22.05.2023
Ο Nicky Hayden, ένας από τους πιο συμπαθής και καλύτερους αναβάτες έφυγε από την ζωή στις 22 Μαϊου 2017 υποκύπτοντας στα πολλαπλά τραύματα που είχε υποστεί μετά από τροχαίο ατύχημα κάνοντας προπόνηση με ποδήλατο στην Ιταλία
Ήταν ο τελευταίος Αμερικάνος αναβάτης που κατέκτησε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στα MotoGP. Ο Nicky Hayden το 2006 ανέβηκε στην κορυφή και ενέπνευσε πολλούς νεότερους. Ήταν ο πρώτος που αμφισβήτησε την κυριαρχία του Valentino Rossi στα MotoGP. Όπου και αν αγωνίστηκε ξεχώρισε. Ήταν ένας Πρωταθλητής τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Το «Kentucky Kid» ξεκίνησε από αγώνες dirt track στην πατρίδα του και έβαλε το όνομα του δίπλα σε μεγάλο αριθμό επιτευγμάτων τόσο εντός όσο και εκτός πιστών. Ήταν πάντα ευγενικός, φιλικός και πρόσεχε πολύ την εμφάνιση του. Εκτός από την αφοσίωση του στους αγώνες ήταν δεμένος και την οικογένειά του.
Αφού άφησε τις πίστες dirt track, «πέρασε» στους αγώνες ταχύτητας και το 1999 ανακηρύχτηκε Πρωταθλητής στην κατηγορία Supersport στο Αμερικάνικο Πρωτάθλημα (AMA Supersport). To 2002 επαναλαμβάνει τον θρίαμβο και στο AMA Superbike και γίνεται ο νεότερος ηλικιακά αναβάτης που κατακτά κάτι τέτοιο. Το 2003 θα συνεχίσει την καριέρα του στα MotoGP. Την πρώτη του χρονιά θα ανέβει δύο φορές στο βάθρο (Motegi-Phillip Island) και το 2004 συνεχίζει με περισσότερες. Το 2005 στην πίστα της Laguna Seca, μπροστά στους συμπατριώτες του παίρνει την pole position και την πρώτη του νίκη. Την επόμενη χρονιά ανακηρύσσεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής όντας αναβάτης της Honda επικρατώντας του Valentino Rossi και εξασφαλίζοντας τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα στην Valencia.
Από τo 2009 έως το 2013 αγωνίστηκε με την εργοστασιακά ομάδα Ducati και την διετία 2014-2015 με την «δορυφορική» ομάδα της Honda Aspar. Την τελευταία του χρονιά στα MotoGP τιμήθηκε με την ένταξη του στο Hall of Fame στον τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος στη Valencia.
Επόμενη πρόκληση ήταν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK. Στην πρώτη του χρονιά ως μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Honda ανέβηκε στο βάθρο και κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην πίστα της Sepang, μπαίνοντας στο ολιγομελές club αναβατών που έχουν ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σε MotoGP και WorldSBK. To 2016 επίσης έγινε και ο πρώτος MotoGP Legend που επέστρεψε στα Grand Prix αντικαθιστώντας τον τραυματία Dani Pedrosa στην ομάδα της Repsol Honda στους αγώνες της Aragon και του Phillip Island.
Στην Imola στις 14 Μαΐου 2017 τον είδαμε για τελευταία φορά σε δράση. Όπως πάντα προσπαθούσε για το καλύτερο. Δούλευε πολύ και ήταν εξ ολοκλήρου δοσμένος στους αγώνες μοτοσυκλέτας.
Με το ήθος του, την αγωνιστική συμπεριφορά και τα επιτεύγματά του θα μείνει για πάντα στις καρδιές όλων.
Καριέρα στα Μοτοgp
Πρώτη συμμετοχή Grand Prix | 2003 - Ιαπωνία | |
Πρώτη pole position | 2005 - USA | |
Πρώτος ταχύτερος γύρος σε αγώνα | 2005 – Μαλαισία | |
Πρώτο βάθρο | 2003 - Ιαπωνία | |
Πρώτη νίκη Grand Prix | 2005 - USA | |
Νίκες Grand Prix | 3 | |
2η θέση | 6 | |
3η θέση | 19 | |
Θέσεις στο βάθρο | 28 | |
Pole positions | 5 | |
Ταχύτεροι γύροι σε αγώνα | 7 | |
Παγκόσμια Πρωταθλήματα | 1 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.