MotoGP Mandalika 2024: Ο απολογισμός της Michelin
Ελαστικά MICHELIN Power Slick: Nέα ρεκόρ και μεγάλη σταθερότητα σε δύσκολες συνθήκες
01.10.2024
Ο αγώνας Pertamina Grand Prix 2024 της Ινδονησίας εγκαινίασε το σκέλος Ασίας και Ωκεανίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM MotoGP™, ενόψει του μεγάλου τελικού στη Βαλένθια, που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Νοεμβρίου
• Ένα ηλιόλουστο και υγρό Σαββατοκύριακο στην πίστα Mandalika, με θερμοκρασίες αέρα 33°C και 55°C στην πίστα.
• Τα ειδικά ελαστικά που είχε διαθέσιμα η Michelin επέτρεψαν στους αναβάτες να σημειώσουν πολλά νέα ρεκόρ παρά τις δύσκολες συνθήκες.
• Μικρότερη διάρκεια αγώνα χάρη στις σταθερές επιδόσεις των ελαστικών MICHELIN Power Slick.
Ο αγώνας Pertamina Grand Prix 2024 της Ινδονησίας εγκαινίασε το σκέλος Ασίας και Ωκεανίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM MotoGP™, ενόψει του μεγάλου τελικού στη Βαλένθια, που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Νοεμβρίου. Δύο έντονοι μήνες κατά τους οποίους η Michelin θα υποστηρίξει τους αναβάτες σε απαιτητικές πίστες. Η πίστα Mandalika στην Ινδονησία είναι μια από αυτές τις πίστες, τόσο ως προς το προφίλ της όσο και ως προς τις ζεστές και υγρές καιρικές συνθήκες που επικρατούν αυτήν την εποχή του χρόνου.
Αυτή η πίστα που λειτούργησε το 2021 και περιλαμβάνεται στο ημερολόγιο αγώνων MotoGP από το 2022, βρίσκεται στο νησί Lombok, στα νότια του ινδονησιακού αρχιπελάγους. Η πίστα έχει μήκος 4.3 χιλιομέτρων και διαθέτει έξι αριστερές και έντεκα δεξιές στροφές. Επίσης, χαρακτηρίζεται από μια μικρή ευθεία 723 μέτρων, στην οποία οι μοτοσυκλέτες φτάνουν τακτικά τα 320 χλμ./ώρα.H διάταξη της πίστας που επιτρεπει υψηλό ρυθμό παράγει πολλή θερμότητα και ασκεί μεγάλη πίεση, τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω ελαστικά, ενώ ο πολύ ζεστός καιρός αυξάνει την πίεση στα ελαστικά.
Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης πίστας, η Michelin σχεδίασε ειδικά ελαστικά που είναι λιγότερο ευαίσθητα στην έντονη θερμότητα. Το σκληρό μείγμα γόμας του μπροστινού ελαστικού είναι πιο ενισχυμένο όπως και το πίσω μαλακό και μεσαί μείγμα γόμας.
«Έχουμε προσαρμόσει την γκάμα των ελαστικών για την πίστα Mandalika, προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες των αναβατών σε αυτήν την απαιτητική πίστα. Η εμπειρία που αποκτήσαμε τις δύο προηγούμενες σεζόν μας επέτρεψε να στοχεύσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ελαστικών, τόσο ως προς τη δομή όσο και τα επιλεγμένα μείγματα γόμας», δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. «Τα ελαστικά παρείχαν πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης όλο το Σαββατοκύριακο, αν και αρχικά η αλλαγή στην ακαμψία εξέπληξε ορισμένους αναβάτες. Τα πίσω ελαστικά έπρεπε να ζεσταθούν πλήρως για να προσφέρουν τη μέγιστη πρόσφυσή τους και οι αναβάτες που κατάλαβαν πώς λειτουργούσε αυτό αξιοποίησαν στο έπακρο την κατανομή τους. Κατά τη διάρκεια του Practice , επτά αναβάτες ήταν ταχύτεροι από το ρεκόρ πίστας όλων των εποχών που σημειώθηκε το 2023 και ο Jorge Martin πήρε την pole position στο Q2, μειώνοντας το ρεκόρ σχεδόν κατά ένα δευτερόλεπτο στη διαδικασία! Ο συνδυασμός εμπρός σκληρού και πίσω μαλακού μείγματος γόμας προτιμήθηκε από τους αναβάτες για τον αγώνα Tissot Sprint, ενώ για το Grand Prix επέλεξαν κυρίως εμπρός σκληρό σε συνδυασμό με ένα πίσω μεσαίο μείγμα γόμας. Τέλος, θα ήθελα να τονίσω την απουσία μείωσης ρυθμού, τόσο στον αγώνα Sprint όσο και κατά τη διάρκεια του Grand Prix».
Η Ducati Lenovo Team τερμάτισε ένα-δύο στον αγώνα Tissot Sprint το Σάββατο, με τον Francesco Bagnaia να παίρνει την καρό σημαία μπροστά από τον Enea Bastianini. Ο Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP) ολοκλήρωσε το βάθρο μετά από 13 γύρους ενός πολύ γρήγορου αγώνα.
Τον αγώνα Pertamina Grand Prix 2024 της Ινδονησίας κέρδισε ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing), ο οποίος πήρε προβάδισμα από την αρχή. Ο Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) τερματίσε στη δεύτερη θέση, ενώ ο Francesco Bagnaia στην τρίτη θέση.
Νεά ρκόρ για το 2024
Το ρεκόρ πιστας όλων των εποχών, που σημείωσε ο Luca Marini (Pertamina Enduro V46 Racing) πέρυσι σταματώντας το ρολόι στο 1:29.978, τώρα μειώθηκε στο 1:29.088, χάρη στην απόδοση του Jorge Martin στο Q2.
Ο Enea Bastianini (ομάδα της Ducati Lenovo) βελτίωσε το δικό του ταχύτερο χρόνο γύρου στον αγώνα από 1'30,906 σε 1'30,539.
Ο χρόνος ρεκόρ στον αγώνας Tissot Sprint μειώθηκε από 19'49.711 στα 19'41,354. Επομένως, ο Francesco Bagnaia μείωσε τη διάρκεια κατά 8 δευτερόλεπτα, λόγω της οδήγησης 0,6 δευτερολέπτων ανά γύρο κατά μέσο όρο ταχύτερα από πέρυσι. Η διάρκεια του αγώνα του Grand Prix μειώθηκε από 41’20.293 σε 41’04.389, 16 δευτερόλεπτα λιγότερα από το 2023. Αυτό το ρεκόρ επιβεβαιώνει και πάλι μια βελτίωση στις επιδόσεις κατά 0,6 δευτερόλεπτα ανά γύρο κατά μέσο όρο σε σύγκριση με πέρυσι. Αυτή είναι μια σημαντική βελτίωση όταν αναλύουμε τα γυρολόγια, τα οποία παρέμειναν σταθεροί από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα.
Σημειώστε ότι ο Enea Bastianini σημείωσε 318.5 χλμ./ώρα και έτσι σημείωσε το νέο ρεκόρ ταχύτητας για την πίστα.
Ο επόμενος αγώνας του MotoGP είναι το Motul Grand Prix της Ιαπωνίας, που θα διεξαχθεί στο Twin Ring Motegi, από τις 4 έως τις 6 Οκτωβρίου.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.