Η Suzuki GSX1100S Katana στο Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame

Μία μοτοσυκλέτα που σημάδεψε την ιστορία της Ιαπωνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας


20.12.2022

Η ριζοσπαστική Suzuki GSX1100S Katana (μαζί με την έκδοση των 750 κ. εκ.) κοσμεί εδώ και λίγο καιρό το Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame

Κείμενο: Μένιος Κατής

Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό που δημιουργήθηκε με σκοπό να τιμήσει ανθρώπους και οχήματα που σημάδεψαν την ιστορία της Ιαπωνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνο), να μεταλαμπαδεύσει την κληρονομιά της και να «εμπνεύσει τις μελλοντικές γενιές να ασχοληθούν στενά με τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας», όπως αχαρακτηριστικά αναφέρει.

Το GSX1100S Katana ήταν μια ημίγυμνη σπορ μοτοσυκλέτα που ξεχώριζε για την ιδιαίτερη αισθητική της στο εμπρόσθιο τμήμα της. Πρωτοεμφανίστηκε το 1980 στην Intermot και βγήκε στην παραγωγή την επόμενη χρονιά.

Τη σχεδίασή του επιμελήθηκε η γερμανική εταιρεία Target Design, των Hans Muth(πρώην αρχισχεδιαστή της BMW), Jan Fellstrom και Hans-Georg Kasten.

Οι ιθύνοντες της Suzuki βρήκαν στο πρόσωπο του Muth τον σχεδιαστή που θα έδινε μια ξεχωριστή ταυτότητα στα προϊόντα τους. Και ο πρώτος καρπός της συνεργασίας τους ήταν μια από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία που έφερε μάλιστα το όνομα ενός συμβόλου της Ιαπωνικής μαχητικότητας: του σπαθιού Katana.

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Intermot βασιζόταν στην GSX1100ET, χρησιμοποιώντας τον τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο αερόψυκτο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 1.074 κ. εκ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η απόδοση ήταν 111 hp @ 9.500 σ.α.λ. με τους 11 επιπλέον ίππους να προκύπτουν από τις τροποποιήσεις που έγιναν στις ρυθμίσεις των καρμπυρατέρ και στον χρονισμό του εκκεντροφόρου.

Τότε, μάλιστα, η Suzuki ισχυριζόταν πως αυτή ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής στον κόσμο.

Στο Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame έχουν μπει μεταξύ άλλων στο παρελθόν η Kawasaki Z1 900 (και η έκδοση των 750), η Honda CB 750 Four, το "παπί" Super Cub, αλλά και το Yamaha SR 400.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μια δεκαετία μετά, το πιο ριζοσπαστικό μοντέλο των Βρετανών επιστρέφει – Επίσημη αποκάλυψη στις 13 Μαΐου
Φέρνει την τεχνολογία “Idling Stop” για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα της Honda με χειροκίνητο κιβώτιο
Η Honda κάνει ακόμη ένα βήμα προς το ηλεκτρικό της μέλλον, παρουσιάζοντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου 2025 ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό πρωτότυπο naked μοτοσυκλέτας
Και εκεί που λες "τα είδα όλα", έρχεται η Ιαπωνία να σε εκπλήξει ξανά. Όχι με ρομπότ που μαγειρεύουν σούσι ή με τρένα που πάνε πιο γρήγορα από την σκέψη, αλλά... με BMW σε ρόλο μοτοσυκλέτας περιπολίας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.