Η Suzuki GSX1100S Katana στο Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame

Μία μοτοσυκλέτα που σημάδεψε την ιστορία της Ιαπωνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας


20.12.2022

Η ριζοσπαστική Suzuki GSX1100S Katana (μαζί με την έκδοση των 750 κ. εκ.) κοσμεί εδώ και λίγο καιρό το Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame

Κείμενο: Μένιος Κατής

Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό που δημιουργήθηκε με σκοπό να τιμήσει ανθρώπους και οχήματα που σημάδεψαν την ιστορία της Ιαπωνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνο), να μεταλαμπαδεύσει την κληρονομιά της και να «εμπνεύσει τις μελλοντικές γενιές να ασχοληθούν στενά με τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας», όπως αχαρακτηριστικά αναφέρει.

Το GSX1100S Katana ήταν μια ημίγυμνη σπορ μοτοσυκλέτα που ξεχώριζε για την ιδιαίτερη αισθητική της στο εμπρόσθιο τμήμα της. Πρωτοεμφανίστηκε το 1980 στην Intermot και βγήκε στην παραγωγή την επόμενη χρονιά.

Τη σχεδίασή του επιμελήθηκε η γερμανική εταιρεία Target Design, των Hans Muth(πρώην αρχισχεδιαστή της BMW), Jan Fellstrom και Hans-Georg Kasten.

Οι ιθύνοντες της Suzuki βρήκαν στο πρόσωπο του Muth τον σχεδιαστή που θα έδινε μια ξεχωριστή ταυτότητα στα προϊόντα τους. Και ο πρώτος καρπός της συνεργασίας τους ήταν μια από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία που έφερε μάλιστα το όνομα ενός συμβόλου της Ιαπωνικής μαχητικότητας: του σπαθιού Katana.

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Intermot βασιζόταν στην GSX1100ET, χρησιμοποιώντας τον τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο αερόψυκτο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 1.074 κ. εκ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η απόδοση ήταν 111 hp @ 9.500 σ.α.λ. με τους 11 επιπλέον ίππους να προκύπτουν από τις τροποποιήσεις που έγιναν στις ρυθμίσεις των καρμπυρατέρ και στον χρονισμό του εκκεντροφόρου.

Τότε, μάλιστα, η Suzuki ισχυριζόταν πως αυτή ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής στον κόσμο.

Στο Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame έχουν μπει μεταξύ άλλων στο παρελθόν η Kawasaki Z1 900 (και η έκδοση των 750), η Honda CB 750 Four, το "παπί" Super Cub, αλλά και το Yamaha SR 400.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Moto Morini διευρύνει τη γκάμα της σε διάφορες κατηγορίες και μας δίνει μια πρώτη γεύση από το νέο adventure sport μοντέλο της, το οποίο θα παρουσιάσει στην EICMA
Ζυγίζει μόλις 54,4 κιλά και εκτός από ελαφρύτερος είναι και ο πιο συμπαγής V2 στην ιστορία του brand από το Borgo Panigale
Η Royal Enfield φαίνεται αποφασισμένη να επεκτείνει τη γκάμα των adventure μοτοσυκλετών της, προσφέροντας λύσεις για κάθε είδος αναβάτη, από τους λάτρεις του ράλι και της περιπέτειας μέχρι εκείνους που επιθυμούν την πρώτη τους ηλεκτρική μοτοσικλέτα
Η MV Agusta F3 Competizione είναι η τελευταία έκδοση περιορισμένης της ιταλικής μάρκας που στοχεύει να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στην κατηγορία Supersport

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.