08.11.2018
Μία από τις πιο «ποθητές» μοτοσυκλέτες στην χώρα μας, πέρνα στη νέα «shift cam» εποχή και παρουσιάζεται βελτιωμένη σε όλους τους τομείς
Σύμβολο κοινωνικού status, «μηχάνημα» περιπέτειας» και υπερ-ταξιδευτής. Το νέο R1250GS Adventure δεν αποποιείται κανέναν από τους παραπάνω χαρακτηρισμούς, αλλά αντιθέτως φροντίζει να τους διατηρεί με τον τρόπο που γνωρίζουν καλά στην BMW.
Η νέα R1250GS Adventure, όπως υπαγορεύει η παράδοση, έχει πολλά χαρακτηριστικά προσανατολισμένα στην κίνηση off road, ενώ σχεδιαστικά έχει την «περιπετειώδη» εμφάνιση που αναζητούν οι αναβάτες.
Το ρύγχος είναι πλέον μεγαλύτερο και η εισαγωγή του αέρα που βρίσκεται κάτω από τον προβολέα, ευρύτερη σε σχέση με την βασική έκδοση. Το ρεζερβουάρ 30 λίτρων, διαθέτει μικρούς αεραγωγούς στο επάνω μέρος. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα είναι επίσης μεγαλύτερη, για καλύτερη προστασία, ενώ στα πλαϊνά της υπάρχουν δύο ακόμη μαύρα πλαστικά φιλέτα που διώχνουν τον αέρα μακριά. Για ακόμη μεγαλύτερη προστασία υπάρχουν χούφτες, ενώ η off road δυνατότητες μεγαλώνουν από την νέα επίπεδη σέλα, που εξασφαλίζει ελευθερία κινήσεων στον αναβάτη κατά την κίνηση «εκτός δρόμου». Υπάρχουν προστατευτικά κάγκελα που δημιουργούν έναν κλωβό ασφαλείας γύρω από το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, ενώ στο πίσω μέρος μια σχάρα είναι έτοιμη να υποδεχθεί πολλά πράγματα.
Είναι εξοπλισμένο με τον boxer τελευταίας τεχνολογίας που είδαμε και στο νέο R1250GS. Από τα 1.254 κ.εκ. που πλέον διαθέτει το σήμα κατατεθέν της γερμανικής εταιρείας, παράγονται πλέον 136 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ. (+11 ίπποι από το 1200) και σχεδόν 14,6 κιλά ροπής στις 6.250 σ.α.λ., από τα οποία τα 10kgm υπάρχουν διαθέσιμα μεταξύ 2.000 και 2.850 σ.α.λ. Ο νέος κινητήρας διαθέτει αντικραδασμικό άξονα, ενώ το σύστημα εξάτμισης σχεδιάστηκε από την αρχή και αποτελεί έναν ακόμη λόγο για την αύξηση της ιπποδύναμης και την μείωση των ρύπων που εκπέμπει το Adventure.
Στις αναρτήσεις συναντάμε το σύστημα Telelever μπροστά με διαδρομή 210mm. Πίσω το μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι με σύστημα Paralever και διαδρομή 220mm φιλοξενεί την τελική μετάδοση που επιτυγχάνεται με άξονα.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκου 305mm με τετράμβολες δαγκάνες μπροστά και ένας ακόμη 276mm με διέμβολη δαγκάνα πίσω. Οι ζάντες διαθέτουν ακτίνες και έχουν διάσταση 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Το ύψος σέλας είναι ρυθμιζόμενος στα 890mm ή 910mm, το οποίο μπορεί να γίνει και 820mm – 910mm.
Μπροστά στα μάτια του αναβάτη υπάρχει μια οθόνη 6,5 ιντσών που παρέχεται στάνταρ με το πακέτο Connectivity. Ο προβολέας είναι LED, ενώ τα φώτα ημέρας (DRL) είναι προεραιτικά. Το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και σταθερότητας, Hill Start Control για ασφαλής εκκινήσεις σε ανηφορικά εδάφη και φυσικά ABS.
Τα προγράμματα οδήγησης είναι δύο στον στάνταρ εξοπλισμό. Το Road και το Rain. Αν θέλετε να «ανέβετε» επίπεδο η BMW προσφέρει το “Riding Mode Pro” που παρέχει τους χάρτες Dynamic και Dynamic Pro, ενώ μόνο στην έκδοση Adventure συναντάμε τους mode Enduro και Enduro Pro, με το τελευταίο να είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη. Τα πάντα συνδέονται με το Dynamic Traction Control (DTC) και τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις (ESA) νέας γενιάς. Προεραιτικά επίσης προσφέρεται το Cornering ABS Pro και το Dynamic Brake Control (DBC). Στη λίστα επιλογών υπάρχει επίσης το “Emergency Call”, που με ένα κουμπί στο τιμόνι μπορείτε να καλέσετε βοήθεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η BMW R1250GS Adventure προσφέρεται στο χρώμα Ice Gray, ενώ υπάρχουν και δύο ακόμη εκδόσεις HP και Exclusive.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.