Θα δούμε μέσα στο 2023 το Kawasaki ZX-4R;
Αναμονή μέχρι τον Μάρτιο και την έκθεση μοτοσυκλέτας του Tόκιο
04.01.2023
To περιμέναμε το 2022 αλλά δεν ήρθε. Νέες πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας αναφέρουν πως το ZX-4R μπορεί να παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο τον Μάρτιο
Κείμενο: Μένιος Κατής
Μετά το ZX-25R η Kawasaki ετοιμάζει άλλο ένα τετράχρονο τετρακύλινδρο supersport ξυπνώντας μνήμες από μια χρυσή εποχή της μοτοσυκλέτας.
Από τα τέλη της δεκαετίας του '80 και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90 τα τετράχρονα τετρακύλινδρα σε σειρά 250άρια και 400άρια των μεγάλων ιαπωνικών εργοστασίων που εισάγονταν μεταχειρισμένα από ανεξάρτητους εμπόρους (κάποια εξ' αυτών έρχονταν και ως καινούργια μέσω επίσημων αντιπροσώπων), λατρεύτηκαν από το ελληνικό μοτοσυκλετιστικό κοινό και κατέκλυσαν τους δρόμους. Θέλετε να θυμηθούμε κάποια από αυτά; Kawasaki ZXR-400 & 250, Honda CBR400RR & 250RR, VFR-400 & (το έργο τέχνης) RVF-400, Suzuki GSX-R 400 & 250, Yamaha FZR-400 & 250...
Σήμερα, σχεδόν 20 χρόνια μετά φαίνεται πως τα μικρού κυβισμού τετρακύλινδρα super sport, ετοιμάζονται να επιστρέψουν. Και τη μπαντιέρα της «επανάστασης» σηκώνει η Kawasaki η οποία το καλοκαίρι του 2020 παρουσίασε το ZX-25R, αναβιώνοντας το θρυλικό ZXR250 που απέδιδε σχεδόν 45 hp και ανέβαζε μέχρι 20.000 σ.α.λ.
H οικογένεια του Ninja ZX-25 αποτελείται από τις τρεις εκδόσεις, τις: Ninja ZX-25R STD (Standard), Ninja ZX-25R SP ABS και την κορυφαία της γκάμας Ninja ZX-25RR που έρχεται στα αγωνιστικά χρώματα της εταιρείας.
Από αισθητικής πλευράς και τα τρία μικρά supersport μοιάζουν ακόμα περισσότερο στα ZX-10R/ZX-10RR, ενώ όλα εξοπλίζονται με νέα οθόνη τεχνολογίας TFT που προσφέρει καλύτερα επίπεδα φωτεινότητας, διαθέτει διαφορετικά interfaces και υποστηρίζει συνδεσιμότητα με smartphones.
H ανανεωμένη σειρά των Νinja ZX-25 εξοπλίζεται με ride-by-wire, traction control, συμπλέκτη ολίσθησης, όπως επίσης και τέσσερα power modes (Rain Mode, Road Mode, Race Mode & Rider Mode). Aπό κει και πέρα τα Ninja ZX-25R SP ABS και ZX-25RR διαθέτουν επιπλέον quick shifter και δικάναλο ABS.
To ZX-25R διαθέτει κορυφαίο εξοπλισμό και τροφοδοτείται από έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρας που αποδίδει 51 hp @ 15.500 σ.α.λ., ο οποίος διαθέτει μέγιστη ροπή 23 Nm στις 14.500 σ.α.λ.
Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με αντεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP διαμέτρου 37mm, το οποίο στην κορυφαία έκδοση ZX-25RR διαθέτει ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου σε 20 θέσεις.
Διαφορετικό στην περίπτωση του RR είναι και το πίσω αμορτισέρ, επίσης της Showa, με δοχείο αζώτου και τρεις ρυθμίσεις συμπίεσης και επαναφοράς.
Οι ζάντες 17 ιντσών «ντύνονται» με ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 150/60 πίσω, ενώ την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δυο δισκόφρενα - 310 mm μπροστά και 220 mm πίσω που συνδυάζονται με monoblock τετραέμβολη δαγκάνα και μονοέμβολη δαγκάνα αντίστοιχα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως το ZX-4R μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το ZX-25R, όπως το ατσάλινο πλαίσιο, το ψαλίδι τύπου «μπανάνα» και το ιδιαίτερα αεροδυναμικό φέρινγκ με την αιχμηρή πρόσοψη που παραπέμπει στο ZX-10R.
Και πάμε στο ζουμί της υπόθεσης που έχει να κάνει με τον κινητήρα. Το μοτέρ του ZX-4R θα αποδίδει πάνω από 70 ίππους και αν κρίνουμε από το ZX-25R, τότε θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως και ο μεγάλος αδερφός θα εξοπλίζεται με κορυφαία καλούδια και ηλεκτρονικά.
Για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι, το ZXR400 που ήρθε επίσημα στην Ευρώπη, απέδιδε πάνω από 65 hp!
Βασικές αγορές των δύο supersport της Kawasaki είναι οι Ασιατικές, ελπίζουμε όμως η εταιρεία από το Akashi να πάρει την απόφαση να λανσάρει το νέο της 400άρι και στην Ευρώπη. Δύσκολο αλλά «όσο ζω ελπίζω»...
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.