04.11.2022
Έχοντας ήδη προχωρήσει σε εμπορική συμφωνία διανομής των ιταλικών μοτοσυκλετών στις Η.Π.Α. ο όμιλος Pierer (KTM, Husqvarna, GASGAS) φέρεται να θέλει να προσθέσει στην δύναμή του την MV Agusta
Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη
Η MV Agusta, παρά τις ποιοτικές μοτοσυκλέτες που διαθέτει στην γκάμα της και την επερχόμενη είσοδό της στην εμπορικότερη κατηγορία των adventure με τα Lucky Explorer, δεν έχει ξεπεράσει ακόμη τα προβλήματα του πρόσφατου παρελθόντος. Παρά την άφιξη του Ρώσου Sardarov το 2019, ο οποίος έβγαλε από την δύσκολη θέση την εταιρεία, δεν κατάφερε να την συνεφέρει πλήρως οικονομικά. Επιπλέον πρόβλημα αποτελεί η δυσκολία της εταιρείας σε εξαγωγές, διανομή και after sales σε αγορές που είναι μεν δυνητικά σημαντικές για πωλήσεις, αλλά δύσκολο να προσεγγιστούν με τους πόρους που διαθέτει.
Λύση σε αυτό το πρόβλημα δίνεται από τον όμιλο Pierer, και συγκεκριμένα, την ΚΤΜ, χάρη σε μια εμπορική συμφωνία που προβλέπει τη δημιουργία μιας εταιρείας με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες για τη διανομή της MV Agusta σε όλη τη Βόρεια Αμερική, χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις και τη βοήθεια της αυστριακής μάρκας. Μετά από αυτή την κίνηση, πιθανόν να είμαστε μάρτυρες του πρώτου κεφαλαίου μιας πολύ ενδιαφέρουσας ιστορίας.
Αυτά που γνωρίζουμε με βεβαιότητα προς το παρόν, είναι ότι η KTM AG, αφήνοντας στον Sardarov ένα ποσοστό, θα μπορούσε να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας. Οι λεπτομέρειες της πιθανής συμφωνίας είναι προς το παρόν άγνωστες και μόνο μια μελλοντική (και αναμενόμενη) επίσημη ενημέρωση από τις δύο πλευρές θα μπορέσει να μας δώσει ακριβείς λεπτομέρειες.
Προς το παρόν, μπορούμε μόνο να κάνουμε εικασίες για το ποιο θα είναι το μέλλον της MV Agusta, μιας και, υπό τον έλεγχο της KTM, θα μπορούσαν να συζητηθούν διάφορα, πολύ ενδιαφέροντα σενάρια.
Καθώς ο αυστριακός όμιλος εφαρμόζει πάντα την πολιτική του rebranding στους αγώνες, θα μπορούσαμε τα επόμενα χρόνια να δούμε μια MV Agusta σε Moto3, Moto2 και MotoGP, ενώ η γκάμα street μοντέλων μπορεί να ανανεωθεί.
Ακόμη, θα μπορούσαμε να δούμε να αναπτύσσονται νέες πλατφόρμες μεγάλου κυβισμού (που σήμερα λείπει) καθώς και μια σειρά μοντέλων με μονοκύλινδρους και δικύλινδρους κινητήρες μικρού – μεσαίου κυβισμού.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε το κεφάλαιο F4 – με τις επενδύσεις της ΚΤΜ, θα μπορούσαμε επιτέλους να δούμε την πολυαναμενόμενη (και εξ ίσου πολυαναβληθείσα) αναγέννηση της τετρακλύλινδρης superbike.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.