Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 16.02.2018
Η πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμών MotoGP στην «άγνωστη» για του αναβάτες πίστα Buriram της Ταϊλάνδης ολοκληρώθηκε
Οι δοκιμές θα διαρκέσουν τρεις ημέρες. Για όλους τους αναβάτες οι πρώτοι γύροι στην πίστα που συμπεριλήφθηκε φέτος πρώτη φορά στο πρόγραμμα των MotoGP, ήταν αναγνωριστικοί. Ωστόσο το ρεκόρ ταχύτερου γύρου με 1.32,957 που κατείχε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής World SBK, Jonathan Rea, κατέβηκε πάνω από δύο δευτερόλεπτα.
Ταχύτερος ήταν ο Βρετανός αναβάτης της Honda LCR, Cal Crutchlow με 1.30,797. Τον ακολούθησαν τέσσερις ακόμη αναβάτες που «γύρισαν» κάτω από 1.31.
Στα αξιοσημείωτα της ημέρας ήταν οι πρώτοι γύροι με μια μοτοσυκλέτα MotoGP, του Μαλαισιανού αναβάτη Hafizh Syahrin που θα αντικαταστήσει τον Jonan Folger στην ομάδα της Yamaha Tech3. Απών από τις δοκιμές ο αναβάτης της ΚΤΜ, Pol Espargaro, που αναρρώνει μετά την εγχείριση στην οποία υπεβλήθη. Ο Ισπανός αντικαταστάθηκε από τον αναβάτη εξέλιξης της αυστριακής ομάδας, Mika Kallio.
1.Cal Crutchlow LCR Honda (RC213V) 1m 30.797s
2. Alex Rins Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 30.809s
3. Marc Marquez Repsol Honda (RC213V) 1m 30.912s
4. Andrea Dovizioso Ducati Team (GP18) 1m 30.945s148s
5. Dani Pedrosa Repsol Honda (RC213V) 1m 30.960s
6. Danilo Petrucci Pramac Ducati (GP18) 1m 31.003s
7. Jack Miller Pramac Ducati (GP17) 1m 31.044s
8. Valentino Rossi Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.189s
9. Andrea Iannone Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 31.235s
10. Jorge Lorenzo Ducati Team (GP18) 1m 31.246s
11. Maverick Viñales Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.294s
12. Johann Zarco Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 31.305s
13. Tito Rabat Reale Avintia (GP17) 1m 31.523s
14. Alvaro Bautista Angel Nieto Team (GP17) 1m 31.525s
15. Aleix Espargaro Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 31.662s
16. Scott Redding Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 31.685s
17. Takaaki Nakagami LCR Honda (RC213V) 1m 31.692s
18. Karel Abraham Angel Nieto Team (GP16) 1m 31.698s
19. Franco Morbidelli EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.729s
20. Bradley Smith Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 31.741s
21. Tom Luthi 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 32.716s
22.Xavier Simeon Reale Avintia (GP16) 1m 32.720s
23. Mika Kallio Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 32.749s
24.Hafizh Syahrin Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 33.165s
Μετά το τέλος των δοκιμών ανήμερα των γενεθλίων του ο Valentino Rossi τόνισε πως το πλαίσιο του 2016 θα επιτρέψει στη Yamaha να ξαναγίνει ανταγωνιστική, όμως πλέον το βάρος πρέπει να δοθεί στην επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας. Το προβλήματα ξεκίνησαν το 2016 όταν όλες οι ομάδες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ενιαία κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU). Η Ducati και η Honda έχουν κατανοήσει πράγματα που στην Yamaha δεν έχουμε καταλάβει ακόμη και για αυτό το λόγο οι μοτοσυκλέτες τους έχουν καλύτερες επιταχύνσεις.
Όπως εξήγησε όμως δεν είναι κάτι που τον ανησυχεί ιδιαίτερα, αφού ξέρει πως το πρόβλημα μπορεί να διορθωθεί σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Στόχος του είναι να βρει λύση πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος αφού όπως τόνισε θα είναι πολύ δύσκολο να βελτιωθεί η κατάσταση στους πρώτους αγώνες.
Ο Rossi έχει ξαναοδηγήσει στην πίστα της Ταϊλάνδης αλλά μία εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα. Είχε κάνει κάποιου γύρους με την Yamaha R3 και τότε είχε καταλάβει πως σε αρκετά σημεία έμοιαζε με την πίστα της Αυστρίας γεγονός που τον ανησυχήσε ιδιαίτερα. Όμως τελικά κατάλαβε πως έχει περισσότερες ομοιότητες με την πίστα της Αργεντινής. Σε γενικές γραμμές όπως είπε η πίστα είναι σε καλή κατάσταση και προσφέρει καλή πρόσφυση. Η χάραξη της δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη.
Αναμφισβήτητα ήταν το πρόσωπο της ημέρας, αφού σήμερα έγινε 39 ετών. Μετά από 20 χρόνια σους αγώνες οι δηλώσεις του ταιριάζουν σε έναν αναβάτη που τώρα ξεκινάει την καριέρα του. «Το κίνητρο είναι να προσπαθήσω να γίνω ταχύτερος, να είμαι πάντα στις πρώτες θέσεις και από εκεί και πέρα να προσπαθήσω να κερδίζω
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.