Νεα Μοντελα

EICMA 2022: Yamaha Tracer 9 GT+ 2023 (Video)

Premium Sport Tourer


08.11.2022

Η Yamaha παρουσίασε το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Tracer με κορυφαίο τεχνολογικό εξοπλισμό που έχει σχεδιαστεί για να προσαρμόζει την μοτοσυκλέτα σε κάθε είδους διαδρομή

Με τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά, συμπεριλαμβανομένου ραντάρ κυμάτων χιλιοστού, Adaptive Cruise Control, συνδυασμένο σύστημα πέδησης, ηλεκτρονικές αναρτήσεις και προγράμματα οδήγησης – καθώς και όργανα TFT με δυνατότητα σύνδεσης με smartphone και πλοήγηση Garmin, το νέο TRACER 9 GT+ είναι έτοιμο να σας ταξιδέψει παντού.

Adaptive Cruise Control (ACC)

Το TRACER 9 GT+ είναι η πρώτη Yamaha που είναι εξοπλισμένη με Adaptive Cruise Control (ACC) και αυτό το προηγμένο νέο σύστημα προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του cruise control μαζί με τη δυνατότητα αυτόματης διατήρησης σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.

2023 YAM MT09TRDX EU PGD DET 001 03 preview

Με ένα συμβατικό σύστημα cruise control, εάν ο αναβάτης πλησιάζει κοντά σε ένα προπορευόμενο όχημα, πρέπει να απενεργοποιήσει το σύστημα ή να πατήσει τα φρένα – κάτι που αποδεσμεύει αυτόματα το σύστημα. Ωστόσο, με το νέο σύστημα ACC, ένα ενσωματωμένο ραντάρ κυμάτων χιλιοστού μετρά συνεχώς την απόσταση από το όχημα ακριβώς μπροστά από το TRACER 9 GT+. Το ACC ελέγχει αυτόματα την ταχύτητα, την επιβράδυνση και την επιτάχυνση και αυτοπροσαρμόζεται στα δεδομένα.

Το ACC μπορεί να ρυθμιστεί και εν κινήσει. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μία από τις τέσσερις διαφορετικές επιλογές απόστασης Όταν το σύστημα ACC είναι ενεργό, εμφανίζεται στην νέα οθόνη TFT 7 ιντσών ένα πράσινο εικονίδιο και δείχνει 1 έως 4 λευκές γραμμές κάτω από ένα εικονίδιο αυτοκινήτου για να επιβεβαιώσει την επιλεγμένη απόσταση. Όταν το ACC προσδιορίσει ότι ο αναβάτης είναι πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα ή αν αντιληφθεί ότι η τρέχουσα κατάσταση επιτάχυνσης/επιβράδυνσης της μοτοσυκλέτας θα φέρει σύντομα τον αναβάτη πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα, το εικονίδιο αίτησης παρέμβασης αναβάτη εμφανίζεται στο μετρητή για να τον ειδοποιήσει ότι απαιτείται η κατάλληλη δράση για να αποφευχθεί η πολύ μεγάλη μείωση της απόστασης.

Το ACC λειτουργεί μεταξύ 30 km/h και 160 km/h και απενεργοποιείται φρενάροντας ή πιάνοντας τη μανέτα του συμπλέκτη για περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο ή ανοίγοντας το γκάζι.

Πρόσθετες λειτουργίες ACC

Εκτός από τη διατήρηση προεπιλεγμένης απόστασης που ακολουθεί, το ACC διαθέτει επίσης «cornering assist» με το οποίο αναστέλλει την αύξηση της ταχύτητας όταν το σύστημα ανιχνεύει ότι η μοτοσυκλέυτα στρίβει. Εάν το ραντάρ εντοπίσει προπορευόμενο όχημα θα περιορίσει την επιτάχυνση.

Η «υποβοήθηση προσπέρασης» του ACC επιταχύνει το TRACER 9 GT+ πιο ομαλά από το κανονικό όταν το φλας της μοτοσυκλέτας είναι αναμμένο και η μοτοσυκλέτα εκτελεί προσπέραση.

Το ACC επεμβαίνει στην λειτουργία κινητήρα και ηλεκτρονικής ανάρτησης, και προκειμένου να διατηρηθεί η προεπιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενεργοποιούνται το φρένο του κινητήρα και τα φρένα για να επιβραδύνει την μοτοσυκλέτα. Ταυτόχρονα, η δύναμη απόσβεσης της ηλεκτρονικής ανάρτησης ρυθμίζεται ώστε να μειώνεται η υπερβολική βύθιση όταν ενεργοποιούνται τα φρένα για τη διατήρηση της σταθερότητας.

2023 YAM MT09TRDX EU PGD DET 002 03 preview

Unified Brake System (UBS)

Το TRACER 9 GT+ είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με το σύστημα Unified Brake System (UBS). Το νέο σύστημα προσφέρει αυξημένη δυνατότητα ελέγχου χρησιμοποιώντας δεδομένα από το ραντάρ κυμάτων χιλιοστών και τη μονάδα IMU 6 αξόνων (Inertial Measurement Unit) για την υποβοήθηση και ρύθμιση των δυνάμεων πέδησης εμπρός και πίσω, μέσω της υδραυλικής μονάδας Bosch που βελτιστοποιεί τον έλεγχο.

Υπάρχουν τρία κύρια στοιχεία στο ενοποιημένο σύστημα πέδησης (UBS) που συνδέεται με το ραντάρ και λειτουργούν μόνο όταν το Brake Control (Έλεγχος Φρένων) είναι ενεργοποιημένο. Πρώτον, η υποβοήθηση πέδησης παρεμβαίνει όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι επίκειται σύγκρουση. Δεύτερον, η υποβοήθηση πέδησης εμπρός/πίσω προσαρμόζει τις δυνάμεις πέδησης και στους δύο τροχούς για σταθερή επιβράδυνση. Και τρίτον, ο έλεγχος πέδησης στις στροφές προσαρμόζει αυτόματα τη δύναμη πέδησης για να εμποδίσει το γλίστρημα του πίσω ελαστικού όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει.

Το συνδυασμένο σύστημα πέδησης που συνδέεται με το ραντάρ αναλύει συνεχώς δεδομένα απόστασης από το ραντάρ κυμάτων χιλιοστών. Εάν το σύστημα κρίνει ότι το φρενάρισμα είναι ανεπαρκές για την αποφυγή σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, θα αυξήσει την πίεση πέδησης και στους δύο τροχούς για να κάνει το φρενάρισμα πιο αποτελεσματικό.

Το σύστημα παρέχει πρόσθετη υποβοήθηση πέδησης και θα παρεμβαίνει μόνο όταν το BC είναι ενεργοποιημένο και ο αναβάτης φρενάρει – δεν είναι σύστημα αποφυγής σύγκρουσης .

Το συνδυασμένο σύστημα πέδησης με υποβοήθηση εμπρός/πίσω προσαρμόζει την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός/πίσω. Όταν ο αναβάτης χρησιμοποιεί μόνο το μπροστινό φρένο, η υδραυλική μονάδα εφαρμόζει αυτόματα δύναμη πέδησης στον πίσω τροχό, με τον βαθμό παρέμβασης να υπολογίζεται χρησιμοποιώντας δεδομένα από IMU που σχετίζονται με αλλαγές στην επιτάχυνση και τη γωνία κλίσης. Όταν χρησιμοποιείται μόνο το πίσω φρένο, το σύστημα μερικές φορές – αλλά όχι πάντα – εφαρμόζει πρόσθετη δύναμη πέδησης στον μπροστινό τροχό μέσω της υδραυλικής μονάδας ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του φρένου και τα δεδομένα από την IMU σχετικά με τη θέση της μοτοσυκλέτας.

2023 YAM MT09TRDX EU PGD STA 001 03 preview

Υπάρχει επίσης έλεγχος του φρένου στις στροφές. Το cornering brake control λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα λειτουργίας της μοτοσυκλέτας από την IMU και προσαρμόζει άμεσα τις δυνάμεις πέδησης του αναβάτη για να εμποδίσει την απώλεια πρόσφυσης.

Το συνδυασμένο σύστημα πέδησης που συνδέεται με το ραντάρ συνδέεται με την ηλεκτρονική ανάρτηση και, εκτός από τις δυνάμεις υποβοήθησης και ρύθμισης εμπρός και πίσω πέδησης, προσαρμόζει επίσης την απόσβεση της εμπρός και πίσω ανάρτησης για τη διατήρηση της σταθερότητας. Το ABS λειτουργεί πάντα είτε το BC είναι ενεργοποιημένο ή απενεργοποιημένο.

Ραντάρ κυμάτων χιλιοστού

Τόσο το νέο Adaptive Cruise Control όσο και το Unified Brake System που συνδέεται με το ραντάρ χρησιμοποιούν δεδομένα από το νέο ραντάρ κυμάτων χιλιοστών που ανιχνεύει την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος. Με βάρος μόνο 200 g, αυτή η συμπαγής, ενσωματωμένη μονάδα ραντάρ βρίσκεται πίσω από ένα νέο προστατευτικό κάλυμμα στο μπροστινό μέρος του TRACER 9 GT+.

Νέα έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών

Οι αναβάτες TRACER 9 GT+ έχουν τη δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών απεικονίσεων των πληροφοριών. Κάθε θέμα οθόνης έχει σχεδιαστεί για να μεταδίδει μια διαφορετική αίσθηση για να ταιριάζει σε διαφορετικά στυλ οδήγησης και διαφορετικές προσωπικές προτιμήσεις.

Και στις τρεις, το Adaptive Cruise Control (ACC) εμφανίζεται σε καίρια θέση, επιτρέποντας στους αναβάτες να βλέπουν αμέσως τη ρύθμιση απόστασης του συστήματος και την επιλεγμένη ταχύτητα.

Όργανα με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone

Για μια εμπλουτισμένη εμπειρία οδήγησης, η συνδεσιμότητα με smartphone διατίθεται στάνταρ στο TRACER 9 GT+. Μια μονάδα ελέγχου επικοινωνίας επιτρέπει στους αναβάτες να συνδέσουν το smartphone τους με την μοτοσυκλέτα χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή MyRide της Yamaha. Η σύνδεση μπορεί να γίνει μέσω USB, Wi-Fi ή Bluetooth® και μόλις συνδεθεί ο αναβάτης μπορεί να δει πληροφορίες για εισερχόμενες κλήσεις, email και μηνύματα στην οθόνη TFT. Αναβάτης και συνεπιβάτης μπορούν επίσης να ακούν μουσική και να δέχονται κλήσεις με ακουστικά συνδεδεμένα με Bluetooth.

Οι αναβάτες του TRACER 9 GT+ αλλάζουν τις πληροφορίες μέσω νέων εργονομικών χειριστηρίων στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Στη νέα οθόνη TFT 7 ιντσών υψηλής φωτεινότητας εμφανίζονται μηνύματα διαδικτύου και πρόγνωση καιρού.

2023 YAM MT09TRDX EU BWM2 STU 001 03 preview

Σύστημα πλοήγησης Garmin

Η πλοήγηση Garmin μπορεί να εγκατασταθεί εύκολα, το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο αναβάτης είναι να συνδέσει το smartphone του μέσω της δωρεάν εφαρμογής MyRide και να κατεβάσει την εφαρμογή Garmin Motorize.

Νέο Quickshifter 3ης γενιάς ενσωματωμένο με το ACC

Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα cruise control που απεμπλέκονται όταν ένας αναβάτης χρησιμοποιεί τον συμπλέκτη ή αλλάζει ταχύτητα, οι αναβάτες του TRACER 9 GT+ μπορούν να αλλάξουν ταχύτητα χρησιμοποιώντας το νέο Quickshifter 3ης γενιάς ακόμα και όταν το ACC είναι ενεργό.

Το Tracer 9 GT+ είναι η πρώτη Yamaha που είναι εξοπλισμένη με το quickshifter 3ης γενιάς που προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη γκάμα λειτουργιών επιτρέποντας κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη κατά την επιτάχυνση και ανεβάσματα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη κατά την επιβράδυνση. Για παράδειγμα, εάν ο αναβάτης ταξιδεύει με ενεργό ACC στα 100 km/h στην 6η ταχύτητα και στη συνέχεια η μοτοσυκλέτα αυτόματα από ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο, ο αναβάτης μπορεί να κατεβάσει ταχύτητα χωρίς να απενεργοποιηθεί το ACC.

Ημι-ενεργητική ανάρτηση

Το TRACER 9 GT+ είναι εξοπλισμένο με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις KADS (KYB Actimatic Damper System) που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την KYB.

Οι αναρτήσεις ελέγχονται από την IMU 6 αξόνων και μέσω αισθητήρων προσαρμόζει αυτόματα τις δυνάμεις απόσβεσης μέσω της υδραυλικής μονάδας (HU) και της μονάδας ελέγχου ανάρτησης (SCU). Το KADS μπορεί να ρυθμιστεί σε λειτουργία Sport ή Comfort και είναι σε θέση να προσαρμόζεται σε μια μεγάλη ποικιλία στυλ οδήγησης προσαρμόζοντας συνεχώς τις δυνάμεις απόσβεσης ώστε να ταιριάζουν στις επικρατούσες συνθήκες οδήγησης.

Η ανάρτηση KYB λειτουργεί σε συνδυασμό με το ACC και και το Unified Brake System

Πρόγραμματα οδήγησης

Το τέσσερα πρόγραμματα οδήγησης του TRACER 9 GT+ (Sport, Street, Rain, Custom) είναι για πρώτη φορά συνδεδεμένα με την IMU 6 αξόνων. Ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μία από τις τέσσερις ενσωματωμένες επιλογές τρόπων οδήγησης οι οποίες πλέον λειτουργούν σε συνδυασμό με την επιλογή χαρακτηριστικών κινητήρα (D-mode) επεμβαίνοντας στον έλεγχο πρόσφυσης, στον έλεγχο ολίσθησης, στον έλεγχο ανύψωσης και στον ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης της ανάρτησης.

Νέοι εργονομικοί διακόπτες

Στους ανασχεδιασμένους διακόπτες τιμονιού χρησιμοποιείται πλέον ένα joystick και το κουμπί home που επιτρέπουν στον αναβάτη να χειρίζεται ευρύτερο φάσμα λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένης της συνδεσιμότητας και της πλοήγησης.

Νέα, ρυθμιζόμενη σέλα

Η ρυθμιζόμενη σε ύψος σέλα αναβαθμίζεται με νέα επένδυση και σχεδίαση για μεγαλύτερη άνεση.

Πίσω δισκόφρενο μεγαλύτερης διαμέτρου

Για βελτιωμένη αίσθηση, η διάμετρος του πίσω φρένου αυξάνεται κατά σχεδόν 9% στα 267 χιλιοστά, ο σχεδιασμός της πίσω δαγκάνας είναι νέος όπως και το πεντάλ φρένου.

Προσοχή στην λεπτομέρεια

Το TRACER 9 GT+ διαθέτει μια νέα πρίζα USB A, ανασχεδιασμένες βάσεις οργάνων και ζελατίνας.

Χρώματα

Το TRACER 9 GT+ προσφέρεται σε δύο αποκλειστικούς συνδυασμούς χρωμάτων. Icon Performance και Power Grey.

Κινητήρας EU5 890cc CP3 που παράγει ισχυρή, γραμμική ροπή

Το TRACER 9 GT+ χρησιμοποιεί τον τρικύλινδρο σε σειρά CP3 των 890cc

Full LED και cornering lights

Ο φωτισμός είναι full LED και τα εξελιγμένα φώτα στροφής της Yamaha αποτελούν βασικό εξοπλισμό στο TRACER 9 GT+. Όταν η μοτοσυκλέτα κινείται με περισσότερα από 5 km/h και η γωνία κλίσης υπερβαίνει τις 7°, τα φώτα στροφής φωτίζουν αυτόματα το εσωτερικό της στροφής – είτε χρησιμοποιείται μεσαία είτε μεγάλη σκάλα.

Άνετη οδήγηση όλες τις εποχές

Το premium Sport Tourer της Yamaha έχει σχεδιαστεί για εκείνους τους αναβάτες που οδηγούν όλο το χρόνο. Το TRACER 9 GT+ είναι εξοπλισμένο με μεγάλο ρυθμιζόμενο παρμπρίζ σε 10 θέσεις, καθώς και θερμαινόμενα γκριπ 10 σταδίων Η Yamaha προσφέρει επίσης στον έξτρα εξοπλισμό θερμαινόμενη σέλα με 10 επιλέξιμα επίπεδα θερμοκρασίας.

Τιμή και διαθεσιμότητα

Το TRACER 9 GT+ θα είναι διαθέσιμο στους αντιπροσώπους της Yamaha από τον Μάιο του 2023 με τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Το νέο ADV scooter της Thrust Motor, το ADV-X 125 ABS-TCS, εντυπωσιάζει με την επιβλητική του σχεδίαση και την πρακτικότητα που προσφέρει για τις αστικές διαδρομές
Η Bajaj Auto παρουσίασε τη νέα σειρά ηλεκτρικών σκούτερ Chetak 35, αναβαθμίζοντας το ήδη επιτυχημένο μοντέλο με χαρακτηριστικά που εστιάζουν στην πρακτικότητα, την απόδοση και τη συνδεσιμότητα
Η Triumph επεκτείνει τη γκάμα των μοτοσυκλετών της στα 400cc με την προσθήκη ενός café racer
To νέο maxi GT scooter είναι ήδη στην χώρα μας και βρήκαμε την ευκαιρία να το περιεργαστούμε πριν το οδηγήσουμε

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.