MotoGP 2022 1ος αγώνας Κατάρ: Ο Bastianini κατατροπώνει τους «εργοστασιακούς»
Πρώτη νίκη για τον Ιταλό με την Desmosedici GP21 της Gresini Racing
06.03.2022
Συναρπαστικός αγώνας, με τον Enea Bastianini να αγγίζει την τελειότητα και στο τέλος να πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη στο MotoGP την οποία αφιέρωσε στον Fausto Gresini που έχασε την μάχη με τον κορονοϊό το 2021
Το ότι τα φαβορί θα καταποντιστούν είχε φανεί κατά την διάρκεια των χρονομετρημένων δοκιμών. Bagnaia και Quartararo εκκινούσαν από πολύ πίσω, αλλά όλοι πίστευαν ότι θα τους βρίσκαμε στο τέλος στην πρώτη εξάδα. Μάταια όμως, μιας και οι πρωταγωνιστές του αγώνα ήταν τελείως διαφορετικοί. Και αυτό φάνηκε μόλις δόθηκε η εκκίνηση.
Ο κάτοχος της pole position Jorge Martin «χάθηκε» και ήταν τα δύο Honda της εργοστασιακής ομάδας που πήραν το προβάδισμα. Πίσω τους ο Brand Binder με την KTM RC16 και ο Enea Bastianini με τον Joan Mir (Suzuki GSX-RR), ενώ ο Aleix Espargararo (Aprilia RS-GP) ήταν κοντά στο group των πρωτοπόρων.
H Honda είχε να πάρει νίκη στο Κατάρ από το 2014 και όλοι πίστεψαν πως ο Pol Espargararo, όταν ξέφυγε ακόμη και με περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο από τον Binder, θα ανέβαζε την RCV στην κορυφή. Ταυτόχρονα όλοι έβλεπαν τον Marquez να είναι αξιόμαχος με τη νέα μοτοσυκλέτα του HRC. Όμως, όπως είπε και ο Pol μετά τον τερματισμό του στην τρίτη θέση, αυτός ήταν ο πρώτος αγώνας με μια νέα σε όλα μοτοσυκλέτα. Δεν ήξερε πως θα συμπεριφερθεί ως το τέλος. Και αυτό φάνηκε όταν το μαλακό πίσω λάστιχο που επέλεξε άρχισε να φθείρεται τόσο που αν ο αγώνας είχε ακόμη δύο γύρους θα τον είχε προσπεράσει και ο ταχύτατος αδελφός του με την Aprilia που κατετάγη τέταρτος.
Ο Bastianini που είχε προσπεράσει τον Binder, που προσωρινά βρέθηκε δεύτερος πίσω από τον Espargararo, φάνηκε πως είχε μεγάλη εμπιστοσύνη στην περσινή Desmosedici. Παράλληλα είχε κάνει τη σωστή επιλογή ελαστικών (μαλακό μπροστά – μεσαίο πίσω) και με εφτά γύρους να απομένουν είχε ταχύτερο γυρολόγιο από τον Pol κατά μισό δευτερόλεπτο. Δύο γύρους πριν το τέλος η Desmosedici «καταπίνει» στην ευθεία την RCV και στην προσπάθεια του ο αναβάτης της Honda να μείνει κοντά στον Bastianini κάνει το λάθος στα φρένα. Ο Ιταλός με την Ducati όπως και ο Binder με την KTM τον προσπερνούν και κάπου εκεί ο αγώνας τελειώνει.
O «the Beast», όπως είναι το προσωνύμιο του θριαμβευτή του Κατάρ, παίρνει την πρώτη νίκη του στην κορυφαία κατηγορία και την παρθενική της Gresini Racing. Η χήρα του αδικοχαμένου Fausto Gresini κλαίει με λυγμούς και πνίγεται στις αγκαλιές των μελών της ομάδας αλλά και της Lenovo Ducati που σπεύδουν να την συγχαρούν. Η ομάδα που έχτισε με κόπο ένας άνθρωπος γεννημένος για τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετά το χαμό του συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στο MotoGP.
Αξιοσημείωτη και η επίδοση του Brad Binder που κατάφερε να ανεβάσει την KTM στο βάθρο σε μια πίστα που παραδοσιακά δυσκολευόταν. Είχε δείξει πως είχε το ρυθμό από τα δοκιμαστικά και το απέδειξε στον αγώνα.
Στην Honda θα πρέπει να αισθάνονται αισιοδοξία για το μέλλον. Η νέα RCV φάνηκε αμέσως πως είναι ανταγωνιστική, ο Espargaro έχει το ρυθμό να παραμείνει στους πρωταγωνιστές ενώ και ο Marquez δείχνει σε φόρμα. Και όλα αυτά σε μια πίστα που η Honda έχει να κερδίσει από το 2014.
Για την εργοστασιακή ομάδα της Ducati αλλά και τον αναβάτη της Pramac Racing, Jorge Martin, ο αγώνας ήταν καταστροφικός. Ο Miller εγκατέλειψε στους πρώτους γύρους λόγω προβλημάτων στα ηλεκτρονικά της GP22 ενώ ο Bagnaia έπεσε στην προσπάθεια του να προσπεράσει τον Jorge Martin παρασέρνοντας και τον Ισπανό εκτός πίστας. Ο μόνος που διασώθηκε ήταν ο Johann Zarco που τερμάτισε όγδοος πίσω από τα Suzuki τον Joan Mir και Alex Rins. To GSX-RR έδειξε πως είναι πλέον πιο δυνατό με τους δύο αναβάτες να σημειώνουν τις υψηλότερες τελικές στον αγώνα με 357,6 χλμ/ώρα ο πρώτος και 355,2 χλμ/ώρα ο δεύτερος.
Ταχύτατες και οι δύο Aprilia με τους Aleix Espargararo και Mavrick Vinales, που τερμάτισε δωδέκατος, να έχουν τελική 354 χλμ/ώρα.
Οι μοτοσυκλέτες της Yamaha αντιθέτως έδειξαν πως απέχουν πολύ από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες του Πρωταθλήματος, τουλάχιστον όσον αφορά την τελική τους. 349,5 χλμ/ώρα ήταν η υψηλότερη που σημείωσε ο Franco Morbidelli. Στον αγώνα ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Fabio Quartararo ήταν ένατος, ο Morbidelli ενδέκατος, ενώ μέσα στην βαθμολογούμενη δεκαπεντάδα μπήκε ο Andrea Dovizioso της WithU Yamaha RNF MotoGP team.
Είναι πολύ νωρίς ακόμη για συμπεράσματα αλλά όλα δείχνουν πως η Honda έχει επιστρέψει για τα καλά, ενώ KTM, Aprilia και Suzuki δείχνουν πολύ δυνατές. Από την άλλη στην Ducati και την Yamaha θα πρέπει να προβληματιστούν. Δεν αποκλείεται οι αναβάτες της πρώτης να «γυρίσουν» στην ανταγωνιστική Desmosedici GP21. Για την δεύτερη θα πρέπει να ελπίζουν σε καλύτερα αποτελέσματα στο ατομικό ταλέντο του Quartararo και στις πιο «κλειστές» πίστες του Παγκοσμίου που δεν θα είναι τόσο εμφανή η αδυναμία της M1 στον τομέα της μέγιστης ιπποδύναμης.
Επόμενος αγώνας στην Ινδονησία και την πίστα Mandalika, στις 20 Μαρτίου.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.