Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP-Μήπως να αρχίσουμε να ανησυχούμε;

Τα 366 χλμ/ώρα τρομάζουν ακόμη και όσους εμπλέκονται στο σπορ


27.03.2024

Loris Capirossi και Luigi Dall’ Igna εκφράζουν τους προβληματισμούς τους για τις ταχύτητες που συνεχώς αυξάνονται

Τα τελευταία χρόνια το MotoGP έχει αλλάξει και ο λόγος πίσω από αυτήν την αλλαγή ονομάζεται κυρίως αεροδυναμική . Οι σημερινές μοτοσυκλέτες έχουν πολύ διαφορετική εμφάνιση σε σύγκριση με εκείνες πριν από δέκα χρόνια και, ταυτόχρονα, η εξέλιξη των κινητήρων έχει αυξήσει την ισχύ . Έτσι οι ταχύτητες στην πίστα αυξήθηκαν σημαντικά και ρεκόρ των 350,8 χλμ/ώρα του Andrea Iannone το 2015, έγινε γρήγορα μακρινή ανάμνηση. Σήμερα το ρεκόρ τελικής ταχύτητας, είναι 366,1 χλμ/ώρα και το έχει ο Brad Binder με το KTM RC16 από τον αγώνα του Mugello το 2023. Στην ίδια πίστα ο Enea Bastianini, κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint, έφτασε τα 364 ,8 χλμ/ώρα.

Οι επιδόσεις συνεχώς αυξάνονται και είναι ενδεικτικό πως τον Φεβρουάριο στη Μαλαισία, τέσσερις αναβάτες έσπασαν το ρεκόρ πίστας.

Ο Loris Capirossi εξήγησε την κατάσταση από τεχνικής άποψη. «Τα τελευταία 4 χρόνια υπήρξε πολύ μεγάλη εξέλιξη, ειδικά σε αεροδυναμικό επίπεδο » . Ο πρώην αναβάτης, που τώρα είναι υπεύθυνος ασφαλείας των αγώνων πρόσθεσε: «Οι μοτοσυκλέτες, για παράδειγμα, έχουν μεγάλα φτερά στο μπροστινό μέρος που τους επιτρέπουν να «βάλουν κάτω» πολλούς από τους 300 ίππους που αποδίδουν οι κινητήρες τους. Επιπλέον, οι ομάδες δουλεύουν και στο ουραίο τμήμα. Η Ducati ήταν η πρώτη που έβαλε τέσσερα «φτερά». Η Honda έχει έξι και αυτό ευνοεί τη σταθερότητα, την τελική χιλιόμετρα και την πέδηση. Επιπλέον, υπάρχει και η σύστημα holeshot, που εισήγαγε η Ducati το 2018, και υιοθέτησαν όλοι οι κατασκευαστές. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στην μοτοσυκλέτα να χαμηλώνει προς όφελος της βέλτιστης εκκίνησης».

Οι κανονισμοί σύντομα θα αλλάξουν. Η Dorna με τη βοήθεια των ομάδων αξιολογεί τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2027 έως το 2031. Ανάμεσα σε αυτούς η μείωση του κυβισμού στα 850 κ.εκ. (από 1.000 κ.εκ.). Μέχρι το τέλος της τρέχουσας σεζόν οι κατασκευαστές θα μπορούν να κάνουν προτάσεις, τις οποίες θα αξιολογήσει η Dorna. Ο γενικός διευθυντής της Ducati Corse Gigi Dall'Igna δήλωσε στη γερμανική ιστοσελίδα Speedweek: «Η μέγιστη ταχύτητα είναι πολύ υψηλή, θα μας προκαλέσει προβλήματα αν δεν κάνουμε κάτι. Οι επόμενοι κανονισμοί θα διαρκέσουν μέχρι το 203. Αν συνεχίσουμε με μοτοσυκλέτες 1.000 κ.εκ. οι ταχύτητες θα συνεχίσουν να αυξάνονται και αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα ».

Πρέπει λοιπόν όλοι να αναλάβουν δράση και να προτείνουν λύσεις γρήγορα, ώστε το αγαπημένο μας σπορ εκτός από ασφαλές να παραμείνει συναρπαστικό.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο δεύτερος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στα Τρίκαλα με 195 συμμετοχές και πλήθος κόσμου παρόλο που η βροχή προσπάθησε να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο όλους τους συμμετέχοντες
Μετά το ταξίδι στο Τέξας (Ηνωμένες Πολιτείες), το Grand Prix της Ισπανίας Estrella Galicia ανοίγει μια σειρά από πέντε αγώνες στην Ευρώπη
Η Bimota by Kawasaki Racing Team θα εξελίξει μοτοσυκλέτα που θα βασίζεται σε πλαίσιο Bimota και κινητήρα ΖΧ-10 RR. Η ομάδα θα κάνει ντεμπούτο το 2025 στο WorldSBK
Ένα νέος αναβάτης κέρδισε, ένας Πρωταθλητής επέστρεψε στην κορυφή και ένας κατασκευαστής ονειρεύεται τον πρώτο του τίτλο στα superbike

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.