23.02.2021
Το πρώτο adventure της αμερικάνικης εταιρείας παρουσιάστηκε και φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία
Από το 2018 που το παρουσίασε ως πρωτότυπο έχει ξεσηκώσει πλήθος συζητήσεων βασικά για την εμφάνισή του, όμως τελικά το Pan America θα μείνει στην ιστορία για πολλά περισσότερα.
H μοτοσυκλέτα της εταιρείας του Milwaukee φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία και θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Την βασική και την special. Πάμε να τα δούμε όλα λεπτομερώς.
Ξεκινάμε από τον κινητήρα. Ο Revolution Max, όπως τον ονομάζει η H-D, είναι 1.252 κ.εκ. δικύλινδρος σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών και αποτελεί ενεργό μέρος του πλαισίου. Διαθέτει σύστημα μεταβλητου χρονισμού βαλβίδων, δύο εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, που ρυθμίζονται υδραυλικά. Το διάστημα συντήρησης είναι κάθε 8.000 χλμ. Η ισχύς του είναι 150 hp στις 9.000 σ.α.λ. και η ροπή τους 12,9 kgm στις 6.750 σ.α.λ.
Το χαλύβδινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, αποτελείται από τρία μέρη που εδράζουν πάνω στον κινητήρα. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο. Η γωνία κάστερ είναι 25 μοίρες, το ίχνος 157 χλστ. και το μεταξόνιο 1.580 χλστ. Οι τροχοί είναι διαστάσεων 19 ινστών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Στην βασική έκδοση θα διαθέτει χυτούς αλουμινένιους τροχούς και η special με ακτινωτούς. Οι τελευταίοι θα μπορούν να τοποθετηθούν και στην βασική έκδοση. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Michelin Scorcher Adventure, που σχεδιάστηκαν ειδικά για την Pan America. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 21,2 λίτρων και η Harley-Davidson ισχυρίζεται πως η κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και η αυτονομία φτάνει τα 530 χλμ. Το βάρος της βασική έκδοσης είναι 242 κιλά και της Special 253,5 κιλά με όλα τα υγρά.
Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Showa και αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο 47 χλστ. και διαδρομή 191 χλστ και μονό αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού με την ίδια διαδρομή, που είναι πλήρως ρυθμιζόμενα. Στην έκδοση Special συναντάμε για πρώτη φορά τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις αυτορυθμιζόμενου ύψους, που διαθέτουν δύο λειτουργίες, αυτόματα και manual. Το λογισμικό έχει εξελιχθεί από την Harley-Davidson.Τα «πρόγραμματα» λειτουργίας είναι πέντε (comfort, balanced, sport, off road soft και off road firm).Στην αυτόματα η μοτοσυκλέτα χαμηλώνει αυτόματα όταν είναι σταματημένη και σηκώνεται όταν αρχίζει να κινείται. Η διαφορά του ύψους είναι 17 χλστ.
Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη σε δύο ύψη και η ζελατίνα μπορεί να ρυθμιστεί σε 4 θέσεις χωρίς εργαλεία.
Τα φρένα είναι της Brembo. Το σετ αποτελείται από τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες συνδυασμένες με δίσκους 320 χλστ. μπροστά και δίσκο διαμέτρου 280 χλστ. πίσω με μονοέμβολη δαγκάνα.
Το όργανα αποτελούνται από οθόνη αφής TFT 6,8 ιντσών. Μπορούν να συνδεθούν μέσω Bluetooth, με smart phone με λειτουργικά συστήματα iOS και Android. Με την εφαρμογή της Harley-Davidson ο αναβάτης μπορεί να ελέγχει τις κλίσεις, να ακούει την μουσική της επιλογής του και να πλοηγείται.
Όπως αναμενόταν το Pan America είναι «προικισμένο» με ηλεκτρονικά τελευταίας τεχνολογίας. Cornering ABS και Traction Control, Cornering Engine Brake προς αποφυγή μπλοκαρίσματος του πίσω τροχού υπό κλίση σε περίπτωση κατεβάσματος σχέσης, Hill Hold Control και Cruise Control.
Τα προγράμματα οδήγησης είναι πέντε (Road, Sport, Rain, Off Road, Off Road Plus) που προσαρμόζουν αυτόματα τη χαρτογράφηση, το φρένο κινητήρα, το Cornering ABS και το Traction Control.
Τα φωτιστικά σώματα είναι Led και ο «περίεργος» προβολέας έχει το όνομα Advanced Daymaker. Στην έκδοση Special τρεις μικροί προβολείς ανάβουν ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας και φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής.
Επιπλέον ο κάτοχος της Special έχει στην διάθεσή του:
- Ημι-ενεργητικές, αυτορυθμιζόμενες αναρτήσεις της Showa
- Σύστημα ελέγχους πίεσης ελαστικών Tire Pressure Monitoring System (TPMS)
- Κεντρικό σταντ
- Ρυθμιζόμενο λεβιέ φρένου
- Θερμαινόμενα γκριπ
- Σταμπιλιζατέρ τιμνονιού
- Τροχοί με ακτίνες
- Προστατευτική ποδιά κινητήρα από αλουμίνιο
- Προστατευτικά κάγκελα
- Διαφορετικά γραφικά
- Χρώματα: Μαύρο, γκρι, πορτοκαλί-λευκό, πράσινο.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.