Αγώνες Εξωτερικού

To μεγάλο απωθημένο του Marc Marquez

Ονειρεύεται να τρέξει σε ένα Grand Prix με δίχρονα 500άρια


25.05.2021

Tα πανίσχυρα πρωτότυπα που αγωνίζονται στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP αποτελούν πεδίο εφαρμογής υπερσύγχρονων τεχνολογιών, οι οποίες με τον καιρό εφαρμόζονται και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής

Κείμενο: Μένιος Κατής

Για να οδηγηθούν αυτά τα θηρία των 240+ ίππων στο όριο χρειάζεται η συνδρομή εξελιγμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων τα οποία κάνουν πιο «εύκολη» τη δουλειά των αναβατών.

Η αλήθεια είναι πως σε σχέση με την δίχρονη εποχή, τότε που δεν υπήρχαν τόσο εξελιγμένα συστήματα για να ελέγξουν την πρόσφυση του πίσω τροχού και την εκρηκτική ιπποδύναμη (πάνω από 180 hp προς το τέλος της εποχής τους) που παρήγαγαν οι κινητήρες των 500 κ. εκ., οι αναβάτες βρίσκονται σε σαφώς πιο πλεονεκτική θέση.

Στο σημερινό γκριντ υπάρχει μόνο ένας οδηγός που έχει καταφέρει όχι μόνο να νικήσει, αλλά και να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής οδηγώντας δίχρονο 500άρι. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον Valentino Rossi που μετά την δύσκολη προσαρμογή του στα δεδομένα της κατηγορίας το 2000, την επόμενη χρονιά (2002), διέλυσε τον συναγωνισμό (νίκησε τους 11 από τους 16 αγώνες) φτάνοντας στην κατάκτηση του πρώτου του τίτλου στη μεγάλη κατηγορία, οδηγώντας μια NSR 500 στα χρώματα της Nastro Azzurro.

Για πολλούς αναβάτες που βρίσκονται στο σημερινό γκριντ αποτελεί ευλογία το γεγονός ότι οι δίχρονες εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Δεν βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά ότι όλοι τους θα μπορούσαν να κουμαντάρουν τα 500άρια χωρίς ηλεκτρονικά.

Υπάρχουν όμως και κάποιοι, μάλλον ελάχιστοι, που θα ήθελαν να γύριζαν το χρόνο πίσω και να αντιμετώπιζαν τους καλύτερους εκείνης της εποχής, με τα «όπλα» της εποχής.

Ένας από αυτούς είναι ο Marc Marquez ο οποίος από τότε που είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει κάποιους γύρους στην πίστα με την NSR500 του Freddie Spencer ονειρεύεται να τρέξει σε ένα Grand Prix με δίχρονα 500άρια.

Αυτό συνέβη πριν από έξι χρόνια, όταν ο Ισπανός είχε πάρει το βάπτισμα του πυρός στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP και είχε κατακτήσει τους πρώτους τους τίτλους.

«Θα ήταν ωραίο να γινόταν ένας αγώνας 'old school' με τους κορυφαίους αναβάτες και τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες. Νομίζω ότι θα το ήθελε κάθε φίλος του σπορ», σχολίασε ο 28χρονος πολυπρωταθλητής για να προσθέσει: «Η οδήγηση μιας Honda NSR 500, όπως για παράδειγμα αυτή του Doohan ή του Criville, θα ήταν πολύ δύσκολη στην αρχή. Είναι μοτοσυκλέτα που χρειάζεται πολύ καλή φυσική κατάσταση. Όλοι οι πιλότοι της σύγχρονης εποχής έχουν μεγαλώσει με τα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία βοηθούν, αλλά και κάποιες φορές δυσκολεύουν τα πράγματα».

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ομάδες και αναβάτες παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα γραφής τους στις πρώτες δοκιμές εν όψει του πρωταθλήματος 2025
Η εξαιρετική γκάμα ελαστικών MICHELIN επέτρεψε στους αναβάτες να βρουν την καλύτερη ισορροπία σε μια πίστα με χαμηλή πρόσφυση
Ο Jorge Martín και η Desmosedici GP είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές για το 2024 σε άλλη μια σεζόν ρεκόρ για τον Ιταλό κατασκευαστή
Το MotoGP άλλαξε λογότυπο μετά από περισσότερα από είκοσι χρόνια. Πως σας φαίνεται;

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.