11.11.2022
75 χρόνια ζωής γιορτάζει φέτος η ιστορική Lambretta και στην EICMA 2022 μας παρουσιάζει την πλήρη προϊοντική της γκάμα, στην οποία έχει προστεθεί και το ολοκαίνουργιο X125
Κείμενο: Μένιος Κατής
Μεταξύ των εκθεμάτων υπάρχουν και δύο αγωνιστικές εκδόσεις που συμβολίζουν τα σπορ γονίδια της μάρκας. Ας εστιάσουμε όμως στη νέα X125.
H εταιρεία τη χαρακτηρίζει ως «ιδανικό όχημα» για τις αστικές μετακινήσεις. Όπως και η μεγαλύτερη X300 που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο και σχεδιαστικά βασίζεται στην έμπνευση του προέδρου της Lambretta Walter Scheffrahn, έτσι και η μικρότερη έκδοση διαθέτει premium χαρακτηριστικά και απευθύνεται κατά κύριο λόγο στη νέα γενιά, χάρη στις πιο μοντέρνες γραμμές της.
To πλαίσιο είναι σωληνωτό από χάλυβα και η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από υστερούντες βραχίονες και δύο αμορτισέρ. Διαθέτει δικάναλο ABS, φωτιστικά σώματα full LED, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless) και ηλεκτρονικό ψεκασμό της Bosch.
Τροφοδοτείται από μονοκύλινδρο τετράχρονο τετραβάλβιδο υγρόψυκτο κινητήρα 124 κ. εκ. που αποδίδει 14.3 hp @ 9.500 σ.α.λ και 11.5 Nm ροπής @ 7.500 σ.α.λ. Την πέδηση αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα διαμέτρου 220 χλστ. μπροστά και 219 χλστ. πίσω που υποστηρίζονται από δικάναλο ABS. Οι τροχοί είναι 12 ιντσών και εφοδιάζονται με ελαστικά διαστάσεων 120/70 μπροστά και 130/70 πίσω. To πάνελ οργάνων συνδυάζει οθόνη LCD με ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις.
Η παραγωγή της θα ξεκινήσει στα τέλη του έτους και το εμπορικό της λανσάρισμα -όπως και της X300 αλλά και της G350 Special- θα γίνει στην Ευρώπη την άνοιξη του 2023. Η ενδεικτική τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 5.700 ευρώ.
Η Χ300 διατηρεί την διαχρονική σιλουέτα όλων των Lambretta, αλλά δείχνει πιο μοντέρνα χάρη στις «τεντωμένες» γραμμές που διατρέχουν το μακρόστενο «κορμί» της.
Το πλαίσιο είναι σωληνωτό από χάλυβα και η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται και εδώ από υστερούντες βραχίονες και δύο αμορτισέρ. Είναι εξοπλισμένη με δικάναλο ABS, φωτιστικά σώματα full LED, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch.
Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, τετράχρονος κινητήρας είναι 275 κ.εκ. Η ισχύς του είναι 25.1 hp @ 8.250 rpm και η μέγιστη ροπή του 24.5 Nm @ 6.250 rpm.
Οι τροχοί είναι 12 ιντσών και τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο 220 mm μπροστά και έναν ακόμη 219 mm πίσω. Το ρεζερβουάρ χωράει 7 λίτρα, το μεταξόνιο είναι 1.370 χλστ. και το βάρος ανακοινώνεται σε 165 κιλά χωρίς υγρά. Η ενδιεκτική τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 6.000 ευρώ.
Από την άλλη, η H G350 Special αποτελεί τη ναυαρχίδα της γκάμας της Lambretta. Η σχεδίαση, των Walter Scheffrahn και Peter Beselin, είναι εμπνευσμένη από τα μοντέλα του παρελθόντος.
Βασίζεται στο κλασσικό, μονοκόκ, ατσάλινο πλαίσιο με τα αφαιρούμενα πλαϊνά πάνελ. Δεν λείπει η «παραδοσιακή» μπροστινή ανάρτηση με υστερούντες βραχίονες με αμορτισέρ και στις δύο πλευρές, δικάναλο ABS, φωτιστικά σώματα full LED, οθόνη TFT και θύρα USB.
Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, τετράχρονος κινητήρας έχει κυβισμό 330.1 κ. εκ. Η ισχύς του είναι 26.5 hp @ 7.500 σ.α.λ. και η ροπή είναι 25,3 Nm @ 6.750 σ.α.λ.
Η Lambretta G350 Special έχει τροχούς 12 ιντσών, δισκόφρενα διαμέτρου 240 mm και μεταξόνιο 1.400 mm. Το ξηρό βάρος δηλώνεται στα 173 κιλά. Η ενδεικτική τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 7.000 ευρώ.
Τη γκάμα συμπληρώνει η σειρά V Special με εκδόσεις σε 50 κ.εκ. 125 κ. εκ. και 200 κ. εκ. η οποία ξεκίνησε την εμπορική της πορεία το 2017 και είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας από την KSR Hellas (Motron, Brixton, Moto Morini, GPX Kawasaki). Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της Lambretta.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.