Η.Π.Α.: Πως πωλούνται ακόμη ρυπογόνες μοτοσυκλέτες με καρμπυρατέρ;
Τα δεδομένα θα αλλάξουν σύντομα και εκεί
26.01.2023
Οι κανονισμοί που ισχύουν στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν «κολλήσει» στο 1999 και στα επίπεδα των προδιαγραφών Euro1
Από την μία έχουμε την Καλιφόρνια, η οποία ήταν η πρώτη που θέσπισε μέτρα, στα τέλη της δεκαετίας του ’70, για τις εκπομπές καυσαερίων των μοτοσυκλετών. Οι προδιαγραφές ήταν παρόμοιες που αυτές που ίσχυαν στην Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Παρ’ όλα αυτά, από τότε δεν έχουν αλλάξει, σε αντίθεση με τις συνεχείς ενημερώσεις που έχουν δεχθεί στη «Γηραιά ήπειρο».
Σε σύγκριση με τις προδιαγραφές Euro5, το επιτρεπόμενο επίπεδο CO2 (διοξείδιο του άνθρακα) στις H.Π.Α. αντιστοιχεί σε αυτό των Euro1 του 1999 (Η.Π.Α. 12 g/km – Euro1 13 g/km) και ο συνδυασμός εκπομπών υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου (HC+NOx) είναι 0,8 g/km, τιμή που αντιστοιχεί μεταξύ προδιαγραφών Euro2 που ίσχυαν το 2003 (1,3 g/km) και Euro3 που ίσχυαν το 2006 (0,55 g/km).
Αυτός είναι και ο λόγος που πωλούνται ακόμη στις Η.Π.Α. μοντέλα με μεγάλους μονοκύλινδρους κινητήρες με καρμπυρατέρ, όπως τα Honda XR 650, Suzuki DR 650 και Kawasaki KLR 650, αλλά και supersport με τετρακύλινδρους 600 κ.εκ. και 750 κ.εκ. που παραμένουν ίδιες για πολλά χρόνια.
Όλα αυτά φαίνεται πως θα τελειώσουν σύντομα καθώς το California Air Research Board έχει κάνει γνωστό πως θέλει να εναρμονιστεί με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα από το 2024. Με αυτόν τον τρόπο τα τελευταία μονοκύλιονδρα με καρμπυρατέρ θα εξαφανιστούν και η αρχή θα γίνει και πάλι από την Καλιφόρνια.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.