MotoGP: Έτοιμη η Michelin για την έναρξη της νέας σεζόν στο Qatar
Στο Losail ο βραδυνός αγώνας της χρονιάς
08.03.2019
Η άμμος της ερήμου που έρχεται στην πίστα με τον αέρα, μπορεί να αλλάξει την πρόσφυση και να προκαλέσει εξαιρετική φθορά στα ελαστικά
Έπειτα από τις βελτιώσεις που έγιναν στα ελαστικά το χειμώνα στο Clermont-Ferrand, στην έδρα της εταιρείας, και τις δοκιμές στην πίστα Sepang της Μαλαισίας και στην πίστα Losail του Qatar, η ομάδα της Michelin, παρουσίασε δύο νέα μείγματα γόμας στους διοργανωτές και τις ομάδες για τα slick ελαστικά της που θα είναι διαθέσιμα για την κάθε πίστα, και πλέον είναι έτοιμη για τις απαιτήσεις των 19 αγώνων της φετινής χρονιάς.
Είναι πλέον καθιερωμένο ότι η πίστα του Qatar αποτελεί την έδρα του πρώτου αγώνα Grand Prix της σεζόν των MotoGP. Επίσης, αποτελεί τον μοναδικό νυχτερινό αγώνα του προγράμματος των MotoG, γεγονός που δίνει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα σε αυτόν τον αγώνα. Η άμμος της ερήμου που έρχεται στην πίστα με τον αέρα, μπορεί να αλλάξει την πρόσφυση και να προκαλέσει εξαιρετική φθορά στα ελαστικά. Το απόγευμα και ιδιαίτερα μετά τη δύση του ηλίου, η θερμοκρασία της επιφάνειας της ασφάλτου αρχίζει να πέφτει με αποτέλεσμα η πίστα να γίνεται ολισθηρή και να μειώνεται η πρόσφυση. Παρόλα αυτά, η Michelin έχει εξαιρετική σχέση με τη συγκεκριμένη πίστα από τότε που επέστρεψε στα MotoGP το 2016, και έχει σημειώσει ρεκόρ ταχύτερου γύρου και αγώνα στην πίστα των 5.380μ.
Η γκάμα των slick ελαστικών, που θα είναι διαθέσιμη για τον αγώνα του Σαββατοκύριακου, παραμένει όμοια με τις περασμένες χρονιές, έχοντας μαλακό (λευκή λωρίδα), μεσαίο (χωρίς ένδειξη) και σκληρό (κίτρινη λωρίδα) μείγμα γόμας για τον εμπρός και πίσω τροχό. Για την πίστα του Losail, το μπροστινό ελαστικό είναι συμμετρικής σχεδίασης ενώ τα πίσω ελαστικά είναι ασύμμετρης και φέρουν σκληρότερο μείγμα γόμας στη δεξιά πλευρά. Κατά αυτό τον τρόπο, η εξειδικευμένη σχεδίασή τους συντελεί στο να παρέχουν τις βέλτιστες επιδόσεις στη σχεδίαση της πίστας, που διαθέτει 10 δεξιές και 6 αριστερές στροφές. Από τα μείγματα γόμας των ελαστικών, νέο, είναι το σκληρό μείγμα γόμας του μπροστινού ελαστικού καθώς και το μαλακό μείγμα γόμας του πίσω ελαστικού.
Αυτά, ενσωματώνουν τις καινούριες τεχνολογίες που έχει εφαρμόσει η Michelin στα μείγματα γόμας, δοκιμάστηκαν με επιτυχία πριν από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και πήραν θετικές κριτικές από τους οδηγούς στη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Σχεδιάστηκαν για να παρέχουν περισσότερη πρόσφυση και να διατηρούν σταθερές τις επιδόσεις τους στη διάρκεια του αγώνα. Σε περίπτωση βροχής, και αν η Επιτροπή του Αγώνα επιβεβαιώσει ότι οι συνθήκες είναι ασφαλείς, τα MICHELIN Power Rain ελαστικά θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό (μπλε λωρίδα) και μεσαίο (χωρίς ένδειξη) μείγμα γόμας, και για τους δυο τροχούς, με τα πίσω ελαστικά να είναι ασύμμετρης σχεδίασης.
Η Michelin και οι 22 αναβάτες των MotoGP θα υποδεχθούν φέτος τέσσερις νέους οδηγούς στην κατηγορία, τους Francesco Bagnaia (Alma Pramac Racing), Joan Mir (Team SUZUKI ECSTAR), Miguel Oliveira (Red Bull KTM Tech 3) και Fabio Quartararo, της νέας ομάδας Petronas Yamaha SRT, που θα μπούν στην πίστα για πρώτη φορά το απόγευμα της Παρασκευής, στο πλαίσιο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών. Αργότερα το βράδυ, θα διεξαχθεί το δεύτερο σκέλος ελεύθερων δοκιμών υπό το φως των προβολέων.
To Σάββατο θα πραγματοποιηθούν περισσότερες δοκιμές κατά τη διάρκεια της ημέρας, πριν τις κατατακτήριες που θα διεξαχθούν υπό το φως των προβολέων, το ίδιο βράδυ. Οι αναβάτες θα στηθούν στη σχάρα της εκκίνησης για τον πρώτο αγώνα των MotoGP του 2019 στις 20:00 (τοπική ώρα) την Κυριακή 10 Μαρτίου για τον αγώνα των 22 γύρων.
Piero Taramasso – Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:
«Είχαμε μία πολύ επιτυχημένη σεζόν χειμερινών δοκιμών καθώς παρουσιάσαμε νέα μείγματα γόμας που είχαμε εξελίξει για τα slick ελαστικά. Οι αναβάτες έμειναν πολύ ικανοποιημένοι κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, και έτσι τα προσθέσαμε στην γκάμα των ελαστικών του 2019. Αυτές οι γόμες, που προορίζονται περισσότερο για τις πίστες της Ευρώπης, θα είναι διαθέσιμες στο Losail, καθώς πιστεύουμε ότι είναι ιδανικές για τις συνθήκες της συγκεκριμένης πίστας. Βλέπουμε με αισιοδοξία τη νέα χρονιά καθώς υπάρχουν νέοι αναβάτες, καινούργιες μοτοσικλέτες και ομάδες που άλλαξαν κατασκευαστή. Υπάρχουν λοιπόν, νέοι παράγοντες που θα απασχολήσουν το τεχνικό μας επιτελείο. Είμαστε έτοιμοι να επανέλθουμε στην σκηνή των αγώνων και να ανταποκριθούμε στις νέες προκλήσεις. Η πίστα του Losail, παρόλο που αποτελεί μία πολύ ξεχωριστή πίστα με ιδιαίτερες απαιτήσεις, έχει αποδειχτεί πολύ καλή για τη Michelin από τότε που επέστρεψε στα MotoGP. Ωστόσο, έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα, για να βελτιώνουμε τις επιδόσεις και αυτή τη χρονιά και στοχεύουμε να το κάνουμε αυτό σε κάθε πίστα».
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.