Bimota DB11 VLX: Υπερτροφοδοτούμενο και μοναδικό στον κόσμο
Ζωντανεύει ξανά 13 χρόνια μετά την παρουσίασή του
08.01.2025
Χρειάστηκαν σχεδόν πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί το μοναδικό αυτό πρωτότυπο, το οποίο είχε παρουσιαστεί αρχικά ως concept στην EICMA 2012
Η απόκτηση της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας είναι από μόνο του ένα σημαντικό κατόρθωμα, αλλά η επαναφορά του σε λειτουργική κατάσταση με τα απαραίτητα εξαρτήματα και η έγκριση για χρήση στον δρόμο το καθιστούν ένα από τα πιο ζηλευτά μοντέλα για τους λάτρεις της Bimota παγκοσμίως.
Η ιστορία του Gavin, του τωρινού ιδιοκτήτη, είναι η απόλυτη ενσάρκωση του πάθους για τις μοτοσυκλέτες. Η αποφασιστικότητα και η επιμονή του, σε συνδυασμό με την υποστήριξη ειδικών, συνέβαλαν στην αναβίωση του DB11 VLX. Το project απαίτησε τεράστιες επενδύσεις τόσο σε οικονομικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο.
Η Bimota παρουσίασε επίσημα το DB11 VLX στην EICMA το 2012, μαζί με την "απλή" έκδοση DB11. Και οι δύο εκδόσεις βασίζονταν στον κινητήρα V-twin 90° του Ducati 1198 — τετράχρονος, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Στην περίπτωση του VLX, όμως, προστέθηκε υπερσυμπιεστής, αυξάνοντας την ισχύ από τους 162 ίππους στους 191 στις 9.750 σ.α.λ..
Παρά τις υποσχέσεις, το DB11 VLX παρέμεινε πρωτότυπο και το έκθεμα της EICMA εγκαταλείφθηκε σε αποθήκη, όπως λέει ο Gavin.
Το 2014, ο Gavin έμαθε για πρώτη φορά την ύπαρξη του DB11 VLX, αλλά χρειάστηκε να περιμένει έως το 2019 για να ολοκληρώσει την αγορά του. Τότε ξεκίνησε μια μακρά και επίπονη διαδικασία αποκατάστασης. «Το VLX ήταν ημιτελές… Η ελβετική διοίκηση της Bimota εκείνη την εποχή εγκατέλειψε το project του υπερσυμπιεστή μετά από σχεδόν 5.000 ώρες εργασίας», αναφέρει ο Gavin. Επίσης, οι τεχνικές προκλήσεις περιλάμβαναν προβληματική ECU της Athena, κομμένα καλώδια και τεχνολογικά παρωχημένους αισθητήρες.
Το DB11 VLX στερούνταν βασικών εξαρτημάτων, όπως πίνακα οργάνων, αμορτισέρ και συστήματος εξάτμισης. Χάρη στις προσπάθειες του Gavin, τα εξαρτήματα αυτά βρέθηκαν, ενώ η Bimota, υπό τη διοίκηση της Kawasaki, του προμήθευσε την τελευταία διαθέσιμα TFT οθόνη.
Η Track Electronics ανέλαβε την εγκατάσταση και ρύθμιση μιας νέας ECU SCS Delta 900, ενώ η BSD Performance πραγματοποίησε πλήρη ανακατασκευή του κινητήρα. Η μοτοσυκλέτα πλέον διαθέτει προηγμένα συστήματα αισθητήρων που ελέγχουν κρίσιμες παραμέτρους, όπως θερμοκρασία, πίεση και ταχύτητα αδράνειας. Μετά από χρόνια σκληρής δουλειάς, το DB11 VLX έβγαλε και άδεια κυκλοφορίας.
Η πινακίδα κυκλοφορίας του DB11 VLX αντιστοιχεί στο όνομά του, ενώ το νέο ανθρακονημάτινο φέρινγκ από τη συνεργασία της Bimota Factory και της Signature Motorcycles UK ολοκληρώνει το εντυπωσιακό σύνολο.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.