03.02.2023
Οι κατασκευαστές ασχολούνται και πάλι πολύ σοβαρά με τα μικρομεσαία supersport. Μια κατηγορία που δημιουργείται για να προσελκύσει νέους αναβάτες
Όπως τότε που τα CBR 400RR, ZXR 400, FZR 400, GSX-R 400 αποτελούσαν διακαή πόθο όλων των εφήβων της δεκαετίας του ’90.
Οι μοτοσυκλέτες που παρουσιάζονται ενστερνίζονται μια φιλοσοφία που είχε χαθεί. Φέρινγκ, κλιπ ον, κατάλληλες για οδήγηση σε στριφτερούς δρόμους, ακόμη και σε πίστα, με συμπαγείς διαστάσεις και μικρό βάρος.
Η ΚΤΜ «τόλμησε» με το εξαιρετικό RC 390, η Yamaha ακολούθησε με το δικύλινδρο Yamaha R3 και η Kawasaki ήταν η πρώτη που «ανέβασε» τον πήχη με το επίσης δικύλινδρο Ninja 400.
Η πρώτη «αντίδραση» ήρθε από τους διοργανωτές του Παγκόσμιου superbike, που θέσπισε μια νέα κατηγορία με έντονο συναγωνισμό. Το WorldSSP 300, στο οποίο συμμετέχει και ο Γιάννης Περιστεράς είναι ένας θεσμός από τον οποίο αναδεικνύονται νέα ταλέντα.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη κατηγορία μοτοσυκλετών. Είναι αρκετές οι εταιρείες που έχουν στην γκάμα τους μικρά supersport 250 και 300 κ.εκ. Μία από αυτές, η πολύ δραστήρια Kove, ανακοίνωσε πως θα συμμετέχει στο WorldSSP 300 με το δικύλινδρο 321RR, ενώ στην EICMA 2022 παρουσίασε και το 400RR με τετρακύλινδρο κινητήρα.
Στα μέσα του 2022 είδαμε το CFMOTO 450SR, το οποίο πρόσφατα ήρθε στην χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο. Μια μοτοσυκλέτα πανέμορφή, με αεροδυναμικά φτερά, όπως τα μεγάλα superbike και δικύλινδρο κινητήρα 50 ίππων.
Πληροφορίες από την Ασία αναφέρουν πως η Aprilia εξελίσσει μια supersport μοτοσυκλέτα με υποκυβισμένο τον δικύλινδρο κινητήρα των 660 κ.εκ. που χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων το RS660. Η χωρητικότητά του θα κυμαίνεται μεταξύ 400 και 450 κ.εκ. Αν μη τι άλλο οι Ιταλοί γνωρίζουν πως φτιάχνονται σπορ μοτοσυκλέτες, οπότε πρέπει να περιμένουμε κάτι εξαιρετικό.
Όλα τα παραπάνω έχει επισκιάσει η παρουσίαση του Ninja ZX-4R. Η Kawasaki δίνει το έναυσμα για την επιστροφή στους μικρομεσαίου πολυκύλινδροςυς κινητήρες. Ο δικός της παράγει 80 ίππους και μπορεί να στροφάρει μέχρι τις 15.000 στροφές. Το ZX-4R μπορεί να συγκριθεί σε εξοπλισμό με τα χιλιάρια, ενώ υπόσχεται κορυφαία οδική συμπεριφορά.
Πιστεύουμε πως βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή και σύντομα θα δούμε και άλλα μοντέλα στην κατηγορία που ξυπνά μνήμες στους 40+ και ελπίζουμε να εξιτάρει τους νέους ηλικιακά αναβάτες για να δούμε επιτέλους μια νέα γενιά μοτοσυκλετιστών.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.