23.11.2022
Το 2023, η κατηγορία adventure, αλλά και αυτή των naked παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Και το νέο 790 Duke 2023, με κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού, είναι έτοιμο να διεκδικήσει την κορυφή της κατηγορίας
Τον Ιανουάριο του 2023 θα βρίσκεται στα καταστήματα όλης της Ευρώπης σε δύο χρώματα. Κλασσικό πορτοκαλί με μαύρες και γκρι λεπτομέρειες και υποπλαίσιο. Η δεύτερη θα είναι γκρι με μαύρες και πορτοκαλί λεπτομέρειες.
Σχεδιαστικά το «νυστέρι» παραμένει ίδιο. Με έντονες γωνίες, τον χαρακτηριστικό προβολέας και την περίεργη εξάτμιση να βγαίνει ψηλά, σχεδόν δίπλα στη σέλα συνεπιβάτη.
To 790 Duke αποτέλεσε την αρχή μιας νέας γενιάς μοτοσυκλετών για την ΚΤΜ. Ήταν το πρώτο μοντέλο με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα LC8c και μία από τις πιο ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού.
Μια street naked που φτιάχτηκε από «λευκό χαρτί», με βάση την βαριά κληρονομιά της οικογένειας Duke που είναι μαζί μας από το 1994. Το 790 Duke ήταν το πρώτο από μια σειρά μοντέλων που χρησιμοποίησαν αυτόν τον ολοκαίνουργιο κινητήρα.
Στo «νυστέρι» χρησιμοποιείται ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 799 κ.εκ. Η ονομασία του είναι LC8c, που σημαίνει, υγρόψυκτος (LC), οχταβάλβιδος, συμπαγής (c – compact). Η ισχύς του φτάνει τους 95 ίππους. Ο μονόδρομος συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και το κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Στον έξτρα εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται σύστημα QuickShifter για αστραπιαία ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα των σχέσεων, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από σωλήνες χάλυβα, με τον κινητήρα να τοποθετείται ως φέρον τμήμα του. Το υποπλαίσιο είναι αλουμινένιο, αφαιρούμενο και μέσα του κρύβει το φιλτροκούτι. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι WP APEX χωρίς ρυθμίσεις, διαμέτρου 43mm, με διαδρομή 140mm. Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ WP με σύστημα μοχλισμού με διαδρομή 150mm που δέχεται ρυθμίσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Τα εμπρόσθια φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους διαμέτρου 300 χιλιοστών, με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες. Το πίσω φρένο φέρει δίσκο 240 χιλιοστών, με διπίστονη δαγκάνα. Και φυσικά το σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από ABS, με λειτουργία "Cornering". Μάλιστα δίνεται η δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησής του ή λειτουργίας "Supermoto" όπου απενεργοποιείται μόνον από τον οπίσθιο τροχό. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών, κατασκευασμένες από αλουμίνιο. Ντύνονται με ελαστικά, σε διαστάσεις 120/70 για εμπρός και 180/55 για πίσω.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης οθόνη TFT 5 ιντσών, φωτιστικά σώματα LED και MTC (Motorcycle Traction Control), που ελέγχει και επεμβαίνει στην πρόσφυση της μοτοσυκλέτας. Ανάλογα με το mode οδήγησης αλλάζει και ο τρόπος λειτουργίας του. Υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης.
Ηλεκτρονικά
To γκάζι του 790 Duke είναι Ride by Wire που επιτρέπει την χρήση διαφορετικών χαρτογραφήσεων του κινητήρα. Το νέο μοντέλο της ΚΤΜ έχει τρεις στον στάνταρ εξοπλισμό:
- Sport: Με την πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, επιτρέπει τις πλαγιολισθήσεις του πίσω τροχού έως ένα βαθμό
- Street: Κατάλληλο για καθημερινή ξεκούραστη χρήση χωρίς να χάνονται τα «δυναμικά» στοιχεία του κινητήρα
- Rain: Για μέγιστο κράτημα και απόλυτο έλεγχο σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η ιπποδύναμη μειώνεται στους 75 ίππους
Το νέο Duke μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με τα παρακάτω:
- Πρόγραμμα οδήγησης Track: Ο αναβάτης μπορεί να παραμετροποιήσει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και να τα απενεργοποιήσει
- MSR (Motor Slip Regulation): Ελέγχει ηλεκτρονικά το φρένο του κινητήρα και συνεργάζεται με τον συμπλέκτη ολίσθησης εξασφαλίζοντας ομαλή επιβράδυνση.
- Quickshifter +: Το σύστημα επιτρέπει τα ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
- Cruise control
- TPMS (Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών)
- KTM MY RIDE
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.