Αγώνες Εξωτερικού

WorldSBK 2019: Η μεγάλη ανατροπή

Rea vs Bautista


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  12.07.2019

Στην πίστα του Donington Park ο Rea πέρασε στην κορυφή της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος ολοκληρώνοντας το come back από το -85

Οι οχτώ σερί νίκες στα πρώτα σκέλη είχαν δώσει στον rookie Alvaro Bautista με την Ducati Panigale V4 R ένα σαφέστατο προβάδισμα. Δεν ήταν μόνο οι πρωτιές που έκαναν τους περισσότερους να πιστεύουν πως το Πρωτάθλημα φέτος είναι υπόθεση της Ducati. Ήταν και οι δηλώσεις του τέσσερις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Jonathan Rea.

O Βρετανός είπε πολλές φορές πως πανίσχυρη Kawasaki ZX-10RR ήταν αδύνατο να σταθεί δίπλα στην Panigale. Όμως η εμπειρία τόσο η δική του όσο και της ομάδας και οι μέτριες εμφανίσεις του Bautista έφεραν σταδιακά την μεγάλη ανατροπή που ολοκληρώθηκε στην βρετανική πίστα.

Πλέον η διαφορά μεταξύ τους είναι 24 βαθμοί και οι αγώνες που απομένουν 5. Οι βαθμοί που διακυβεύονται είναι 62 σε κάθε έναν από αυτούς, οπότε τίποτα δεν έχει τελειώσει. Προσπαθώντας να αναλύσουμε τους εναπομείναντες αγώνες καταλήξαμε στα εξής:

1. Ο Rea έχει το ψυχολογικό προβάδισμα αυτή την στιγμή. Πολύ σημαντικός παράγοντας
2. Ο Bautista δεν έχει αγωνιστεί στην γαλλική πίστα του Magny Cours. Η χάραξη της πίστας, με πολλές αργές στροφές, ευνοεί πιθανότατα την Panigale V4 R. Όμως ο Ισπανός πρέπει να «μάθει» γρήγορα την πίστα.
3. O Bautista επίσης έχει κάνει μόνο δοκιμές στην πίστα του Portimao. Η πολύ γρήγορη χάραξη της ευνοεί την Panigale
4. Ένα από τα πιο κομβικά σημεία του Πρωταθλήματος ίσως αποδειχθεί η νέα πίστα στο San Juan στην Αργεντινή, την οποία την έχουν δει μόνο σε φωτογραφία. Εκεί θα διεξαχθεί ο προτελευταίος αγώνας του Πρωταθλήματος πριν το φινάλε στο Κατάρ στις 26 Οκτωβρίου.
5. Σε όλα τα παραπάνω θα μετρήσει και η «βοήθεια» που θα έχουν από τους team mate τους. Chaz Davies και Leon Haslam σε κάποιους αγώνες ίσως μπορέσουν να «κόψουν» βαθμούς από τους πρωταγωνιστές και να παίξουν κομβικό ρόλο στην εξέλιξη του Πρωταθλήματος. Εκεί θα μετρήσουν οι οδηγίες που θα δώσουν οι ομάδες στους αναβάτες τους.

Το φετινό μου θυμίζει δύο Πρωταθλήματα που τα «έζησα» από πολύ κοντά.

Το πρώτο ήταν αυτό του 2002. Προσκεκλημένος της Michelin – πριν στο Πρωτάθλημα θεσπιστεί ο κανονισμός της κοινής μάρκας ελαστικών για όλους – είχα παρακολουθήσει για πρώτη φορά από κοντά αγώνα Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Τότε το WorldSBK γνώριζε μεγάλες δόξες. Συμμετείχαν όλοι οι κατασκευαστές με μοτοσυκλέτες μύθους που είχαν εξελιχθεί και βγει στην παραγωγή αποκλειστικά για τα superbike. Ducati 998, Honda VTR 1000SP, Aprilia RSV 1000 Mille, Yamaha R7, Suzuki GSX-R750, Kawasaki ZX-7R. Τότε οι κανονισμοί προέβλεπαν δικύλινδρες μοτοσυκλέτες με κινητήρα 1000 κ.εκ. και τετρακύλινδρες με 750 κ.εκ. Ένας κανονισμός κομμένος και ραμμένος στην εταιρεία του Borgo Panigale.

2 edwards vs bayliss

H Honda όμως τότε δεν άφηνε να «πέσει τίποτα κάτω». Έφτιαξε την VTR 1000 SP και με αναβάτη των Colin Edwards ήθελε να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Troy Bayliss και της Ducati 996. O Αμερικάνος πήρε το Πρωτάθλημα το 2000, ο Αυστραλός του 2001. Ο Bayliss είχε προβάδισμα 53 βαθμών αλλά ο Edwards με εφτά συνεχόμενες νίκες «πήγε» στην Imola για τον τελευταίο αγώνα με 1 βαθμό προβάδισμα. Κέρδισε και τα 2 σκέλη και πήρε τον τίτλο με 11 βαθμούς διαφορά.

3 spies vs haga

Το 2009 ήταν μια ακόμη συναρπαστική χρονιά. Το WorldSBK μεταδιδόταν στον τηλεοπτικό σταθμός ΣΚΑΪ και μαζί με τον Αντώνη Λεκόπουλο μεταδίδαμε live τους αγώνες. Ο rookie Ben Spies από το Αμερικάνικο Πρωτάθλημα παίρνει μεταγραφή για την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, που ξανασυμμετέχει στα superbike με το R1 με τον crossplane στρόφαλο. Η Ducati έχει στις τάξεις της τον Noriyuki Haga με την 1098 R. Είναι η τελευταία ευκαιρία του Ιάπωνα να πάρει τίτλο και φαίνεται πως θα τα καταφέρει αφού είχε προβάδισμα 88 βαθμών στα μέσα του Πρωταθλήματος.

Ο Αμερικάνος κάνει το μεγαλύτερο come back στην ιστορία του WorldSBK εξασφαλίζοντας τον τίτλο στο Α΄ σκέλος του τελευταίο αγώνα το Portimao.

Επόμενος αγώνας στην πίστα Laguna Seca της Αμερικής στις 13 και 14 Ιουλίου

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην έναρξη μιας «Φάσης ΙΙ» έρευνας για την εξαγορά της Dorna Sports, ιδιοκτήτριας του MotoGP, από την Liberty Media, μια συμφωνία αξίας 4,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. 
Την περίοδο 2011-2012, ο Valentino Rossi ήταν εργοστασιακός αναβάτης της Ducati. Ωστόσο, αυτή η συνεργασία αποδείχθηκε αποτυχία από κάθε άποψη
Μια χρονιά με GET ON THE GAS και READY TO RACE επιτυχίες για το Enduro Team MIMIKOS MOTORCORE!
Η Goiânia θα υποδεχθεί το κορυφαίο θεσμό από το 2026 έως το 2030 χάρη σε μια νέα συμφωνία μεταξύ του MotoGP, της κυβέρνησης του Goiás και της Brasil Motorsport

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.