MotoGP δοκιμές Κατάρ 1η ημέρα: Vinales, Dovizioso, Iannone σχεδόν μαζί
Άρχισαν οι τελευταίες δοκιμές πριν την έναρξη του νέου Πρωταθλήματος
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 02.03.2018
Ο αναβάτης της Yamaha πέτυχε τον καλύτερο χρόνο, χωρίς να καταφέρει να ξεχωρίσει αφού ο Desmo Dovi της Ducati και ο Maniac της Suzuki σημείωσαν σχεδόν την ίδια επίδοση
Του ταιριάζει η πίστα του Maverick. Πέρσι κέρδισε και ενώ φέτος είναι «εξαφανισμένος» στις επίσημες δοκιμές των MotoGP, μπήκε στο Losail και έκανε 1:55.053’, χρόνος που τον έφερε στην κορυφή της κατάταξης. Με μισό δέκατο διαφορά βρέθηκε ο Dovizioso ο οποίος παραδοσιακά πηγαίνει καλά στην συγκεκριμένη πίστα. Αυτός που έκανε την έκπληξη είναι ο Andrea Iannone με το GSX-RR της Suzuki ο οποίος ήταν μόλις κατά 0.003 πιο αργός από τον αναβάτη της Ducati.
Την πρώτη ημέρα των δοκιμών αρχικά όλα ήταν υποτονικά. Πολλοί αναβάτες και ομάδες προτίμησαν να καθυστερήσουν να βγουν στην πίστα ακολουθώντας το πρόγραμμα της ημέρας του αγώνα, ώστε να δουν τις συνθήκες που θα επικρατούν τις ώρες της «δράσης». Η Michelin είχε φροντίσει οι αναβάτες να έχουν στην διάθεση του αρκετές επιλογές. Υπήρχαν τρεις επιλογές μπροστινού και πίσω ελαστικού. Με μαλακή και μεσαία γόμα για το μπροστινό, ίδια με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στον περσινό αγώνα και με πια πιο σκληρή που χρησιμοποιήθηκε και στις δοκιμές της Ταϊλάνδης και της Μαλαισίας. Για το πίσω υπήρχαν τα μεσαία και σκληρά ελαστικά από τον περσινό αγώνα και μια νέα, πιο μαλακή επιλογή.
Μετά τα άσχημα αποτελέσματα στην πίστα Buriram η Yamaha έχει να δοκιμάσει πολλά πράγματα στην μοτοσυκλέτα της στο Κατάρ. Αεροδυναμικά βοηθήματα, ηλεκτρονικά και πρόσφυση είναι τρία πράγματα που η Μ1 θέλει βελτίωση. Ο Vinales έκανε 64 γύρους, ενώ ο Rossi με ελάχιστα λιγότερους ήταν έβδομος ταχύτερος με 1:55.432 με τον έκτο αναβάτη της κατάταξης που ήταν ο Alex Rins με Suzuki να έχει τον ίδιο ακριβώς χρόνο.
Ο Rins ήταν ο καλύτερος της Suzuki στο Buriram αλλά στο Κατάρ ήταν η σειρά του Andrea Iannone να διαπρέψει πάνω στην Suzuki GSX-RR. O Ιταλός ήταν ο τρίτος ταχύτερος και απειροελάχιστα πιο αργός από τον Dovizioso. O Maniac έκανε 58 γύρους και ο Rins 67. O Διευθυντής της ομάδας, Davide Brivio, δήλωσε πως έχουν καταλήξει στις ρυθμίσεις πλαισίου και κινητήρα και ασχολούνται πλέον με επιμέρους λεπτομέρειες ώστε να είναι έτοιμης για τον αγώνα.
Στην Ducati ήταν ευχαριστημένοι την πρώτη ημέρα τόσο από την απόδοση του Dovizioso που ήταν ο δεύτερος ταχύτερος, τόσο και από αυτήν του Lorenzo. Ο Ισπανός ολοκλήρωσε τις προσπάθειες του στην 5η θέση με 1:55.423 σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο αργά από τον καλύτερο γύρο που έχει κάνει στο Losail.
O Johann Zarco ήταν ο αναβάτης που βρέθηκε πάνω από τον Lorenzo στην κατάταξη και ήταν ο ταχύτερος των «ιδιωτικών» ομάδων. Ο νέος του teammate Hafizh Syahrin συνεχίζει να προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα του μοτοσυκλέτα. Ο 22ος χρόνος τον έφερε μαζί με άλλους rookies στις τελευταίες θέσεις. Ο καλύτερος «νεοφερμένος» ήταν ο Takaaki Nakagami (LCR Honda) ο οποίος τελείωσε την προσπάθεια του στην 14η θέση.
Ο ομόσταβλος του Ιάπωνα στην LCR ήταν το ταχύτερο Honda την πρώτη ημέρα. Ο Cal Crutchlow ήταν ένατος, με τους Marquez και Pedrosa να ολοκληρώνουν ακριβώς πίσω από τον Βρετανό με 0.009 και 0.0010 διαφορά αντίστοιχα. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του ’17 επικεντρώθηκε στην λειτουργία των ηλεκτρονικών ενώ ο Pedrosa είχε δύο πτώσεις χωρίς ευτυχώς να χτυπήσει.
Ο Danilo Petrucci ήταν ο πρώτος μη εργοστασιακός αναβάτης με Ducati με τον όγδοο χρόνος, ενώ ο teammate του Jack Μiller βρέθηκε στην 12η . Ο Alvaro Bautista (Angel Nieto team) ήταν μόλις ενάμιση δέκατο πιο αργός από τον Miller τελειώνοντας 13ος με τον Scott Redding (Aprilia) να κλείνει την δεκαπεντάδα πίσω από τον Nakagami. O Βρετανός ήταν ο ταχύτερος με Aprilia με τον Aleix Espargaro να βρίσκεται δύο θέσεις πίσω.
Ο Pol Espargaro επέστρεψε στη δράση πάνω στην ΚΤΜ και δούλεψε παράλληλα με τον Bradley Smith στον τομέα των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και των αεροδυναμικών. Ο Ισπανός ήταν 19ος αλλά μόλις 1,2 δευτερόλεπτα από την κορυφή, ενώ και ο Smith κινήθηκε στον ίδιο ρυθμό. Μαζί πραγματοποίησαν πάνω από 100 γύρους και συνεχίζουν την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας των αυστριακών.
Οι δοκιμές συνεχίζονται σήμερα 2 Μαρτίου
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.