Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP 2022: Πως η Lenovo βοηθά τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ducati

To «εικονικό γκαράζ» και τα μεγάλα δεδομένα που προκύπτουν από κάθε μοτοσυκλέτα


10.02.2022

«Data is the new oil». Αυτό είναι το νέο μότο που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια και όχι άδικα μιας και η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την συνύπαρξη του ψηφιακού με τον φυσικό κόσμο, όπου σε καθημερινή βάση καλούμαστε να επεξεργαστούμε αμέτρητες πληροφορίες και δεδομένα

Για το λόγο αυτό έχουμε περάσει στο επόμενο επίπεδο, εκείνο των μεγάλων δεδομένων ή Big Data, που αν επεξεργαστούν και αξιολογηθούν σωστά από τους ειδικούς, τότε η εκάστοτε εταιρεία, οργανισμός, επιχείριση, ομάδα θα αποκτήσει σημαντικό πλεονέκτημα.

Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η συνεργασία της εργοστασιακής ομάδας της Ducati με την Lenovo, η οποία από το 2018 έχει αναλάβει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ιταλικής ομάδας βοηθώντας την να συλλέγει και να αξιολογεί σωστά τα δεδομένα που προκύπτουν από κάθε αγωνιστική δραστηριότητα.

Το πόσο σημαντική είναι για την Ducati αυτή η συνεργασία, αναλύει ο Luca Rossi, αντιπρόεδρος του Παγκόσμιου Κολοσσού τεχνολογίας.

Desmosedici GP 22 6

«Μια μεγάλη εταιρεία όπως η Ducati απευθύνθηκε σε μια μεγάλη εταιρεία όπως η Lenovo όχι μόνο για τις καθημερινές δραστηριότητες, αλλά κατά κύριο λόγο για να επιταχύνει στο μέγιστο βαθμό τον ψηφιακό της μετασχηματισμό, ειδικά στην εποχή της πανδημίας όπου και δημιουργήσαμε το virtual (ή remote) γκαράζ», σημειώνει ο Rossi σε συνέντευξή του στην Gazzetta dello Sport και προσθέτει: «Η ανταγωνιστικότητα στην πίστα δεν είναι μεμονωμένος παράγοντας, αλλά μια επιχειρησιακή διαδικασία και εμείς βοηθάμε στο να δομήσουμε μέρος αυτής. Αυτό γίνεται βελτιστοποιώντας τους περισσότερους από 50 αισθητήρες που υπάρχουν πάνω σε κάθε D16, οργανώνοντας τους servers για την αποθήκευση και την προστασία των δεδομένων, δημιουργώντας συστήματα οργάνωσης επεξεργασίας δεδομένων, αναπτύσσοντας τεχνητή νοημοσύνη που επιτρέπει την καλύτερη και ταχύτερη ερμηνεία των δεδομένων που συλλέγονται. Θα πρέπει όμως να ξεκαθαρίσουμε κάτι: τον αγώνα τον κερδίζουν ο αναβάτης και η μοτοσυκλέτα, εμείς βοηθούμε την ομάδα να κάνει όσο το δυνατόν λιγότερα λάθη και παράλληλα να μεγιστοποιήσει τα δυνατά σημεία της μοτοσυκλέτας - της D16 στη συγκεκριμένη περίπτωση».

Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο όγκος των δεδομένων που συλλέγονται σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο από κάθε μοτοσυκλέτα, τα οποία θα πρέπει να αναλυθούν, να αξιολογηθούν και να βοηθήσουν στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων υπό την πίεση του χρόνου.

Desmosedici GP 22 15

«Μιλάμε για δισεκατομμύρια δεδομένα. Για να έχετε μια ιδέα θα σας πω το εξής: σε έναν αγώνα των MotoGP -προσέξτε μιλάμε για τα 45 λεπτά του αγώνα μόνο- οι αισθητήρες μιας μοτοσυκλέτας συλλέγουν περίπου 15 GB δεδομένων, όσα δηλαδή συλλέγει ένας μέσος χρήστης στην ηλεκτρονική του αλληλογραφία σε δέκα χρόνια! Κι αναφερόμαστε μόνο στα δεδομένα κατά τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς να υπολογίζονται εκείνα των δοκιμών».

Tο κορυφαίο στέλεχος της Lenovo αναφέρθηκε και στο virtual garage που δημιούργησε η Κινεζική εταιρεία τεχνολογίας για λογαριασμό της Ducati.

«Δίνει τη δυνατότητα να παρέμβεις σε κάθε τομέα σε πραγματικό χρόνο χωρίς φυσική παρουσία. Για παράδειγμα, ένας μηχανικός της Ducati στη Sepang και ένας μηχανικός της Ducati στο Borgo Panigale μπορούν να μοιράζονται σε πραγματικό χρόνο δεδομένα, την τηλεμετρία και μια σειρά από στοιχεία άμεσα. Με αυτόν τον τρόπο ο μηχανικός μπορεί να καταλάβει ποιο είναι το πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα και να το λύσει ή να να βοηθήσει τον μηχανικό που βρίσκεται στην πίστα να το λύσει».

Desmosedici GP 22 13

Η πανδημία, όπως τόνισε ο Rossi, προκάλεσε την επίσπευση της δημιουργίας του «εικονικού γκαράζ»: «Θα έλεγα πως ο Covid λειτούργησε ως μηχανή του χρόνου δίνοντας την αποφασιστική επιτάχυνση σε μια διαδικασία που βρισκόταν υπό εξέλιξη. Χωρίς την πανδημία θα λέγαμε πως θα ήταν έτοιμο γύρω στο 2025, αλλά εδώ και δυο χρόνια το ‘εικονικό γκαράζ’ αποτελεί πραγματικότητα».

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ομάδες και αναβάτες παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα γραφής τους στις πρώτες δοκιμές εν όψει του πρωταθλήματος 2025
Η εξαιρετική γκάμα ελαστικών MICHELIN επέτρεψε στους αναβάτες να βρουν την καλύτερη ισορροπία σε μια πίστα με χαμηλή πρόσφυση
Ο Jorge Martín και η Desmosedici GP είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές για το 2024 σε άλλη μια σεζόν ρεκόρ για τον Ιταλό κατασκευαστή
Το MotoGP άλλαξε λογότυπο μετά από περισσότερα από είκοσι χρόνια. Πως σας φαίνεται;

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.