Πώς θα λειτουργεί το Team Radio στο MotoGP
Αρχικά μόνο ο διευθυντής του αγώνα θα μπορεί να επικοινωνήσει με τους αναβάτες
17.09.2024
Το MotoGP προετοιμάζεται για την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ενδοεπικοινωνίας, που θα τεθεί σε εφαρμογή από τη σεζόν του 2025
Το σύστημα αυτό θα επιτρέψει την άμεση επικοινωνία μεταξύ του διευθυντή αγώνα και των αναβατών, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας στους αγώνες.
Το σύστημα θα εφαρμοστεί σταδιακά. Σε πρώτη φάση, το 2025, μόνο ο διευθυντής αγώνα θα έχει τη δυνατότητα να στέλνει σύντομα και συνοπτικά μηνύματα στους αναβάτες, για να τους ειδοποιεί άμεσα για τυχόν κινδύνους ή άλλα σημαντικά γεγονότα στην πίστα.
Σε δεύτερη φάση, το 2026, το σύστημα θα γίνει αμφίδρομο, επιτρέποντας και στους αναβάτες να απαντούν στη διεύθυνση του αγώνα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο.
Στην τελική φάση, θα εισαχθεί πλήρης αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των αναβατών και των ομάδων τους, όπως στη Formula 1. Αυτό θα επιτρέψει στους αναβάτες να λαμβάνουν στρατηγικές οδηγίες και πληροφόρηση κατά τη διάρκεια του αγώνα, κάτι που θα μπορούσε να βελτιώσει και το τηλεοπτικό θέαμα.
Η πρωτοβουλία αυτή, που ανακοινώθηκε στο Misano, έχει στόχο να βελτιώσει την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας στους αγώνες, ενώ ενδέχεται να προσφέρει και ψυχαγωγικά οφέλη για το κοινό, με περισσότερες ζωντανές επικοινωνίες που θα προσθέσουν ενδιαφέρον.
Η εισαγωγή της όμως προκαλεί έντονες συζητήσεις και αμφιβολίες στον κόσμο των δύο τροχών. Οι αντιδράσεις από τους ίδιους τους αναβάτες είναι ανάμεικτες. Ο Pecco Bagnaia, εξέφρασε ανοιχτά την αντίθεσή του, υποστηρίζοντας ότι το σύστημα θα αποσπά την προσοχή των αναβατών, που ήδη διαχειρίζονται υψηλές απαιτήσεις συγκέντρωσης και σωματικής προσπάθειας κατά τη διάρκεια των αγώνων. Επισήμανε ότι οι υπάρχουσες τεχνολογίες, όπως το ταμπλό και το pitboard, είναι αρκετές για την ενημέρωση των αναβατών και ότι δεν χρειάζονται επιπλέον παρεμβάσεις.
Αυτή η νέα τεχνολογία αναμένεται να προκαλέσει περαιτέρω συζητήσεις σχετικά με την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητά της, καθώς το MotoGP και η Formula 1 διαφέρουν σημαντικά ως προς τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αγωνιζόμενοι.
Η Dorna, η διοργανώτρια εταιρεία του MotoGP, εργάζεται εδώ και χρόνια για την ανάπτυξη ενός συστήματος ραδιοεπικοινωνίας με τους αναβάτες, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και της άμεσης επικοινωνίας κατά τη διάρκεια των αγώνων. Το 2022, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες δοκιμές του συστήματος στη Χερέθ, όπου ορισμένοι αναβάτες τοποθέτησαν ακουστικά στα κράνη τους για να λάβουν μηνύματα από τη διεύθυνση του αγώνα. Μια δεύτερη δοκιμή πραγματοποιήθηκε το 2023 στη Βαλένθια για περαιτέρω βελτιώσεις.
Το νέο ακουστικό σύστημα που σχεδιάστηκε είναι ιδιαίτερα καινοτόμο, καθώς δεν τοποθετείται μέσα στο αυτί του αναβάτη, αλλά στον λοβό του αυτιού, εξωτερικά από το κράνος. Ο ήχος μεταδίδεται μέσω δονήσεων, καθιστώντας το λιγότερο παρεμβατικό και πιο άνετο για τους αναβάτες, ενώ επιτρέπει την καλύτερη αίσθηση των εξωτερικών ήχων, όπως ο θόρυβος του κινητήρα.
Ο Maverick Viñales σχολίασε τη σημασία της νέας τεχνολογίας, επισημαίνοντας ότι μπορεί να προσφέρει κρίσιμα πλεονεκτήματα όσον αφορά την ασφάλεια. Για παράδειγμα, σε περίπτωση ατυχήματος, η διεύθυνση του αγώνα θα μπορούσε να ειδοποιήσει άμεσα τους αναβάτες για έναν κίνδυνο στην πίστα. Ο Viñales, μαζί με τους άλλους δύο αναβάτες της Aprilia Racing Team, Aleix Espargaró και Lorenzo Savadori, δοκίμασαν το νέο σύστημα στο Misano.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.