EICMA 2019 – BMW F 900 XR: Δυναμικά στην μεσαία κατηγορία
To αντίπαλο δέος του Tracer 900
05.11.2019
Οι Γερμανοί επεκτείνουν την γκάμα τους στην μεσαία κατηγορία, παρουσιάζοντας ένα δικύλινδρο XR με κινητήρα 895 κ.εκ. και 105 ίππων
Το “μικρό” XR μοιάζει στο “μεγάλο” και μπορεί να ταξιδέψει με δύο άτομα και αποσκευές, αλλά μπορεί να “χωθεί” ανάμεσα στα αυτοκίνητα για να μην αργήσετε στο ραντεβού.
Η BMW κάνει χρήση της πλατφόρμας των 853 κ.εκ. που κινεί το F 850 GS και την βελτιώνει από πλευράς ισχύος και ροπής. Το αποτέλεσμα είναι ένας μεγαλύτερος σε κυβικά κινητήρας με 895 κ.εκ. με περισσότερη ισχύ και ροπή. Οι μηχανικοί της BMW επικεντρώθηκαν στον κινητήρα ο οποίος έχει ισχύ 105 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 9,4 kgm ροπής με καλύτερη καμπύλη σε όλο το φάσμα των στροφών.
Ο νέος κινητήρας είναι εξοπλισμένος με το σύστημα MSR, το οποίο συνεργάζεται με τον συμπλέκτη ολίσθησης και αποτρέπει τα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσματα σχέσεων. Για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση σε όλες τις συνθήκες ο αναβάτης έχει στην διάθεσή του δύο προγράμματα οδήγησης, Rain και Road, τα οποία επεμβαίνουν στην λειτουργία του κινητήρα στο ABS και το ASC. Στον βασικό εξοπλισμό πέραν του ABS περιλαμβάνεται και traction contol (ASC) που μπορεί να απενεργοποιηθεί. Προεραιτικά η BMW προσφέρει τα πακέτα εξοπλισμού Dynamic και Dynamic Pro.
Στo F 900 XR χρησιμοποιείται ένα νέο χαλύβδινο πλαίσιο που έχει τον κινητήρα ενεργό μέρος του. Το υποπλαίσιο είναι και αυτό νέας σχεδίασης και σκόπιμα μικρό για να τονιστεί ο σπορ χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας. Το πλαστικό ρεζερβουάς χωρητικότητας 15,5 λίτρων είναι 60% ελαφρύτερο από ένα αλουμινένιο και για αυτό το λόγο προτιμήθηκε.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ (διαδρομή 170 χλστ.) και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με διαδρομή 172 χλστ. που συνδυάζεται με αλουμινένιο ψαλίδι. Προεραιτικά μπορεί να επιλέγουν ημιενεργητικές αναρτήσεις (Dynamic ESA).
Τα φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 320 χλστ. μπροστά, με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων και ένας ακόμη πίσω διαμέτρου 265 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το F 900 XR είναι εξοπλισμένο με BMW Motorrad SBS και δυναμικό φως πέδησης, που αναβοσβήνει σε φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 219 κιλά.
Το F 900 XR έχει σχεδιαστεί για ταξίδια, προσφέροντας άνετη θέση οδήγησης. Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 825 χλστ. πάνω από το έδαφος. Ο ανεμοθώρακας έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τον αναβάτη, ενώ στον κατάλογο με τον after market εξοπλισμό περιλαμβάνεται και ψηλότερος.
Οι δύο προβολείς είναι full LED και διαθέτουν DRL. Στο πακέτο Dunamic Pro οι προβολείς στρέφονται ανάλογα με την πορεία της μοτοσυκλέτας και επιπλέον ανάβουν επιπρόσθετες λυχνίες για ακόμη καλύτερη ορατότητας. Τα φλας ενεργοποιούνται αυτόματα με πάνω από 10 μοίρες κλίση και με περισσότερα από 10 χ.α.ω.
Τα όργανα αποτελούνται από TFT οθόνη 6,5 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας. Η γραφική διάταξη βασίζεται σε αυτή του S 1000 RR. Οι λειτουργίες ελέγχονται από την ροδέλα στο αριστερό γκριπ. Με τις προεραιτικές λειτουργίες “Riding Modes Pro” εμφανίζονται επιπλέον πληροφορίες όπως η γωνία κλίσης, η ισχύς πέδησης και χρονόμετρο.
Χάρη στην συνδεσιμότητα είναι η επίσης δυνατή η πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων, η ακρόαση μουσική και η πλοήγηση. Προεραιτικά μπορείτε να εγκαταστήσετε το κουμπί κλήσης έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα λειτουργεί ανιχνεύοντας ένα ατύχημα και μεταδίδοντας δεδομένα σχετικά με τη θέση του οχήματος. Το eCall απαιτεί σύνδεση μέσω ενσωματωμένης κάρτας SIM. Επιπλέον μπορεί να επιλεγεί και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί.
Τα χρώματα που θα είναι διαθέσιμο είναι το κόκκινο με γκρι, το κίτρινο με γκρι και το ασημί με γκρι.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.