Yamaha MT-09 PHEV: Η εποχή των υβριδικών μοτοσυκλετών μόλις άρχισε (Video)
Tο δεύτερο υβριδικό μοντέλο της Yamaha
23.04.2025
Η Yamaha κάνει το δικό της υβριδικό άλμα, αποκαλύπτοντας το MT-09 PHEV, μια plug-in hybrid μοτοσυκλέτα που έρχεται να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία της Kawasaki στην κατηγορία
Μετά τα Z7 και Ninja 7 Hybrid, η αγορά ετοιμάζεται να υποδεχθεί τον νέο παίκτη σε έναν χώρο που έως πρόσφατα έμοιαζε αχαρτογράφητος για τους δύο τροχούς.
Ενώ στα αυτοκίνητα η υβριδική τεχνολογία αποτελεί καθιερωμένη λύση για εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση ρύπων, η εφαρμογή της στις μοτοσυκλέτες έχει καθυστερήσει λόγω τεχνικών περιορισμών – όπως ο περιορισμένος χώρος, το επιπλέον βάρος, η πολυπλοκότητα και το κόστος.
Παρόλα αυτά, η Yamaha δείχνει αποφασισμένη να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, με ένα project που εστιάζει όχι μόνο στην οικολογία, αλλά και στη διασκέδαση του αναβάτη.
Το MT-09 Plug-in Hybrid Electric Vehicle συνδυάζει τον γνωστό, εξαιρετικό τρικύλινδρο κινητήρα της Yamaha με έναν ηλεκτροκινητήρα, για τον οποίο δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί τεχνικές λεπτομέρειες. Οι μπαταρίες, μικρής προφανώς χωρητικότητας, είναι τοποθετημένες κάτω από τη σέλα.
Το σύστημα κίνησης επιτρέπει λειτουργία είτε με τον θερμικό κινητήρα, είτε αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, είτε με συνδυασμό των δύο, με αυτόματη εναλλαγή ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αν και το πρωτότυπο φέρει συμπλέκτη και πεντάλ ταχυτήτων, είναι πιθανό το τελικό μοντέλο να υιοθετήσει το αυτόματο κιβώτιο Y-AMT, που γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα της Yamaha.
Η Yamaha δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ημερομηνία παρουσίασης για το MT-09 PHEV. Ωστόσο, με την Kawasaki να ανοίγει το δρόμο και να αποδεικνύει στην πράξη τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η εταιρεία των «τριών διαπασών» δεν θα αργήσει να προσφέρει υβριδικές επιλογές στους μοτοσυκλετιστές.
Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει και άλλα υβριδικά πρωτότυπα, όπως το σκούτερ SPHEV, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο να εφαρμόσει την τεχνολογία και σε πιο σπορ μοντέλα, ίσως με βάση τα R3, R7, R9 ή R1.
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.