Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP: Ο V4 κινητήρας της Yamaha «ακούγεται» ήδη στην πίστα

Ετοιμάζουν το επόμενο βήμα οι Ιάπωνες στο MotoGP


13.06.2025

Η Yamaha έκανε το μεγάλο βήμα. Ο πολυαναμενόμενος κινητήρας V4 δοκιμάζεται επίσημα στην πίστα της Βαρκελώνης, με στόχο να επαναφέρει τον κατασκευαστή στην κορυφή του MotoGP


Μετά από μήνες εικασιών και ανεπίσημων πληροφοριών, η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε την ύπαρξη και τη δοκιμή του νέου της κινητήρα, συνοδεύοντας την ανακοίνωση με ένα ηχητικό απόσπασμα που επιβεβαιώνει την αγωνιστική του «φωνή».

Για χρόνια, η Yamaha ήταν ο μόνος κατασκευαστής στο MotoGP που παρέμενε πιστός στη διάταξη τετρακύλινδρου σε σειρά. Μετά την αποχώρηση της Suzuki, η Yamaha παρέμεινε ο μοναδικός εκπρόσωπος αυτής της αρχιτεκτονικής, παρά τα σαφή πλεονεκτήματα που προσφέρει ο V4 σε επίπεδο επιτάχυνσης και συμπεριφοράς εξόδου από τις στροφές.

Ο V4, με διάταξη κυλίνδρων σε σχήμα V – συνήθως 90 μοιρών – προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ επιτρέπει πιο συμπαγή και ευέλικτα πλαίσια. Αντιθέτως, ο τετρακύλινδρος σε σειρά υπερέχει σε τελική ταχύτητα και σταθερότητα λόγω της πιο απλωμένης γεωμετρίας του.

Το project του V4 κινητήρα για τη Yamaha ξεκίνησε επίσημα το φθινόπωρο του 2024, όταν ο τότε γενικός διευθυντής της Yamaha Motor Racing, Lin Jarvis, παραδέχτηκε ότι η ομάδα εργαζόταν εντατικά πάνω στη νέα μονάδα ισχύος.

Ακολούθησαν φήμες για δοκιμές του Augusto Fernández στη Βαλένθια, αλλά χωρίς επίσημη επιβεβαίωση.

Πλέον, η Yamaha επιβεβαιώνει με κάθε επισημότητα την ύπαρξη και λειτουργία του κινητήρα, πραγματοποιώντας δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης με τους Fernandez και Dovizioso. Το tweet με τον ήχο του κινητήρα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την ομάδα, προσέφερε ένα μικρό αλλά ηχηρό δείγμα του τι έρχεται.

Ηχητική ανάλυση μέσω τεχνητής νοημοσύνης, μάλιστα, επιβεβαιώνει ότι πρόκειται πράγματι για V4, ενισχύοντας την εγκυρότητα της πληροφορίας.

Η Yamaha εστιάζει στην ανάπτυξη του V4 με το βλέμμα στο μέλλον. Παρότι οι παρόντες κανονισμοί ισχύουν έως και το 2026, το 2027 θα φέρει νέους περιορισμούς στον κυβισμό και τις τεχνικές προδιαγραφές των κινητήρων στο MotoGP. Επομένως, κάθε εξέλιξη που γίνεται τώρα έχει στόχο τη μέγιστη δυνατή απόδοση μέσα σε ένα περιορισμένο χρονικό παράθυρο.

Η προσπάθεια αυτή υποδηλώνει σαφώς τη δέσμευση της Yamaha να επανέλθει σε ρόλο πρωταγωνιστή στο MotoGP. Με τον V4 κινητήρα να έχει ήδη πατήσει άσφαλτο και τους αναβάτες να μεταφέρουν τα πρώτα δεδομένα, μένει να φανεί αν αυτή η τεχνολογική στροφή μπορεί να δώσει στην Yamaha την ώθηση που χρειάζεται για να ανταγωνιστεί στα ίσια Ducati, KTM και Aprilia.

Το μόνο σίγουρο είναι πως το μέλλον «βρυχάται» και έχει ήχο V4.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


  Στη μικρότερη και απαιτητική πίστα του πρωταθλήματος, το Sachsenring, που φημίζεται για την καταστροφή ελαστικών και έχει χαρακτηριστεί επικίνδυνη από αρκετούς αναβάτες, ο Marc Marquez έδειξε για ακόμη μία φορά ότι είναι κυρίαρχος τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, πανηγυρίζοντας μια εντυπωσιακή νίκη
H γκάμα MICHELIN Power Slick είναι σχεδιασμένη για ασυνήθιστες πίστες
Το Γερμανικό GP του 2025 είναι μια από τις πιο πολυαναμενόμενες στιγμές της σεζόν του MotoGP. Ο Marc Marquez, ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής της φετινής χρονιάς, φτάνει στο Sachsenring, μια από τις αγαπημένες του πίστες
Μετά από μια περίοδο γεμάτη απογοητεύσεις, ατυχίες και... φυσιοθεραπείες, ο Ισπανός αναβάτης επέστρεψε δυναμικά στη σέλα της Aprilia RS-GP25, ολοκληρώνοντας 64 γύρους στην πίστα του Misano

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.