Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP: Ο Zarco επιβεβαίωσε την συμφωνία του με την Ducati Avintia

Το 2020 στο grid του MotoGP


07.12.2019

“Κλείδωσε” η συμμετοχή του Γάλλου στο Πρωτάθλημα του 2020 με την δορυφορική ομάδα της Ducati

Τι κρύβεται πίσω απ’ όλα αυτά; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή για να κατανοήσουμε την απόφαση του Γάλλου να πάει σε μια τριτοκλασάτη ομάδα της κορυφαίας κατηγορίας.

Ο Zarco έφυγε από την Yamaha Tech3 διότι ήθελε να αποτελεί το “πρώτο βιολί” σε μια εργοστασιακή ομάδα. Το δικαίωμα αυτό του δόθηκε μετά τα εξαιρετικά αποτελέσματα με μια δορυφορική ομάδα. Όλοι συμφωνούν πως ο Γάλλος με τα δύο πρωταθλήματα στην Moto2 είναι ταλαντούχος και μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον του MotoGP. Στην Yamaha οι θέσεις ήταν “πιασμένες” από τους Rossi και Vinales, οπότε μόλις ήρθε η πρόταση από την KTM ο Γάλλος δεν το σκέφτηκε πολύ και υπέγραψε, αφού εκτός από την Yamaha σε όλες τις ανταγωνιστικές ομάδες είτε τα ρόστερ ήταν συμπληρωμένα είτε τον προόριζαν να πλαισιώσει τον No1.

Η αλλαγή μεγάλη. Από την M1 έπρεπε να προσαρμοστεί στην RC16. Μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα. Ο Zarco όταν είδε πως δεν μπορεί με την KTM απλά το παράτησε. Οι γκρίνιες τόσο από τους ιθύνοντες του εργοστασίου όσο και από τον ίδιο άρχισαν πολύ γρήγορα. Κανείς όμως δεν πίστευε πως το συμβόλαιο μεταξύ των δύο πλευρών θα “έσπαγε” πριν το τέλος του 2019. Τελικά η κοινή πορεία των δύο πλευρών τερματίστηκε μετά από 13 αγώνες, στο GP του Σαν Μαρίνο. Μέχρι τότε ο Zarco είχε συγκεντρώσει μόλις 27 βαθμούς με τον καλύτερο τερματισμό του να είναι στην Catalunya στην 10η θέση.

Η KTM δεν άσκησε το δικαίωμα να κρατήσει τον Zarco στις τάξεις της ως το τέλος του 2019 και τον άφησε να συμμετέχει στους τρεις τελευταίους αγώνες με την ομάδα της LCR Honda Idemitsu, ως αντικαταστάτης του τραυματία Takaaki Nakagami. Όλοι τότε υποθέσαμε πως θα αντικαταστήσει τον Ιάπωνα στην ομάδα το 2020 ή τον Jorge Lorenzo στην Repsol Honda, μιας και η φημολογία περί αποχώρησης του Ισπανού από την ομάδα είχε αρχίσει να γίνεται έντονη.

Τελικά τίποτα από τα δύο δεν συνέβη. Λίγες ημέρες αργότερα ο Nakagami ανανέωσε με την LCR. Ο Lorenzo ανακοίνωσε την απόσυρσή του από την ενεργό δράση λίγο πριν την έναρξη του τελευταίου αγώνα στην Valencia. Λίγες ώρες μετά to HRC έβαλε δίπλα στον Marquez τον αδελφό του και η “πόρτα” της Honda έκλεισε οριστικά. Το μόνο που κατάφερε ήταν μια 13η θέση στο Αυστραλιανό GP και δύο εγκαταλείψεις από πτώσεις σε Sepang και Valencia.

Η καριέρα του Γάλλου όπως όλα έδειχναν θα συνεχιζόταν στην Moto2, όμως τελικά και αυτό το σενάριο ανατράπηκε. Η Avintia Ducati ήθελε τον Zarco στην ομάδα, όμως εκείνος δήλωσε πως θα προτιμούσε μια πιο ανταγωνιστική ομάδα. Ο Gigi Dall Igna, ιθύνων νους της εργοστασιακής ομάδας του ιταλικού εργοστασίου, έπεισε τον Γάλλο να αποδεχθεί την πρόταση της Avintia, η οποία έδιωξε μέσω email τον Karel Abraham από το team.

Το σκεπτικό πίσω από αυτήν την απόφαση είναι απλό. Οι Ιταλοί θέλουν να αντικαταστήσουν στο τέλος του 2020 και τους δύο αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας, των οποίων τα συμβόλαια λήγουν και ελπίζουν πως ο Zarco θα είναι έτοιμος μετά από μία χρονιά στην Avintia να γίνει ο ένας εκ των δύο αναβατών της Ducati Team. Επιπλέον το εργοστάσιο αποφάσισε να υποστηρίξει την Avintia το 2020 με στόχο να διευκολύνει την ομάδα και τον Zarco.

Όλα αυτά κατά την γνώμη μας δείχνουν πως ο χαρακτήρας του Zarco, ο τρόπος που σκέφτεται και ενεργεί δεν είναι ότι καλύτερο. Μετά από όλα όσα έγιναν με την KTM οι ομάδες είναι λογικό να είναι επιφυλακτικές απέναντί του. Ο Γάλλος αδικεί τον εαυτό του και ίσως να έχει και κακούς συμβούλους δίπλα του. Η Avintia πιθανότατα να είναι η τελευταία του ευκαιρία, που αν δεν την εκμεταλλευθεί σωστά θα “χαθεί” όπως και άλλα μεγάλα ταλέντα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ομάδες και αναβάτες παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα γραφής τους στις πρώτες δοκιμές εν όψει του πρωταθλήματος 2025
Η εξαιρετική γκάμα ελαστικών MICHELIN επέτρεψε στους αναβάτες να βρουν την καλύτερη ισορροπία σε μια πίστα με χαμηλή πρόσφυση
Ο Jorge Martín και η Desmosedici GP είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές για το 2024 σε άλλη μια σεζόν ρεκόρ για τον Ιταλό κατασκευαστή
Το MotoGP άλλαξε λογότυπο μετά από περισσότερα από είκοσι χρόνια. Πως σας φαίνεται;

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.