμμετέχει, η Michelin αναπτύσσει τεχνολογικές και υλικοτεχνικές λύσεις με γνώμονα την αποτελεσματικότητα και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα μέτρα που εισήχθησαν το 2023 για τη μείωση του επιτρεπόμενου αριθμού ελαστικών ανά αγωνιστικό Σαββατοκύριακο θα παραμείνουν σε ισχύ για τη σεζόν του 2025.

«Λιγότερα ελαστικά που χρησιμοποιούνται σημαίνει λιγότερες πρώτες ύλες για προέλευση και κατανάλωση, λιγότερα logistics, λιγότερες εργασίες τοποθέτησης και αποσυναρμολόγησης και επίσης λιγότερη ανακύκλωση», εξηγεί ο Piero Taramasso, Διευθυντής Motorsport Two-Wheel της Michelin. «Αλλά αυτό που είναι λιγότερο ορατό είναι η ικανότητά μας να μειώσουμε τον αριθμό των μείγματων γόμας που χρησιμοποιούνται. Ενώ θα έχουμε διαθέσιμα το πολύ τρία μείγματα γόμας—Μαλακό, Μεσαίο, Σκληρό—σε κάθε αγώνα, τα οποία επιλέγονται από ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει δεκάδες παραλλαγές. Σε λιγότερο από μια δεκαετία, καταφέραμε να μειώσουμε τον αριθμό των μειγμάτων γόμας στο μισό, διατηρώντας μόνο τα πιο ευέλικτα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολύ μικρότερο απόθεμα ελαστικών στο τέλος της σεζόν και σημαντική μείωση στη χρήση πρώτων υλών, συμβαδίζοντας με τους στόχους μας για βιωσιμότητα. Επιπλέον, σεζόν με τη σεζόν, βλέπουμε ότι τα ελαστικά μας ενισχύουν τον ανταγωνισμό και συμβάλλουν στο να γίνει ο μηχανοκίνητος αθλητισμός πιο βιώσιμος και υπεύθυνος».

Κανονισμοί για τα μείγματα γόμας και την κατανομή

Τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω τροχούς, η Michelin θα έχει διαθέσιμα τρια μείγματα γόμας —μαλακό, μεσαίο και σκληρό—που επιλέγονται από έναν κατάλογο διαφορετικών μειγμάτων γόμας ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της πίστας και τις καιρικές συνθήκες.

• Μπροστινά ελαστικά: Θα είναι διαθέσιμα και οι τρία μείγματα γόμας (μαλακό, μεσαίο, σκληρό).
• Πίσω ελαστικά: Μόνο δύο από τα τρία μείγματα γόμας (μαλακά και μεσαία) θα είναι διαθέσιμα.

Κατανομή ανά αναβάτη:

• Μπροστά: 15 ελαστικά (5 από κάθε μείγμα γόμας)
• Πίσω: 12 ελαστικά (7 από τα πιο μαλακά, 5 από τα πιο σκληρά)
• Βρόχινα ελαστικά : 6 εμπρός και 7 πίσω, διαθέσιμα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας

Κατά τη διάρκεια κάθε Σαββατοκύριακου Grand Prix, κάθε αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει:

• Έως 10 μπροστινά ελαστικά
• Έως 12 πίσω ελαστικά κατά τη διάρκεια των τριήμερων εκδηλώσεων στην πίστα.

Διαμορφώσεις ασύμμετρων έναντι συμμετρικών ελαστικών

Τα πίσω ελαστικά είναι σχεδόν πάντα ασύμμετρα, που σημαίνει ότι διαθέτουν διαφορετικά μείγματα γόμας στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά, ανάλογα με τον αριθμό των στροφών της πίστας.

Τα μπροστινά ελαστικά είναι συνήθως συμμετρικά, με μόνο τρεις εξαιρέσεις στη σεζόν:
• Πίστα Sachsenring (Γερμανία)
• Πίστα Phillip Island (Αυστραλία)
• Πίστα Valencia (Ισπανία)

Σε αυτές τις τρεις πίστες, το μπροστινό πέλμα του ελαστικού αποτελείται από δύο ξεχωριστές μείγματα γόμας, κατανεμημένα σε αναλογία 2/3 προς 1/3 για να προσαρμοστούν στις μοναδικές απαιτήσεις της πίστας. Οι επιδόσεις στα καλύτερά τους.

Το Πρωτάθλημα του 2025 μέσα από τα μάτια του Piero Taramasso, Διευθυντή Motorsport Two-Wheel Michelin

«Για τις νέες πίστες στο ημερολόγιο αγώνων, Brno και Balaton (βλ. πρόγραμμα), ακολουθήσαμε μια ψηφιακή προσέγγιση χρησιμοποιώντας προσομοιωτές. Δεδομένου ότι δεν έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε δοκιμές επί τόπου και η άσφαλτος στο Brno αναμένεται να ανακαινιστεί, βασιστήκαμε στην προσομοίωση για να καθορίσουμε τα ιδανικά προφίλ ελαστικών για αυτούς τους αγώνες. Αυτή είναι μια λεπτή διαδικασία και θα συνεργαστούμε στενά με τους συνεργάτες μας για να εξασφαλίσουμε την καλύτερη επιλογή ελαστικών. Επιπλέον, πρέπει να υποστηρίξουμε τις ομάδες με στενή συνεργασία και σαφή καθοδήγηση, καθώς το πρωτάθλημα υφίσταται ρεκόρ 13 διαφορετικών ομάδων και θα παρουσιάσει τρεις νέους αναβάτες. Πρόκειται για μια σημαντική ανατροπή, που απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής.Τέλος, ενώ η σεζόν υπόσχεται να είναι τόσο συναρπαστική όσο ποτέ, παρουσιάζει και υλικοτεχνικές προκλήσεις. Το ημερολόγιο είναι γεμάτο με επτά αγώνες back-to-back, που σημαίνει ότι δύο γεγονότα λαμβάνουν χώρα σε διαδοχικές εβδομάδες. Ορισμένες μεταβάσεις, όπως αυτή από την Πορτογαλία στην Ισπανία, είναι σχετικά διαχειρίσιμες, αλλά άλλες - όπως η μετάβαση από την Αυστραλία στη Μαλαισία - απαιτούν πολύ πιο προηγμένο σχεδιασμό. Αυτές οι υλικοτεχνικές προκλήσεις, ωστόσο, είναι μέρος του ενθουσιασμού και της έντασης του πρωταθλήματος και ανυπομονούμε να ξεκινήσει η σεζόν».

Μια μορφή αγώνα που έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της

Οι κανονιστικές αλλαγές που εισήχθησαν στις αρχές του 2023 παραμένουν σε ισχύ για το 2025 και έχουν βελτιώσει σημαντικά τόσο το θέαμα στην πίστα όσο και την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων.

Σε κάθε Grand Prix, η δράση ξεκινά την Παρασκευή το πρωί με ένα session ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 45 λεπτών. Ακολουθεί ένα άλλο session, που ονομάζεται απλά Practice, η οποία διαρκεί μία ώρα και επιτρέπει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να προκριθούν απευθείας στο Q2, τη δεύτερη φάση των προκριματικών του Σαββάτου.
Το πρωί του Σαββάτου, μετά από ένα δεύτερo session ελευθέρων δοκιμών (30 λεπτά ανοιχτό για όλους τους αναβάτες), όσοι δεν προκρίθηκαν απευθείας για το Q2 αγωνίζονται σε ένα session Q1 διάρκειας 15 λεπτών. Oι δύο ταχύτεροι αναβάτες από το Q1 θα προκριθούν απευθείας στο Q2 (με 12 αναβάτες συνολικά) που θα αγωνιστούν σε ένα άλλο session 15 λεπτών για να καθορίσουν τις τελικές θέσεις στη σχάρα εκκίνησης.

Μετά από αυτό, το Σαββατοκύριακο περιλαμβάνει δύο αγώνες:

• Tissot Sprint – Ένας γρήγορος αγώνας το απόγευμα του Σαββάτου που διαρκεί περίπου 20 λεπτά
• Grand Prix – Ο κύριος αγώνας της Κυριακής, που καλύπτει διπλάσιο αριθμό γύρων

Οι αγώνες Tissot Sprint ξεκινούν γενικά στις 15:00 τοπική ώρα, ενώ οι αγώνες Grand Prix πραγματοποιούνται στις 14:00 τοπική ώρα.

«Μετά από δύο σεζόν, βλέπουμε ξεκάθαρα πόσο επιτυχημένο ήταν και αυτό το σχήμα και πόσο μεγάλο ενδιαφέρον έχει δημιουργήσει», δήλωσε ο Piero Taramasso. «Η Dorna Sports, η διοργανώτρια του πρωταθλήματος, ήθελε περισσότερο ενθουσιασμό και το καταφέραμε—χάρη στην αποφασιστικότητα των αναβατών και στις επιδόσεις των μοτοσυκλετών, με αποτελεσματική συμβολή της σταθερότητας των ελαστικών μας. Ο αγώνας Tissot Sprint τα Σάββατα ωθεί τους αναβάτες στα όρια, συχνά πετυχαίνοντας χρόνους κοντά σ’ αυτούς των προκριματικών. Αυτό δημιουργεί συναρπαστική δράση που ενθουσιάζει τόσο τους οπαδούς όσο και τις ομάδες. Ωστόσο, ενώ οι αγώνες Sprint αποτελούν σημαντικό μέρος του πρωταθλήματος, απαιτούν επίσης κάποια προσοχή από τους αναβάτες, οι οποίοι πρέπει να διατηρήσουν την κατάστασή τους για το Grand Prix της Κυριακής. Για εμάς, αυτές οι δύο μορφές αγώνων επιδεικνύουν την ευελιξία και την ανθεκτικότητα των ελαστικών μας. Αποδίδουν εξαιρετικά καλά υπό πλήρη επίθεση στον Αγώνα Sprint και προσφέρουν επίσης αντοχή και σταθερότητα στον μεγαλύτερο αγώνα Grand Prix. Αυτή είναι μια πραγματική απόδειξη της τεχνολογικής μας εμπειρίας και υπεροχής».

Ημερολόγιο MotoGP 2025: 22 αγώνες, 18 χώρες, 5 ηπείροι

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP θα ταξιδέψει σε όλες τις μεγάλες χώρες του κόσμου το 2025: Ηνωμένες Πολιτείες, Νότια Αμερική, Ασία, Ωκεανία, Μέση Ανατολή και, φυσικά, Ευρώπη. Θα περιλαμβάνει δύο νέες πίστες : το Brno (Τσεχία) και το Balaton Park (Ουγγαρία). Για αυτές τις δύο πίστες, η Michelin θα έχει διαθέσιμο ένα επιπλέον μείγμα γόμας, όπως ορίζεται από τους κανονισμούς.

Μετά τις δοκιμές σε Sepang και Buriram το Φεβρουάριο, η Ταϊλάνδη θα γράψει ιστορία καθιστώντας την πρώτη χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας που θα φιλοξενήσει τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος μετά από 25 χρόνια (και την πρώτη φορά για την Ταϊλάνδη).

Μεταξύ των αλλαγών στις υπάρχουσες ημερομηνίες αγώνων, το Silverstone (Ηνωμένο Βασίλειο) έχει μεταφερθεί από τον Αύγουστο στο Μάιο, ενώ η Πορτογαλία αλλάζει από τον Μάρτιο στο Νοέμβριο. Το Καταλανικό Grand Prix, το οποίο μεταφέρθηκε από τον Ιούνιο στον Σεπτέμβριο του 2023, πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2024 (και αργότερα στο τέλος της σεζόν ως αντικατάσταση της Βαλένθια, η οποία επλήγη από έντονα καιρικά φαινόμενα). Τώρα θα επιστρέψει στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η Aragon έχει επίσης μεταφερθεί από τον Σεπτέμβριο στον Ιούνιο.

Η σεζόν θα ξεκινήσει με ένα έντονο πρόγραμμα, με 11 αγώνες—ακριβώς τους μισούς από τους προγραμματισμένους αγώνες Grand Prix. Ένα μικρό διάλειμμα θα πραγματοποιηθεί από τα μέσα Ιουλίου έως τα μέσα Αυγούστου και θα ακολουθήσουν τέσσερις ευρωπαϊκοί αγώνες. Μετά από αυτό, το πρωτάθλημα θα κατευθυνθεί στην Ασία και την Ωκεανία για τέσσερις αγώνες πριν επιστρέψει στην Ευρώπη για δύο τελευταίους αγώνες τον Νοέμβριο, στη νότια Πορτογαλία και στη συνέχεια στη Βαλένθια.

Είναι ένα γεμάτο πρόγραμμα που σίγουρα θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών του MotoGP μέχρι τον τελευταίο αγώνας της σεζόν!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


To πρωτάθλημα ξεκινάει το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου, αλλά οι αναβάτες βρίσκονται ήδη στο Phillip Island για τις τελευταίες επίσημες δοκιμές
Ο Marc Márquez ολοκληρώνει την καλύτερη προετοιμασία του εδώ και πολλά χρόνια με τον καλύτερο χρόνο στο Buriram
Με στόχο την επιστροφή στην κορυφή, η Ducati παρουσίασε την ομάδα της στο αμφιθέατρο του κέντρου δεδομένων της Aruba στην Ponte San Pietro, στο Μπέργκαμο της Ιταλίας
Λίγες μόλις ημέρες πριν την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike 2025, η ομάδα Honda HRC πραγματοποίησε την επίσημη παρουσίαση της νέας της αγωνιστικής ομάδας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.