MotoGP: Οι αλλαγές στα αεροδυναμικά βοηθήματα των ομάδων
Σε σχέση με αυτά που αγωνίσθηκαν το 2017
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 05.02.2018
Παρουσιάζουμε τις αλλαγές στα αεροδυναμικά βοηθήματα των μοτοσυκλετών που επέλεξαν οι ομάδες για το 2018
Στις δοκιμές της Μαλαισίας στην πίστα της Sepang οι ομάδες αποκάλυψαν τα νέα τους «φτερά».
Δίχως μυστικά πλέον όλοι εμφανίστηκαν «πάνοπλοι» στα θέματα αεροδυναμικής με τους αναβάτες τους να σπαταλούν άπλετο χρόνο στο να αντλήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.
Μεγαλύτερες ή σε μικρότερη έκταση οι αλλαγές αυτές γίνονται στην προσπάθεια των ομάδων να κερδίζουν και το χιλιοστό του δευτερολέπτου!
Honda
Η μεγαλύτερη αλλαγή σε μοτοσυκλέτα σε σχέση με το 2017 ήρθε από την ομάδα του HRC. Φέτος δείχνουν να έχουν πάρει το θέμα αεροδυναμικής πιο σοβαρά, όχι πως αυτό ενόχλησε ιδιαίτερα τον Marc Marquez στην κατάκτηση του περσινού πρωταθλήματος.
Η Πρωταθλήτρια εμφανίστηκε με ένα εντελώς νέο fairing που μοιάζει αρκετά με εκείνο των Ducati και Aprilia.
Yamaha
Η ομάδα κινείται σε διαφορετικό σχεδιαστικό μοτίβο σε σχέση με τους υπόλοιπους. Στο φέρινγκ της Μ1 υπάρχουν ελάχιστες αλλαγές με τα αεροδυναμικά βοηθήματα να είναι μικρότερα έναντι των άλλων μοτοσυκλετών. Δοκιμάστηκαν διάφορα σχήματα και σχέδια από τους τέσσερις αναβάτες του εργοστασίου, επίσημους και εξέλιξης. Τα νέα «φτερά» δεν ικανοποίησαν πλήρως στον τομέα των προδιαγραφών τους ανθρώπους της διοργάνωσης, ως εκ τούτου η Yamaha υποχρεούται να προβεί σε ορισμένες διορθώσεις.
Ducati
Η ομάδα που το 2015 έφερε την επανάσταση στον συγκεκριμένο τομέα και ανάγκασε τους διοργανωτές να αλλάξουν τους κανονισμούς για το 2017 φέτος δεν πραγματοποίησε μεγάλη αλλαγή.
Οι Ιταλοί ξέρουν πολύ καλά πως το σχέδιό τους δουλεύει σωστά, οπότε έχουν προβεί σε μικρές αλλαγές σε σχέση με το fairing που είδαμε από τα μέσα του 2017 και μετά.
KTM
Οι Αυστριακοί ως νέα ομάδα στην κατηγορία είχαν να εξελίξουν αρκετούς τομείς της μοτοσυκλέτας, όπως ο κινητήρας και το πλαίσιο, αρκετά πιο σημαντικούς από τον αεροδυναμικό. Για αυτόν το λόγο το 2017 δεν παρουσίασαν κάποια βοηθήματα. Στις τελευταίες δοκιμές όμως της Sepang είδαμε την προσπάθειά τους και το νέο τους fairing, που μοιάζει πολύ με αυτό της Ducati. Από ό,τι φαίνεται η συγκεκριμένη σχεδίαση αποτελεί την πιο ασφαλή επιλογή για τις ομάδες, καθώς οι περισσότεροι δείχνουν να καταλήγουν εκεί.
Suzuki
Μία πιο «στρογγυλεμένη» λύση δείχνει να προτιμά η Suzuki για το 2018. Το fairing αυτό ίσως να μην αποτελέσει την τελική επιλογή των Ιαπώνων, αφού πληροφορίες θέλουν να υπάρχει και άλλο ένα ανασχεδιασμένο στα «σκαριά».
Aprilia
Πολλά παράπονα είχαν στις περσινές δοκιμές της Sepang οι Ιταλοί. Συγκεκριμένα, ισχυρίζονται πως η Ducati «έκλεψε» την ιδέα τους και κατά μεγάλο βαθμό τα σχέδιά τους για τα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Χωρίς αλλαγές η RS-GP για το 2018 που κρατάει ένα πιο απλό τετράγωνο πλαϊνό αεροδυναμικό βοήθημα όμοιο με αυτό της περσινής σεζόν.
Να σημειώσουμε εδώ πως οι Ιταλοί είναι οι πρώτοι τελικά σε άλλον τομέα. Αυτό της πρώτης μοτοσυκλέτας παραγωγής που μπορεί να προικισθεί με τα αεροδυναμικά βοηθήματα (και αρκετά άλλα εξαρτήματα που εκτοξεύουν τις επιδόσεις) από τις μοτοσυκλέτες του MotoGP. Έτσι μπορείτε και εσείς να δώσετε φτερά στην RSV4 σας με το Aprilia RSV4 Factory Works Kit.
ΠΗΓΗ: Young-Machine
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.