Νεα Μοντελα

DOT Motorcycles: Η επιστροφή μιας ιστορικής βιοτεχνίας

Μετά από 44 χρόνια


10.12.2021

Tις Dot Motorcycles από το βροχερό Bolton μάλλον δεν τις έχετε ξανα-ακούσει, πράγμα απολύτως φυσιολογικό αφού σταμάτησε τη (μικρή) παραγωγή της τέλη της δεκαετίας του 1970, όταν η επέλαση των Ιαπώνων σάρωσε πολλές μικρές (αλλά και μεγάλες) βρετανικές βιοτεχνίες μοτοσυκλέτας

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος

Και όμως, η Dot ιδρύθηκε το 1903 και το 1908 έτρεξε και κέρδισε στο Isle of Man TT και μάλιστα με αναβάτη τον ιδρυτή, σχεδιαστή, κατασκευαστή και CEO της εταιρείας, Harry Reed, ενώ η σύζυγος του πιστεύεται ότι ήταν η μοναδική γυναίκα που μπορούσε-και τολμούσε, να οδηγάει μοτοσυκλέτες στην ευρύτερη περιοχή του Μάντσεστερ της δεκαετίας του 1910.

Τις επόμενες δεκαετίες και κυρίως μετά τη λήξη του Β’ΠΠ, οι Dot Motorcycles παρήγαγαν trial και εντούρο μονοκύλινδρα, μέχρι (όπως προείπαμε) να βάλει λουκέτο το 1978 ύστερα από αρκετά δύσκολα χρόνια.

Τα τελευταία χρόνια, μια μικρή ομάδα (περισσότερο εραστών της μοτοσυκλέτας παρά επενδυτών) ένωσε τις δυνάμεις της και αποφάσισε να λανσάρει και πάλι αυτό το ιστορικό (αν και όχι τόσο γνωστό) όνομα, ενώ για αναβάτη εξέλιξης φώναξαν τον «οδηγάω ακόμα και καροτσάκι του σούπερ μάρκετ αρκεί να έχει μοτέρ», γνωστό και μη εξαιρετέο κύριο Guy Martin.

DOT Motorcycles 2

Και κάπως έτσι λοιπόν φτάνουμε στο σήμερα, όπου η βρετανική βιοτεχνία παρουσιάζει δύο ρετρό μοντέλα (στο Σαλόνι του Μπέρμινγκχαμ) τα οποία κινούνται με δικύλινδρο κινητήρα 650cc της Kawasaki-ένα café racer/endurance και ένα scrambler.

Και οι δύο μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν τον υγρόψυκτο, Euro5 κινητήρα του Z650, αποδίδοντας λίγο κάτω από 70hp στις 8000rpm, το πλαίσιο είναι χωροδικτύωμα, το ρεερβουάρ χωράει 10 λίτρα ενώ το βάρος χωρίς υγρά είναι στα 169kg.

DOT Motorcycles 3

Τα φρένα είναι διπλά δισκόφρενα 300mm με τετραπίστονες της Brembo και το ABS έρχεται από τη Bosch, ενώ οι αναρτήσεις είναι της Showa, με ρυθμιζόμενο πιρούνι 40mm μπροστά.

Όπως θα περίμενε κανείς, με τόσο μικρή παραγωγή στην Αγγλία και χειροποίητο πλαίσιο, οι τιμές είναι ολίγον τσουχτερές, με το scrambler να ξεκινάει από τις 22.000 euro και το cafe racer από τις 25.000euro.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μπορεί η σχεδίαση να παραμένει ίδια με αυτήν του DS525X αλλά το DS625X έρχεται με μεγαλύτερη ισχύ και κυβισμό
Μια κοινή εκστρατεία ξεκινά από τα Υπουργεία Υγείας και Ανάπτυξης σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής
Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη ως παραδοσιακός προμηθευτής του δημόσιου τομέα, συμβάλει στη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου
Δεν το έχουμε κρύψει πως είναι από τις αγαπημένες μας μοτοσυκλέτες. Μία από αυτές που θέλαμε να έχουμε στο γκαράζ μας. Τώρα οι Βρετανοί μας έκαναν να την θέλουμε περισσότερο

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.