Σε ισχύ οι προδιαγραφές Euro5+ από το 2024
Οι ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούν τα δίκυκλα
09.02.2023
Η ανάγκη για δραστική μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος οδηγεί στη λήψη δραστικών μέτρων για τους ρύπους που εκπέμπουν τα θερμικά οχήματα. Μέτρα τα οποία τα προσεχή χρόνια θα γίνουν ακόμα πιο αυστηρά
Κείμενο: Μένιος Κατής
Από την 1η Ιανουαρίου του 2020 όλες οι καινούργιες μοτοσυκλέτες πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές Euro5. Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Το επόμενο θα γίνει το 2024 που θα τεθούν σε ισχύ οι ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro5+ τις οποίες θα πρέπει να ακολουθούν όλες οι καινούργιες μοτοσυκλέτες.
Προδιαγραφές που θα περιλαμβάνουν αυστηρότερους ελέγχους στο κομμάτι των διαγνωστικών ελέγχων, της αντοχής των οχημάτων, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει περαιτέρω μείωση του θορύβου που παράγουν οι εξατμίσεις.
«Η πρόσφατη μετάβαση στο Euro5 αποτελεί την αφετηρία για μια περαιτέρω νομοθετική επικαιροποίηση όπως επιβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα για τα οχήματα της κατηγορίας L (η οποία περιλαμβάνει μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες, τρίκυκλα και τετράτροχα)», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Business Unit Manager εμπορικών προϊόντων της TUV Ιταλίας, Pietro Vergani και προσθέτει: «Επιπλέον των όσων ισχύουν σήμερα θα κληθούμε να αξιολογήσουμε διάφορες νέες τεχνικές απαιτήσεις με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια».
Σύμφωνα με την ΤUV που αποτελεί τον μεγαλύτερος φορέα επιθεώρησης, πιστοποίησης και εκπαίδευσης, οι νέες απαιτήσεις έγκρισης Euro5+ θα περιλαμβάνουν τα εξής:
- Ενημέρωση επιπέδου OBD 2 (σ.σ. διάγνωση επί του οχήματος) συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης του καταλύτη και των ελάχιστων ορίων του συστήματος μέσω των δεικτών IUPR (In-Use Performance Ratio).
- Μείωση των υπό παρακολούθηση ορίων των συστημάτων OBD 1 και 2 (μετάβαση από το επίπεδο B1 στα νέα όρια επιπέδου B2).
- Υποχρεωτική παρακολούθηση του OBD κατά τη διάρκεια οδήγησης για την ένδειξη ενεργοποίησης των τρόπων λειτουργίας που συνεπάγεται τη σημαντική μείωση της ροπής του κινητήρα, διασφαλίζοντας ότι αυτή η απαίτηση ισχύει όχι μόνο για τα θερμικά οχήματα, αλλά και για ηλεκτρικά οχήματα τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της απαίτησης παρακολούθησης του OBD.
- Αφαίρεση της επιλογής μαθηματικού υπολογισμού μέσω του πίνακα συντελεστών φθοράς για συμμόρφωση με τις απαιτήσεις αντοχής του οχήματος, έτσι ώστε να εκτιμηθούν τα επίπεδα ρύπων που εκπέμπονται στο τέλος της ζωής του, οδηγώντας έτσι στην υποχρέωση μερικής ή ολικής συσσώρευσης χιλιομέτρων του οχήματος ή των συστημάτων του που θεωρούνται συναφή για τους σκοπούς των ρυπογόνων εκπομπών.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.