Αγώνες Εξωτερικού

Υποκλινόμαστε στον «Mister Dakar», Stephane Peterhansel

O άνθρωπος που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά του με το Rally Dakar


18.01.2021

Τα χρόνια περνάνε, αλλά εκείνος αγέρωχος συνεχίζει να κάνει αυτό που αγαπά περισσότερο, σβήνοντας και γράφοντας τα βιβλία των ρεκόρ της ιστορίας των motorsports

Κείμενο: Μένιος Κατής

O Stephane Peterhansel δεν είναι άλλος ένας Πρωταθλητής. Είναι ο άνθρωπος που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά του με το Rally Dakar. Είναι ο «Mister Dakar». Στα 55 του, 30 χρόνια μετά την πρώτη του νίκη στον πιο σκληρό και απαιτητικό αγώνα αντοχής, ο θρυλικός αυτός οδηγός πρόσθεσε ακόμα μια πρωτιά στο ενεργητικό του φτάνοντας αισίως τις 14! Ως αναβάτης συνέδεσε το όνομά του με την Yamaha, με την οποία πανηγύρισε τις έξι νίκες του στο Rally Dakar καθώς επίσης και αναρίθμητες επιτυχίες σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο.

Λατρεία για μοτοσυκλέτες και skate

To πάθος του Γάλλου για τα μηχανοκίνητα γεννήθηκε σε μικρή ηλικία. Το «μικρόβιο» του το μετέδωσε ο πατέρας του όταν του χάρισε στα 8 του χρόνια το πρώτο του μηχανάκι για να προπονείται στο motocross. Εκείνος παράλληλα ασχολιόταν και με το skateboard, στο οποίο μάλιστα σημείωσε μεγάλες επιτυχίες καθώς στα 14 του στέφθηκε Πρωταθλητής Γαλλίας στην κατηγορία Junior στην κατάβαση, στο σλάλομ και στις φιγούρες. To 1980 αποφάσισε να εγκαταλείψει την καριέρα στο skate και να αφοσιωθεί στους αγώνες μοτοσυκλέτας. Ασχολήθηκε κατά κύριο ρόλο με το Enduro και συνέδεσε το όνομά του με τη Yamaha. Κατέκτησε ούτε λίγο ούτε πολύ 11 τίτλους στη Γαλλία, δύο Παγκόσμιους τίτλους το 1997 και το 2001, ενώ στο παλμαρέ του έχει και έξι νίκες στο International Six Days Enduro (ISDE).

stephane peterhansel 3

Το κεφάλαιο Rally Dakar

Ήταν το 1987 όταν ο πρώην CEO της Yamaha Motor France, Jean-Claude Olivier έπεισε τον Peterhansel να λάβει μέρος στον αγώνα Paris-Dakar του 1988 με μια YZE750 Ténéré. Ήταν το βάπτισμα του πυρός για εκείνον. Το τέλος του μαραθωνίου θα τον βρει στην 18η θέση, έχοντας όμως σημειώσει τον καλύτερο χρόνο στην 13η ειδική διαδρομή. Η πρώτη νίκη ήρθε μερικά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1991, στην 4η συμμετοχή του. Έκτοτε οι πρωτιές διαδέχονταν η μία την άλλη (1992, 1993, 1995, 1997 & 1998).

Το 1999 πέρασε στους τέσσερις τροχούς με την ελπίδα ότι θα προσθέσει το όνομά του δίπλα σε εκείνο του αείμνηστου «Αφρικανού» Hubert Auriol, του πρώτου που κέρδισε τον σκληροτράχηλο αγώνα με μοτοσυκλέτα και αυτοκίνητο.
Και τα κατάφερε το 2004 με την Mistubishi με την οποία μάλιστα σημείωσε άλλες δύο νίκες, το 2005 και το 2007.

Μετακόμισε στην BMW και μετέπειτα στη Mini με την οποία σημείωσε άλλες δύο πρωτιές, το 2021 και το 2013. Η επόμενη πρόκληση της καριέρας του ήταν η Peugeot με την οποία πήρε μέρος σε 4 Rally Dakar σημειώνοντας 2 νίκες (2016 & 2017). Η επιστροφή στη Mini το 2019 συνοδεύτηκε από εγκατάλειψη, ενώ την επόμενη χρονιά τερμάτισε στην τρίτη θέση. Φέτος επέστρεψε εκεί που μας έχει συνηθίσει: στην κορυφή! Και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο οδηγώντας τον αγώνα από την 2η ειδική έως την πτώση της καρό σημαίας.

stephane peterhansel 4

Με αυτήν την νίκη, την 8η με αυτοκίνητο, τον καθιστά τον πιο πετυχημένο οδηγό σε μια κατηγορία στην ιστορία του αγώνα. Μέχρι τώρα μοιραζόταν το σχετικό ρεκόρ (7 νίκες) με μια άλλη θρυλική φιγούρα του Dakar, τον Vladimir Chagin των 7 επιτυχιών στην κατηγορία των φορτηγών με την KAMAZ.

«Σίγουρα είναι μια σημαντική στιγμή για μένα. 14 νίκες σε τρεις Ηπείρους και επίσης στην επέτειο από την πρώτη μου νίκη πριν από 30 χρόνια», δήλωσε μεταξύ άλλων ο 55χρονος οδηγός προσθέτοντας: «Ήταν πραγματικά σκληρό αγώνας ο φετινός και πάντα υπάρχει μεγαλύτερη πίεση όταν οδηγείς την κούρσα από τόσο νωρίς. Μπορούσαμε να χάσουμε τα πάντα, αλλά κάναμε αγώνα ακριβείας, σχεδόν τέλειο. Υπήρξε πολύ καλή συνεργασία στο κόκπιτ και πολύ καλή αίσθηση με τον Edouard Boulanger στο διπλανό μπάκετ. Ήταν το πρώτο του Dakar με ένα κορυφαίο αυτοκίνητο και έκανε πραγματικά εξαιρετική δουλειά».

«Monsieur Dakar», υποκλινόμαστε!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ομάδες και αναβάτες παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα γραφής τους στις πρώτες δοκιμές εν όψει του πρωταθλήματος 2025
Η εξαιρετική γκάμα ελαστικών MICHELIN επέτρεψε στους αναβάτες να βρουν την καλύτερη ισορροπία σε μια πίστα με χαμηλή πρόσφυση
Ο Jorge Martín και η Desmosedici GP είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές για το 2024 σε άλλη μια σεζόν ρεκόρ για τον Ιταλό κατασκευαστή
Το MotoGP άλλαξε λογότυπο μετά από περισσότερα από είκοσι χρόνια. Πως σας φαίνεται;

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.